Guest Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Konetta pyöritellessä huomasin että kun 3 pytyn imuventtiili lähtee aukeamaan niin keinuvipu liikkuu sivuttais suunnassa melko reilusti. Mistä moinen johtuu? Quote Link to comment
Tutkija Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Johtuu isosta sivuttais välyksestä,sama ilmiö myös 1 imussa 2 ja 4 pakosessa jos sivuttaisvälys on iso... ilmiö tulee siintä kun työntotangot tulee vähän vinosti kenuvivuille päin,niin työntää ensin sivuttaisvälyksen pois ennenkuin alkaa painaa venttiiliä... senpä takia mul omis vakiois keinuvipuakseleissa (jos niit joutuu käyttämään jostain syystä) ole nois venttiileissä jousirikkoja ollenkaa vaan shimmattu suorilla rikoilla lähes välyksettömäksi... Quote Link to comment
Gerbiili Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Johtuu isosta sivuttais välyksestä,sama ilmiö myös 1 imussa 2 ja 4 pakosessa jos sivuttaisvälys on iso... ilmiö tulee siintä kun työntotangot tulee vähän vinosti kenuvivuille päin,niin työntää ensin sivuttaisvälyksen pois ennenkuin alkaa painaa venttiiliä... senpä takia mul omis vakiois keinuvipuakseleissa (jos niit joutuu käyttämään jostain syystä) ole nois venttiileissä jousirikkoja ollenkaa vaan shimmattu suorilla rikoilla lähes välyksettömäksi... Täähän on varsin vakio virikoneen vivuston tuunauskin. Pultit päihi ja kovasti brikkoja välii. Eikä välttis aina edes pultteja. Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Eli siispä laitettava keinuvivut tiluuseen ja vanhat romukoppaan. Quote Link to comment
-AP- Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Vivut on ihan hyvät, akselit voi vaihtaa. Tai sitten teet kuten minä, poistat aaltoshimmit ja säädät välykset kohdalleen suorilla välilevyillä. Quote Link to comment
mikko k Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Jousiprikka on luultavasti kulunut ohueksi ja kohta katkee ja löydät sen palat öljypohjasta... Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Jousiprikka on luultavasti kulunut ohueksi ja kohta katkee ja löydät sen palat öljypohjasta... Aivan oli katkennut mutta palat löytyi vena kopasta.. Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Vivut on ihan hyvät, akselit voi vaihtaa. Tai sitten teet kuten minä, poistat aaltoshimmit ja säädät välykset kohdalleen suorilla välilevyillä. mites olis tuo hotcarsin racing vipu setti? Quote Link to comment
-AP- Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Varmasti ihan ookoo, jos koneesi isompaa välityssuhdetta tarvitsee ja/tai nokkasi sitä sietää. Mielestäni saksalaiset vakio-osat on laadultaan erinomaisia ja häiritsevät välykset saa helposti poistettua muutaman euron laattasarjalla. Vakiokoneeseen tai mietoon vireeseen pitäisin välitettyä keinuvivustosarjaa tarpeettomana. Yleensäkin, turhan usein kai laadukkaita alkuperäisosia turhaan korvataan konetta viritettäessä taiwaallisilla viritysosilla? Quote Link to comment
oldis Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Vakiot saksalaiset laatuosat vakiokoneeseeen. Kerro hieman lisää moottoristasi niin tohtorit täällä määrävät kyllä siihen sopivat lääkkeet. Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Elikkäs kone on 1600 hieman piristetty, mahlen 88 takomännät, joku virinokka ei tietoa että mikä, vakio 2r kannet, 2 kurkkuinen weber. Quote Link to comment
SimpleMan Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Ite laittasin tollaset http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=193 vakiokeinuille ja tosiaan suorilla säätölevyillä shimmaten. Säätölevyjä tulee mukanakin tossa sarjassa, ikävä vaan että ovat kaikki saman paksuisia :/ Joten shimmejä joutuu jostain hakemaan, sisäreikä niissä muistaakseni 18mm eikä sovi olla kauhean korkeita tai voi ottaa venttiililautaseen kiinni... Ei pahan kallis sarja ainakin ite olin tyytyväinen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.