Jump to content

Dellorton sisäkurkut?


Guest kimmoke

Recommended Posts

Guest kimmoke

Eli sellasta olen yrittäny tässä selvittää että minkäkokoset sisäkurkut laitan kaasariin.

Senverran olen selannu noita vanhoja topikkeja että käytettäessä kahta tuplakaasaria

sisäkurkku=80%*imuventtiili? Päteekös tuo nyt jos laitan keskelle vaan yhen drla:n?

Kone on 85.5*69, vakiokannet & venttiilit (kansissa ne "pakolliset":kiillotus,

terävimmät särmät pois ja puristuksia~9), keskellä drla40, 009, vakionokka, 1:2.5keinut, peltisarja.

 

Tämä menee nyt sitten varmaan päin mettään?

sisäkurkut: 33mm*0.8=26/27mm

pääsuutin: 27mm*4.5=~118-120

tyhmäkäynti: 45?

k.pumppu: 33-40?

lisäilma: 180?

 

Tällähetkellä siinä on:(edellisen omistaja laittamat)

kurkut: 34mm

main: 170

idle: 65

pumppu: 60

lisäilma: 180

ryyppy?: 95

Ja sanomattaki on selvää että ei toimi huonostikkaan. Savupilvi on mahtava. kaasua painaessa

käytännössä sammuu ennenku alkaa kerätä kierroksia.

Nii että jos ei kurkkuja&suuttimia mitoteta noin, niin miten sitte?kokemuksia?

Link to comment

Moro,

 

ei nuo suuttimet niin kaukana ole, mutta sisäkurkut saat vaihtaa tosiaan pienempiin.

 

Kokeiles seuraavaa:

 

28mm sisäkurkut

170-180 ilma

150-160 pää

60-65 tyhjis

55-60 pumppu

 

Ainakin virtausten pitäisi parantua. Itse jouduin joskus käyttämään 26mm kurkkuja, että alkoi edes käydä.

 

Tai sitten hankit Tellervolle kaverin ;)

 

Nikke

Link to comment

Keskiasennuksessa tosiaan saapi olla suuttimet melko suuret koneen kokoon nähden. Dellokirjasta luettuna Niklaksen antamat arvot olivat hyvästi kohdallaan. Tai no siellä sanottiin että "air correction 180 in almost every case", isompia ilmasuuttimiavain reilusti isompiin patoihin.

 

Mutta tosiaan kaikki hilut on nykyisellään liian isot. Oikein hyvä vaihtoehto olisi jättää kaasari sellaisekseen (kurkut ja suuttimet ihan tasapainossa sinällään), ja kasvattaa koneen kokoa esim. 69x90,5:n jolloin kaasari toimisi korkeilla kierroksilla hienosti, tai sit 69x94:ssä jopa jo alhaaltakin :)

 

...Ai niin vielä. Nurkkatupla-asennuksessa nuo nykyiset arvot olisivat vielä enempi metsässä, tosin oivat 2.0-2.2-litraiselle.

 

Puavo@uho.fi

Link to comment
Guest kimmoke

Joo kiitoksia vaan avusta. Näillä näkymin ei taida taida tellervolle olla kavereita luvassa ja koneen kokokin taitaa pysyä vielä enskesän ennallaan...ellei sitten=)

Njoo mutta täytyy alkaa viemään projektia eteenpäin noiden vinkkien valossa.

Tuli ehkä huonosti selitettyä mutta tuo kaasari ei ole siis ikinä toiminu tuosa koneessa. Tarkotin siis entisellä omistajalla kaasarin entistä omistajaa, en moottorin. Tuo on ollu jossain 1700cc/100hp-virikoneessa. Mutta pitihän se kokeilla jos vaikka suoraa olis toiminu vakio1600:ssa=)

Link to comment

Ihan esimerkkinä, niin mulla on ollut seuraavanlainen setti ahdetussa ja se toimii suhteellisen hyvin. Hieman on rikkaalla, mutta olen sen halunnut niin pitääkin turvallisuuden takia.

 

1 x 40 DRLA keskellä

sisäkurkku 32

ilmasuutin 180

pääsuutin 190

tyhjäkäynti 65

seosputki 2

 

Tästä tosin ei ole sulle kovinkaan paljon hyötyä koska pääsuutin ahdetussa on yleensä isompi kuin se normaali mitoitussääntö, eli 4 kertaa kurkun koko (jos en muistanut oikein, niin joku varmaan korjaa).

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...