Guest Jussinbussi Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Tuli tuossa tuollainen ihmetys mieleen. Onhan muitakin vanhoja autoja muttei läheskään yhtä paljon kattotelineitä ja niissä olevia mätiä matkalaukkuja? Myöskään suksia ym. kaljakoppia näkee huomattavasti vähemmän muissa merkeissä. Eikä tässä olla puolesta eikä vastaan. Onhan nuita itekkin tullu raahattua katolla. Kyllähän ne kieltämättä volkkarin katolle sopii, kakkostyyppiin varsinkin. Quote
Kape77 Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Mustavalkosella ajallahan joka ukolla oli kupla ja kuplaan sopiva teline. Siispä kaikilta löytyy isoisän latoon säilömä tällinki... Ennen sinne ängettiin tavaraa, kun sisällä oli muija ja mukulat. Nyt sinne köytetään vanhaa skeidaa kun se häkki kerran on olemassa ja se näyttää hyvältä? Quote
toroidi Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Mä löysin kaverin ostaman maatalon jonkun rehusiilon tjsp (en tunne termejä) pohjalta kuplan kattotellingin. Koska se nyt jäi katolle, sekä näyttää orvolta ilman mitään rojua, siellä on mm. matkalaukku, jonne sopii tunkea työkaluja yms tarpeita. Ameriikan himmeleissä mahtuu usein tavarankuljetusosastoon aika paljon enemmän rojua. Quote
ARTO Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 En ole koskaan ymmärtänyt yksittäisten romujen laittoa kattotelineelle, kauheen näköinen. Itte enemmän tykkään siitä kun laitetaan se roskapönttö kattotelineelle ja romut sinne pöntön kannen alle ja sitten vasta baanalle. Oliskohan pitänyt laittaa joku hymiökin... Quote
Guest seppo rauti Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 niin ja onhan kuplassa aina ollut vähän tavaratilaa...kattoteline pelasti viime juhannuksena kun piti patjoja ja kylmälaukkuja ja vaikka mitä ja vielä 3 ihmistä saada sinne mahtuu niin ei ois ikinä onnistunut ilman kattotelinettä! On se vaan hyödyllinen peli :) ja kesähelteellä kun ajaa BIF:iin niin kaljat on kylmät ku pääsee perille... Quote
Guest Esko Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Jaa-a, minä teen kotona remonttia, siksi kuplassa kattoteline. Katolle mahtuu paremmin esim viemäriputket ja listat, ja antaa fiksumman vaikutelman, kuin että ne sojottais sivuikkunasta... :o) Köyhällä ei ole varaa pakettiautoonkin, eikä edes käyttiksen vetokoukkuun :D Esa Quote
Guest seppo rauti Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 juu mekin ku tehtiin tossa syksyl remonttia niin kuplalla tuli käytyä K-Raudassa muistaakseni jonku 15 kertaa ja aina mahtui kaikki kuplaan hyvin :) kattoteline ja mustekalat oli hyvä yhdistelmä... siinä oli remonttimiehillä aina ihmeteltävää ku sito kaikkea sinne katolle kiinni! mm. uus vessanpönttö, vaikka se nyt olikin laatikossa... Quote
Guest MillaI Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Mä jättäsin kyl nuo mustekalat vaikka vaimon tarakalle... Nimimerkillä: Melkein saatiin tiskipöytä tuulilasista sisään motarilla 120km/h, kun edeltä ajavalta lähti auton katolta mustekaloista metallinen tiskipöytä... Quote
ARTO Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Täsäkin asiassa cabriot hakkaa kovakattoiset 6-0. Ei tartte katolle rumia rakennelmia vaan runttaa tavarat takapenkille ja jos on matkustajia, syliin vaan ja tila ei lopu korkeussuunnassa kuin siellä 4 metrin hujakoilla, riippuen toki käytetystä ajoreitistä. Luonnollisesti ajoviima pitää juomat myöskin viilleenä ilman lommoisia Coca Cola laukkuja,eh Quote
kuplatin Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Siis kyllähän cabrioissakin pitää se moottoriluukun tavarateline olla, minnekäs ne virvoitusjuomakeissit muutoin laitatte? ;) Vaikka mulla kovakattoinen onkin, niin tykkään ulkonäöllisesti enempi niistä m-luukun tellingeistä kuin katolle tulevista. Pre67vw:llä oli kerran myynnissä hieno m-luukun teline johon olisi saanut myös polkupyörän kiinni. Sillä olis ollut komea kuskata vaikka jopoa mökille, heh.. Harmillisesti myöhästyin siitä kaupasta kuitenkin. Toisaalta, pitäsihän se perkele anoppikin saada jossain kuljetettua... Quote
vesav Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 olisi viimevuotinen BugRun reissu jäänyt tekemättä ilman tellinkiä... kuplan kyytissä kun oli 4 ukkoa, 8 koppaa kaljaa, 4 makuupussia, 4 reppua, kylmälaukku, kaasu grilli, hiili grilli, makuupatjoja, 2 telttaa, muutama retkituoli yms. mukavaa... takasin tullessa sillä kulki mukavasti mm. vesisukset ja toinen kattoteline takaisin kotisuomeen... Hienosti jaksoi 1200cc viedä sinne ja takas... pienistä sulake ongelmista huolimatta... Eli on se vaan kätevä lisävaruste... tälle kesälle on hommattu jykevämpi kattoteline että saa enenmmän tavaraa kyytii... ;) Vesa Quote
Guest MillaI Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Kattotelineistä tuli mieleen et anopin mökillä on halkopinojen tukena vanhoja Hartwallin puisia limukoreja. Aattelin kesällä vaihtaa tuet johonkin muuhun ja myydä korit Huutonetissä. :D Itse olen noista jo tehny naulakoita ja muuta kivaa kotiin. Quote
Guest seppo rauti Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 mä voisin yhen ostaa omalle kattotelineelle jos hinta ei oo paha? Quote
Guest MillaI Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Mä tarkastan kesällä niiden kunnon ja sit laitan ekaksi tänne myyntiin. Quote
kustumize Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Kattotelineelle laitetaan ne rääväsuut volkkariharrastajat jotka on kolme tripin jälkeen sammuneet farkut nilkoissa ja farkkuliivit oksennuksessa... Ei mene sisusta piloille! Quote
hyeena Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 myös piiloon: Asiaan hieman liittyen - onko erinäiset taakkatelineet bussin perässä (koukkuun suurin osa) sallittuja täälläpäin? Siis onhan meillä se perus saksimallinen pyöräteline jonka saa nopsaan irti jne. mutta muut lavetit jne.? http://campershop.co.uk/bike_rack/bike_rack_bay_window/bike_rack_bay.htm linkin takaa löytyy turhan moderni patentti. http://www.flickr.com/photos/ebooger/sets/72157606530496187/ tässä huomaamattomampi setti. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.