Jump to content

remonttia


Recommended Posts

Posted

saako tarvikeliikkeestä kuplan öljynpaineanturin jalkaan adapterin jolla saadaan öljynpaine mittari kuplan koetauluun......

 

virrat mittareille kannattaa ottaa vissiin sulakerasian takaa haaroittamalla???

Guest Mika Raussi
Posted

Näkyykö noi black paneelit muka auringonpaisteessa?

Posted

se sulakerasia lähtee vissiin irti ku ottaa ne 2kpl ruuveja auki sen yläpuolelta???? vai onko helpompi irroittaa sen puolen ritilä koetaulusta ja sitä kautta liittää????

 

ei taida olla ylimääräisiä abikopaikkoja siellä sulakerasian takana vaan kaikki joutuu rosvoamaan...................

Posted

Virtapiuha akulta ja releohjaus sille sulakerasialta ettei oo mittarissa sähköt 24/7 päällä :) Ei sitä sulakerasiaa irrottaa tarvi, sieltä etuluukun alta kolvailet piuhat kii :P

Posted

näin ajattelin itsekkin!!!! ja lisää hommia ajatus ei lakkaa juoksemasta!

 

kuplassa on h4 lisäpitkät! toisessa lisäpitkässä palaa molemmat pitkät/pätkät hehkuen!!!! uudet valot odottaa asennusta joten minkähän värisillä johdoilla omille valoille tulee virta????

 

uusissa h4 on myös parkkien paikat umpioissa.........

Posted

joo mulla on toiset ritilät tohon puhkomiseen mutta katsotaan kyllähän se krominen 3 mittarin paikakin asiansa ajaa mutta..............no katsellaan ihan siisti asennus ei muuta voi sanoa!!!!

Posted

joo sehän se toden näköisesti!!!! muutenkin menee johdot vaihtoon ku saadaan orkkis katkaisija koe tauluun . laittaa kytkentä sillä tavalla että omat valot+lisävalojen parkit syttyy heti . eka asento syttyy lisävaloihin lyhyet ja pitkien vivusta pitkät!!!!

Posted
Itte olen suosinut tälläistä puhkomatonta asennusta: http://www.dwl.fi/shows/motopark04/cwdata/image002.html

 

Tosin edellyttää aikaslailla sopivankokoista kiekkamittaria, tommonen 912/4 mittari oli muuten justiin jossain myynnissä taas.

On asiallinen paikka kiekkamittarille ja vielä tyyliin sopiva!

Ei vaan riitä nuo kierrokset tuollaisessa 912/4 mittarissa ;)

Posted

Ulkonäköön taitaa tuollaisessa 914 kiekkamittarissa hyvät asia loppuakkin. Omani oli ainakin vallan rasittava luettava, koska neulan pomppi vallan levottomasti kierrosten putoamisen jälkeen.

Posted

Hmm, tuossa miun mittarissa on kyllä hyvin vakaa neula, ihan kohtuudella verrattavissa moderneihin laatukapistuksiin (esim. autometer). Mitään sen kummempia vaimennuksia siinä ei tosin näyttänyt olevan, varsin yksinkertainen vehjas kaikkiaan. Signaalin häiriöttömyys lienee varsin tärkeässä osassa. Tiedä sitten oliko kärjettömästä sytkästä jotain iloa neulan vakauteen?

 

...ja miusta tuo asteikko riittää just hyvin, punaviivakin just eikä melkein kohdallaan :) eikä sitä oo _ihan_ pakko noudattaa jos nyt ei miun nokkavalinnalla (W-125) tuon enempääkään toinna.

 

Puavo@uho.fi

Guest Toheltaja
Posted

ketsa, miulla ei pompi yhtään... seuraa ku hai laivaa!

Posted

hitto joo en millään pahalla mutta mie en ole kauhean kiinnostunut miten porchen kiekkamittari käyttäytyy kuplassa......

 

olen uusiharrastaja joten jos jotakin kysyn niin toivon saavani vastauksen en eriäviä mielipiteitä!

Posted

Tämä on KESKUSTELU foorumi. Ei HelpDesk.

 

Asioista syntyy keskustelua jos niihin on kiinnostusta, ja tämäkin keskustelunpätkä hyödyttää muitakin lukijoita kuin alkuperäistä kysyjää.

 

Alkuperäisen kysyjän vastuulle jää poimia viesteistä itselleen oleellinen tieto ja ohittaa loput.

 

Ylläpidon vastuulla on puuttua keskusteluun jos se harhautuu ihan eri aiheeseen, sen voi eriyttää omaksi langakseen. Asiattomuudet poistetaan myös.

 

Näin pääpiirteissään toimii kaikki netin keskustelupalstat. Tervetuloa Intttternettttiin :)

 

Jan

Posted

Joo nää keskustelut rönsyilee hyvin nopeasti, siihen on vaan parempi tottua ja itse filtteröidä vastaukset mitkä menee ohi oman tontin :)

Posted

Taitaa kaikissa 80 luvun projekteissa olla moinen penkki :) Mutta itse ottaisin orkkispenkistä metallisen jalustaosan minkä hitsaa tai pulttaa haluamaansa penkkiin kiinni.

Posted

joo tuohan on hyvä idea..... ens viionloppuna kuplaa puretaan astinlaudat hitollleen et pääsee hitsaamaan! saan naapurista ehjän kuskin penkit joten tuosta hajonneesta joutaa kyl tuo jalkaosa.....

Posted

Itse en käyttäisi orggis kiskoja yhtään mihinkään, on ne niin hirveät.

Olen laittanut useampaankin vehkeeseen muun auton penkit *kiskoineen*. Tulee kunnon säätö joka toimii notkeasti eikä penkki keiku ja nitku mihin sattuu niinkuin vakio.

 

Jan

Posted

Miton sanoma konsti on paras. Älä pilaa autosi poistamalla vakiopenkin kiskoja,saat vielä joskus siihen vakiopenkit kiinni jos mieli muuttuu tai myyt tms. auton. Mut eikai enää saabia kukaan työnnä kabiniin..?? Sit samantien Mangelssit kolmioreijät alle,karvasisusta,porschesiipi ja formuling ratti ja pakoputkeksi glasspack ;)) No ei vaiskaan autopurkaamoja kiertämällä löytyy monenlaisia parempiakin istuimia kohtuuhintaan.

Posted

Jotkut GTI istuimet rokkaa, orkkisjalustaan kannattaa ostaa uuden muovikäikäleet kiskoihin ni ei notku meinaan jos ne puuttuu ni loksaa ku 1200 kone jyväskylässä.

Posted

joo makuasioista ei voi kiistellä.......mutta kun sattuu olemaan ylimääräset penkit ja vielä hyväkuntoiset. kohta 10v saabin penkkiä kuluttaneena eihän sitä muuhun osaa istuakkaan.

 

karvasisustaa ei tule koskaan, vanteet tulee mutta alut sellaiset joskus......., pakoputki pysyköön joku raja pitää johonkin vetää.......

 

 

kysymys! miksi muuten ennen laitettiin kuplaan saabin penkit? kaikissa missä minä muistan oli saabin etupenkit......................

Posted

kyllä olisi tarkoitus valot vaan saattaa vaihtua! on paremmat h4 valot takapenkillä odottamassa! noista on heijastimet aika lailla ruosteessa

 

saakohan noista nuo lipat irralleen????

Posted
tässä on muuten mun projekti

Mullakin oli tollanen kullitettu... ennen kuin tein siitä karibian grün- värisen ratapommin... ;o) Tosin olisi voinut pitää se orggiksen värisenäkin, hyvä väri sinällään tuokin!

Posted

Niin juu ja duunikaverillakin oli aikoinaan... joskus 80- 90 luvun taitteessa, se pidettiin saman värisenä, paitsi että etupeltiin maalattiin koko luukun kokoinen hämähäkin seitti... ;o)

kysymys! miksi muuten ennen laitettiin kuplaan saabin penkit? kaikissa missä minä muistan oli saabin etupenkit......................

Niin siihen samaiseen autoon tuli laitettua 900 saapismin jakkarat eteen... on vaan niin paljon aikaa etten ihan tarkkaan muista enää miten, mutta tarkalla se oli, mutta mahtuivat kuitenkin. Todennäköisesti muutin saapin jakkaroiden omista kiskoista sopivat pohjalevyyn, pultattavaksi siis... elä kysy tarkemmin ;o)

Tutkimalla se selviää...

 

Omaan ratapommiin tein taas kuskin kuppijakkaraan 240 volvon kuskinjakkaran jalustasta käypäsen ja sain siihen sekä liukusäädön (eteen-taakse) sekä korkeussäädön erikseen sekä etu- että takareunaan... ;o)

Posted

joo tutkitaan ennen kuin hutkitaan......... projektiin tilattu uutta osaa astin laudat ja varapyöränkotelo pelti! piti viikonloppuna aloittaa mutta pomo oli eri mieltä ja pisti viikonlopuksi töihin.......

 

kysymys!!! voinko nostaa kuplan kyljen ilmaan esim tunkki ja 1,5 m kakkosnelosta pitkittäin auton alle jakamaan painoa...... vai miten tuo kylki kannattaa nostaa......vinkkejä...

 

operaationa on poistaa astin laudat ja putsata lämpökotelon sivu ..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...