Guest Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Jepu, erinäisten käänteiden kautta ajauduin Kuplistiksi ja nyt pitäisi saada heräteltyä eloon tuo kampe. Ongelmana on kaasari. - Kun kaasariin kaataa bensaa ja starttaa, niin kone käy Eli kipinä tulee, mutta kaasari taitaa olla jojossa. Avasin eilen tota kaasaria ja se kohokammion pohja oli ruostevisvassa. http://keimo.kuvat.fi/kuvat/VWetoauto/kaasari+002.jpg Yritin tajuilla, että mitenkä tuolta tuo bensa lähtee tonne kiertoon. Lähteekö se valkoisella ja mustalla nuolella merkityistä koloista? Availin tuon sivussa olevan kiihdytyspumpun? kannenkin ja sitä ruostevisvaa löytyi sieltäkin. Mitä mieltä raati on, saakohan tota puhistettua enää toimivaksi? Ideoita? Pystyykö tommosta ruostemälliä es liuottamaan millään tuolta kanavista pois? Tietty, jos jollain on tommonen sopiva kaasari halvalla Tampereen seudulla kaupan, niin voitaisi ehkä tehdä kaupat... Kaasareita en ole ennen ropaillut, mutta voisi olettaa että tuo ruostetöhnä on tukkinut tuolta sisältä ehkäpä kaiken. Quote Link to comment
Virtanen Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Ultraäänipesua tai hommata parempi yksilö. Nuolet on kiihdytyspumpun syöttöä, varsinainen pääsyöttö on alempana pääsuuttimen läpi (kierrekorkki kohokammion sivussa johtaa pääsuuttimelle). Quote Link to comment
Guest Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Putsaa samalla tankki sisäpuolelta ja vaihda bensafiltteri - kaasarinputsauksesta ei ole juuri hyötyä jos se menee heti uudestaan tukkoon tankista tulevan paskan ansiosta. Quote Link to comment
ajomies Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Fosforihappoa 20-30% seos veden kanssa niin avot alkaa hapettumat kiehumaan pois.Pelkkä tyhjäkäyntisuuttimen tukkeutuminen riittää siihen että ei käy koska pääsuutin alkaa ruokkimaan vasta joskus 2000rpm jälkeen,mutta tietysti paskaa voi olla kanavat täynnä kun vanha bensa on hapettunut tuonne pohjalle! Quote Link to comment
Guest eemeli Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Hep. Ollaanhan sitten aika varovaisia sen fosforihapon kanssa, eikös niin...? -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 "ensin vesi, sitten happo, muuten tulee kateen rakko". Eli happoa kaadetaan veteen, ei vetta happoon. :) Quote Link to comment
Guest Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Taidampa kiikutella ultraäänipesuun ton kaasarin, josko se sillä sitten tokenisi. Bensatankki täytyy kyllä jotenkin puhdistella sisäpuolelta ettei ruostetöhnä lähde taas liikkeelle ja tuki kaikkea. Quote Link to comment
Guest Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Kourallinen muttereita tai pätkä ketjua tankkiin ja ravistelemaan. Jos laiskottaa niin rakenna joku pyörityshärveli, prätkän tankin saa vaikka betonimyllyyn kiinni mutta kuplan voi olla vähän iso. Irrottaa hyvin ruosteet ja irtopaskan. Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Jumatsköge. Pikku soodapuhaltelulla ja ultraäänipesulla kaasarista tuli het uuen näköne ja se pirulainenhan alko toimimaan! Nyt törmäsin sitten uuteen ongelmaan. Käy tyhjää ja lyhyellä koeajolla tuntuisi pelaavan normaalisti, mutta aite ei lähde käyntiin ellei kaada ensin kaasariin bensaa. Voiko se johtua noista sähkösysteemeistä tossa kaasarissa? Vai mikä noiden funktio on? Isompi liittyy ryyppyläppään ja se tuntuisi toimivankin oikein, mutta mikä toi taaempi pienempi on ja miten sen pitäisi pelata? Quote Link to comment
Racing Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Toinen on tyhjäkäyntiventtiili joka naksahtaa kun käännät virrat päälle. Ei käy tyhjäkäyntiä jos rikki. Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Ok. Kyllä toi tyhjää käy eli vika ei liene tossa venttiilissä http://keimo.kuvat.fi/kuvat/VWetoauto/r%E4hin%E4%E4.MOV Ongelma on toi starttaaminen, kun pitää kipata kaasariin bensaa että suostuu lähtemään käyntiin. Quote Link to comment
Virtanen Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Ruikkaako kiihdytyspumppu? Quote Link to comment
Guest Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Tänään tuli tuota vähän ihmeteltyä. Kiihdytyspumppu ruikkaa, mutta tais olla vaan melkone morttivirhe tässä touhussa. Kokeilin uuella akulla, niin sitten jaksoi pyöritellä käyntiin kaasua vähän pumppailemalla. Tää o nii tätä, ku pitäs laitteet saaha vaa avaimesta kääntämällä käyntiin... :) Joskohan tässä joku päivä kävisi konttorilla kyselemässä autotekniikan ammattilaiselta, että mitä korjattavaa tuosta löytyy. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.