Jump to content

Kaasarin ihmettelyä


Guest Keme

Recommended Posts

Jepu, erinäisten käänteiden kautta ajauduin Kuplistiksi ja nyt pitäisi saada heräteltyä eloon tuo kampe. Ongelmana on kaasari.

 

- Kun kaasariin kaataa bensaa ja starttaa, niin kone käy

Eli kipinä tulee, mutta kaasari taitaa olla jojossa.

 

Avasin eilen tota kaasaria ja se kohokammion pohja oli ruostevisvassa.

http://keimo.kuvat.fi/kuvat/VWetoauto/kaasari+002.jpg

 

Yritin tajuilla, että mitenkä tuolta tuo bensa lähtee tonne kiertoon. Lähteekö se valkoisella ja mustalla nuolella merkityistä koloista?

 

_small.jpg

 

Availin tuon sivussa olevan kiihdytyspumpun? kannenkin ja sitä ruostevisvaa löytyi sieltäkin. Mitä mieltä raati on, saakohan tota puhistettua enää toimivaksi? Ideoita? Pystyykö tommosta ruostemälliä es liuottamaan millään tuolta kanavista pois? Tietty, jos jollain on tommonen sopiva kaasari halvalla Tampereen seudulla kaupan, niin voitaisi ehkä tehdä kaupat...

 

Kaasareita en ole ennen ropaillut, mutta voisi olettaa että tuo ruostetöhnä on tukkinut tuolta sisältä ehkäpä kaiken.

Link to comment

Putsaa samalla tankki sisäpuolelta ja vaihda bensafiltteri - kaasarinputsauksesta ei ole juuri hyötyä jos se menee heti uudestaan tukkoon tankista tulevan paskan ansiosta.

Link to comment

Fosforihappoa 20-30% seos veden kanssa niin avot alkaa hapettumat kiehumaan pois.Pelkkä tyhjäkäyntisuuttimen tukkeutuminen riittää siihen että ei käy koska pääsuutin alkaa ruokkimaan vasta joskus 2000rpm jälkeen,mutta tietysti paskaa voi olla kanavat täynnä kun vanha bensa on hapettunut tuonne pohjalle!

Link to comment

Taidampa kiikutella ultraäänipesuun ton kaasarin, josko se sillä sitten tokenisi. Bensatankki täytyy kyllä jotenkin puhdistella sisäpuolelta ettei ruostetöhnä lähde taas liikkeelle ja tuki kaikkea.

Link to comment

Kourallinen muttereita tai pätkä ketjua tankkiin ja ravistelemaan. Jos laiskottaa niin rakenna joku pyörityshärveli, prätkän tankin saa vaikka betonimyllyyn kiinni mutta kuplan voi olla vähän iso. Irrottaa hyvin ruosteet ja irtopaskan.

Link to comment

Jumatsköge. Pikku soodapuhaltelulla ja ultraäänipesulla kaasarista tuli het uuen näköne ja se pirulainenhan alko toimimaan!

 

_small.jpg

 

Nyt törmäsin sitten uuteen ongelmaan. Käy tyhjää ja lyhyellä koeajolla tuntuisi pelaavan normaalisti, mutta aite ei lähde käyntiin ellei kaada ensin kaasariin bensaa. Voiko se johtua noista sähkösysteemeistä tossa kaasarissa? Vai mikä noiden funktio on?

 

Isompi liittyy ryyppyläppään ja se tuntuisi toimivankin oikein, mutta mikä toi taaempi pienempi on ja miten sen pitäisi pelata?

 

_small.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tänään tuli tuota vähän ihmeteltyä. Kiihdytyspumppu ruikkaa, mutta tais olla vaan melkone morttivirhe tässä touhussa. Kokeilin uuella akulla, niin sitten jaksoi pyöritellä käyntiin kaasua vähän pumppailemalla. Tää o nii tätä, ku pitäs laitteet saaha vaa avaimesta kääntämällä käyntiin... :) Joskohan tässä joku päivä kävisi konttorilla kyselemässä autotekniikan ammattilaiselta, että mitä korjattavaa tuosta löytyy.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...