Guest Jussinbussi Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Tässä kun on kaasuttimista itketty niin kysytään nyt sitten lisää tyhmiä. Moottorissa lattialla ollessaan (vuoden verran) ilmeni öljyvuotoa lattialle ja olin paikantavani sen ja olin varma että kampuran stefa vuotaa. Uusi stefa tilalle, moottori autoon ja vuotaa taas. En jotenkaan jaksa uskoa että se uusi stefa olisi hajonnut vaan kysynkin nyt järkeviä: Löytyykö sieltä mitään muuta herkästi vuotavaa/hajoavaa. Nimenomaan kytkimen päästä mikä voisi vuotaa? En tutkinut vielä auton alta kun tunkki hajos ja Jappe teki tosta sellasen rata-auton ettei sinne enään mahdu tälläinen oravakaan. ;) Quote Link to comment
non-hippy Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 velipojan amazonista vaihdettiin kolme kertaa tuo stefa ennenkuin tajuttiin kampikammion huohotuksen olevan tukossa. Tämä nyt ei suoranaisesti liity Vw koneeseen mutta sama pähkäily silloin ja kyllä ketutti. Quote Link to comment
-AP- Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Onko nyt vuotava uusi öljy varmasti moottoriöljyä? Ei sieltä kytkinkopan sauman yläpuolelta oikein muita mahdollisia vuotopaikkoja löydy kuin tuo stefa (asennusvirhe?), öljykanavan proput tai haljennut kampikammio. Quote Link to comment
NordBling Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Haisteles öljyä,ettei olis laatikosta peräisin niinku AP:kin tossa epäili, stefa voi vuotaa siinäkin. Laatikkoöljy haisee kokolailla kissankuselta. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Ei ole vaihteisto öljyä, kyllä se moottoriöljyä on. Harmi kun en tänäänkään päässyt vielä sitä ihmettelemään. Huomenna sitten. Toi Nokka-akselin tulppa vois kyllä olla.. :/ Onkos siellä joku tiivistepinta mikä vois olla nassahtanut?? Lue: Herättelee toiveita siitä ettei 2 vuotta remontin alla olleesta ja nyt muuten katsastusvalmiista autosta tarvitsisi ruveta rempomaan taas konetta irti.. Quote Link to comment
Fileas Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Työntötangon suojaputki? Quote Link to comment
vwagen Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Voihdoitko myös kampiakselin ja vauhtipyörän välisen tiivisteen?Mallista riippuen jo paperi tai peltitiiviste tai O-rengas. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Kyllä se vakavasti asennusvirheeltä vaikuttaa. Täytyy nypätä se pannu sieltä pois ja todeta että missä on tyritty. Ja tänään leimattu auto.. kivaa ajokeliäkin olis.. Quote Link to comment
JM Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Ja oloko tämä se mootori missä kehuit olevan milli päittäisvälystä? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Jep, sama paska. Taitaa olla matkansa päässä... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Uus 1 huulinen stefa vaihdettu 2 huulisen tilalle (joka tais olla autossa about 25km). Oli sitten se päittäinen syöny ulomman huulen veks ja kihnuttanu stefasta reunasta runkopeltiin asti viillon, josta öljy lorisi. Uus vanhan mallinen stefa koputeltiin hitusen syvemmälle eikä testilenkin jälkeen kussu alleen vielä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.