Guest kimmoke Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Eli sellasta olen yrittäny tässä selvittää että minkäkokoset sisäkurkut laitan kaasariin. Senverran olen selannu noita vanhoja topikkeja että käytettäessä kahta tuplakaasaria sisäkurkku=80%*imuventtiili? Päteekös tuo nyt jos laitan keskelle vaan yhen drla:n? Kone on 85.5*69, vakiokannet & venttiilit (kansissa ne "pakolliset":kiillotus, terävimmät särmät pois ja puristuksia~9), keskellä drla40, 009, vakionokka, 1:2.5keinut, peltisarja. Tämä menee nyt sitten varmaan päin mettään? sisäkurkut: 33mm*0.8=26/27mm pääsuutin: 27mm*4.5=~118-120 tyhmäkäynti: 45? k.pumppu: 33-40? lisäilma: 180? Tällähetkellä siinä on:(edellisen omistaja laittamat) kurkut: 34mm main: 170 idle: 65 pumppu: 60 lisäilma: 180 ryyppy?: 95 Ja sanomattaki on selvää että ei toimi huonostikkaan. Savupilvi on mahtava. kaasua painaessa käytännössä sammuu ennenku alkaa kerätä kierroksia. Nii että jos ei kurkkuja&suuttimia mitoteta noin, niin miten sitte?kokemuksia? Quote Link to comment
Niklas L Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Moro, ei nuo suuttimet niin kaukana ole, mutta sisäkurkut saat vaihtaa tosiaan pienempiin. Kokeiles seuraavaa: 28mm sisäkurkut 170-180 ilma 150-160 pää 60-65 tyhjis 55-60 pumppu Ainakin virtausten pitäisi parantua. Itse jouduin joskus käyttämään 26mm kurkkuja, että alkoi edes käydä. Tai sitten hankit Tellervolle kaverin ;) Nikke Quote Link to comment
Lasse Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Mulla oli lähes vastaavassa tapauksessa tuplat ja niissä sisäkurkut oli 26 mm. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Keskiasennuksessa tosiaan saapi olla suuttimet melko suuret koneen kokoon nähden. Dellokirjasta luettuna Niklaksen antamat arvot olivat hyvästi kohdallaan. Tai no siellä sanottiin että "air correction 180 in almost every case", isompia ilmasuuttimiavain reilusti isompiin patoihin. Mutta tosiaan kaikki hilut on nykyisellään liian isot. Oikein hyvä vaihtoehto olisi jättää kaasari sellaisekseen (kurkut ja suuttimet ihan tasapainossa sinällään), ja kasvattaa koneen kokoa esim. 69x90,5:n jolloin kaasari toimisi korkeilla kierroksilla hienosti, tai sit 69x94:ssä jopa jo alhaaltakin :) ...Ai niin vielä. Nurkkatupla-asennuksessa nuo nykyiset arvot olisivat vielä enempi metsässä, tosin oivat 2.0-2.2-litraiselle. Puavo@uho.fi Quote Link to comment
Guest kimmoke Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Joo kiitoksia vaan avusta. Näillä näkymin ei taida taida tellervolle olla kavereita luvassa ja koneen kokokin taitaa pysyä vielä enskesän ennallaan...ellei sitten=) Njoo mutta täytyy alkaa viemään projektia eteenpäin noiden vinkkien valossa. Tuli ehkä huonosti selitettyä mutta tuo kaasari ei ole siis ikinä toiminu tuosa koneessa. Tarkotin siis entisellä omistajalla kaasarin entistä omistajaa, en moottorin. Tuo on ollu jossain 1700cc/100hp-virikoneessa. Mutta pitihän se kokeilla jos vaikka suoraa olis toiminu vakio1600:ssa=) Quote Link to comment
mikan Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Ihan esimerkkinä, niin mulla on ollut seuraavanlainen setti ahdetussa ja se toimii suhteellisen hyvin. Hieman on rikkaalla, mutta olen sen halunnut niin pitääkin turvallisuuden takia. 1 x 40 DRLA keskellä sisäkurkku 32 ilmasuutin 180 pääsuutin 190 tyhjäkäynti 65 seosputki 2 Tästä tosin ei ole sulle kovinkaan paljon hyötyä koska pääsuutin ahdetussa on yleensä isompi kuin se normaali mitoitussääntö, eli 4 kertaa kurkun koko (jos en muistanut oikein, niin joku varmaan korjaa). t. Mika Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Kuinka suoraan näitä Delssin lukuja voi käytää Weberin 40 IDF:lle? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.