vesav Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 Muistelisin jonkun joskus tälläisien olemassaolosta puhuneen? kellään tietoa mistä löytyis? lähinnä siksi kiinnostaisi että tietää paljonko voi akselistoa kaventaa päistä ennen kuin tarttee poistaa alkuperäiset laakerit... vesa Quote Link to comment
mikan Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Jossain oli muuten kuvat joissa akseli oli leikelty niin että "sisuskalut" oli näkyvissä. Kun vaan muistais missä se oli... :-( t. Mika Quote Link to comment
-MITO- Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Mun reissukuvissa ainakin. Tarviaa etsiä.. Ja tässä http://volkkaripalsta.com/tapahtumat/Ze ... 6_021.html Quote Link to comment
vesav Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 onko toi putki ihan tasapaksu? jos näin niin sittenhän pakeliittia ja laakeria voi vaan työntää sisäänpäin kun kaventaa Quote Link to comment
Guest Poppius Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Jos oon oikeen ymmärtäny, porukat ottaa pätkät pois tuolta "välistä". Ei päästä. Quote Link to comment
metake Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Jos oon oikeen ymmärtäny, porukat ottaa pätkät pois tuolta "välistä". Ei päästä. Jolloin pitää sitten akselin kiinnityskohdat laikata irti ja siirtää. Quote Link to comment
vesav Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 juu näin yleensä mutta itse ajattelin pätkästä päistä kun uudet iskaritolpat tarttee jokatapauksessa laittaa ja akselistossa kun on jo valmiiksi säätöpalat... ei viitsisi ruveta pistämään akselistoa ihan kokonaan päreiksi (olisi helpompi tehdä vain kokonaan uusi jos näin toimisi...) mutta siis noita uretaanipuslien kuvaa kun katsoo niin niissä näyttää olevan vähän isompi halkaisija tuossa akselin päissä joten ilmeisesti pakeliiteilla on joku oma potero? laakereilla ei ilmeisesti ole? joten jos näin niin akselin voi kaventaa päistä ja koneistaa putkiin uudet poterot pakeliiteille sekä prässätä laakereita kavennuksen verran sisäänpäin... mielipiteitä? vesa Quote Link to comment
Fileas Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 On nuissa jotain pykälää http://www.socalautoparts.com/images/product/16-5140-0.jpg?Axle%20Beam%20Bushing%20Kit,%20Inner%20&%20Outer,%20for%20King%20&%20Link%20Pin,%20with%20Bearings,%20Urethane Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Vanhoja topicceja kannattaa lueskella. Sieltä voi saada jotain ideoita. Esim: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1968-kavennettu-akseli-droppiolilla-uretaanipuslat-vai-ei/ Quote Link to comment
vesav Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 Hmm... Tuossa kun tuota akselistoa olen pistänyt palasiksi niin näyttäisi siltä että akseliston putket on tasapaksut? eli ei ollenkaan pykäliä. putken sisähalkaisija 45mm ja pakeliitit sekä sisempinä että ulompina "laakereina" mikäs tämä tämmönen olkatappiakselisto on? jostain ovaalista /splitistä? (ei ole ohjausiskunvaimentimen paikkaa) vesa Quote Link to comment
Recommended Posts