VolksMachine Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Käykö uudemman 74 eteenpäin olevan kuplan ajovalo suoraan tuon vanhemman 68-73 välillä tehdyn ajovalon paikalle? Kromikehys pitää ainakin vaihtaa mutta sopiiko tuo muuten? Tuohon vanhempaan ei saa enää heijastinta uutena (suomesta) ja tarvikeumpiosta ei saa soveltamalla sopivaa. Quote Link to comment
VolksMachine Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 Vastaan tähän nyt itse, jos tästä olisi jollekkin apua... Eli uudemman -74 eteenpäin olevan ajovalon asentaminen onnistuu tuohon vanhempaan 68-73 malliin. Sain asennettua uudemmat valot ja katsastuksessakin ne oli suuntauksessa "High quality tason" seinä suuntauksen jälkeen:) Tosin uudemman valaisimen reiät ei aivan suoraan käy entisille kiinnityspaikoilleen. Tämä ainakin 1302 kuplan kohdalla , jossa on hieman erilainen lokari kuin 1300-mallissa. Hieman piti valaisimessa olevia kiinnitys reikien paikkoja poraamalla muuttaa, muutoin valaisimen valokeila jää vinoon. Tämän huomaa parhaiten siitä, että valaisimen lasissa oleva H4 stanssaus ei tule suoraan. Valaisimen kehys tietenkin piti vaihtaa, kromatun teräksisen kehyksen löysin KK:lta, HC:lla olisi ollut muovisia, nekin olisi toki käynyt. Muiltakin osatoimittajilta olisi kehyksiä varmasti löytynyt. Teräksisessä kehyksessä on kyllä se hyvä puoli, että sitä voi vähän "taivutella" kiinnityskohdastaan. Tietenkin jos aikoo tehdä museoajokkia, ei tuota valonvaihtoa tietenkään kannata noin tehdä. Ajoautossa muutosta kyllä puoltaa hinta ja uudemman ajovalon hyvä saatavuus. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Olikos sulla lokarin valokuvussa kiinnikkeet tuolle uudemmalle umpiolle? Sehän ei tule kiinni Kromikehykseen, kuten vanhempi. Quote Link to comment
metake Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Jos siellä lokarin kopassa on valmiina 3 kpl peltilipareita kuten uudemmissa (aika monissa pystylampun lokareissa ne on) niin uudemman valaisimen vaihto on pelkkä pulttaa kiinni operaatio. Sen kehyksenkin voi käyttää siitä vanhasta, jos tyhjäksi jäävät säätöruuvien reiät ei haittaa. Ja uudemman mallin umpion kehys on alkuperäisenä muovia, teräksiset on kaikki reproja. Quote Link to comment
vwagen Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Uudemmissa uudemmissa ainakin Meksikolaisissa kehys on kromattua terästä ja vielä uudemmissa maalattu. Quote Link to comment
metake Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Uudemmissa uudemmissa ainakin Meksikolaisissa kehys on kromattua terästä ja vielä uudemmissa maalattu. Nuin uusista en tiedä, kun en ole koskaan sellaista nähnytkään :) Mutta Saksalaisissa 70-lukuisissa se on muovia. Quote Link to comment
VolksMachine Posted April 18, 2010 Author Share Posted April 18, 2010 Olikos sulla lokarin valokuvussa kiinnikkeet tuolle uudemmalle umpiolle? Sehän ei tule kiinni Kromikehykseen, kuten vanhempi. Kyllä siellä kiinnikeet löytyi/löytyy ihan suoraan. Joistain syystä vaan tuossa 1302 kuplan lokarissa nuo kiinnikkeet oli siten että käyttämäni -74 kuplan ajovalo jäi valokuvioltaan hieman vinoon. Mutta pienellä valaisimen reiän muutoksella sain valokuvion käännettyä suoraan. Normaali 1300 kuplassa (jos lokarista kiinnitys lipareet löytyy) varmaankin käy valaisin "heittämällä" paikoilleen. Kehykset on alunperin muovia noissa uudemmissa West Germany kuplissa 74-> eteenpäin. Toinen kehys minulta uupui, joten tilasin molemmat uudet ja ne sattui olemaan terästä. Quote Link to comment
vwagen Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Valot on 1302:ssa samat kuin muissakin Kuplissa,Johtunee tarvikevalmistajan toleransseista tuo ero. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.