Jump to content

-71 T2a Pallukka (Campingwagen)


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vaihdevivuston irroitus oli turha. Eihän sitä saa ulos ilman koneen irroitusta. Jäi vaihtamatta puslat. Tyhjäkäyntiä ei vieläkään ole paitsi näin kosteemmalla ja kylmemmällä kelillä tuntuu toimivan paremmin. Pakoputkeen heitin eristenauhaa J putkiin kansien kohdalle. Lämmöt tippu ainakin 10 astetta.

 

Eilen haettiin Porvoosta Jamilta iskarit lainaan kunhan uudet saapuvat alle laitettavaksi. Loppui kolina kuin seinään ja autollahan voi ajaa myös tuulessa ja mutkissa.

 

Tänään herättiinkin Joensuusta. 500km Matkalla tuli vastaan tasan 5 ilmajäähyä, mutta liikenteessä oli paljon volkkariystäviä (lue: festarikansaa). Ohituksia taputuksen kanssa näkee normaalisti vain lastenrattaiden kohdalla.

 

Ei saanut sitten aikaiseksi kytkeä eberiä paikalleen. Auto(ssa) veti hyvin. Uudet ikkuna- ja ovitiivisteet tilaukseen! Se olikin ainoita paikkoja mitä ei tullut eristettyä. Vieläkin pähkäilen pistääkö tuota muutaman vuoden vanhaa polttoöljylläkin toimivaa eberiä pienellä erillisellä tankilla (mikä mahtuis auton alle) vai kuplan orggislämmittimellä auton omalta tankilta jaettuna. Dieselissä olis pelkkä puhallusmoodi ja 2 eri lämpötilaa (1600W ja 3000W). On nimittäin hyvin kosteeta.

 

Kaiuttimen, piuhat, lisäakku ja musiikkia muistin ottaa mutta soitin/vahvistin jäi Helsinkiin. Aina unohtuu jotain oleellista ja ottaa siksi hirveeesti turhaa tavaraa mukaan. Onneksi festareilla soitetaan kuulemma musiikkia.

 

Muistilistaa itselle:

 

- polttoainesuodatin

- laatikon öljyjen tarkistus (jokin siellä vinkuu kovemmassa vauhdissa)

- vetareiden pulttien kireyden tarkistus (viimeksi oli löysää kun tarkistin)

- joku soittimen tapainen Motonetistä

- pop-up katolle kiinnitystä/kiristystä

- renkaiden tasapainotus/tarkistus

- kaasupolkimen herkistys (jumii, klonksuu. vaijerin ja varsinaisen polkimen väliset osat)

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Autoon menivät omine lupineen ja vietiin esim. kolme VW kirjaa (Haynes, Official Service Manual ja restaurointi opas), kaasuvaijeri, se ainoa varahihna ja muuta pientä sälää. Kaasulämmitin, vahvistin, verhokangasta, työkaluja, -50 luvun matkalaukku...

Link to comment
  • 1 month later...

Jotain Bugpackin(?) käärmekseen istuvaa muffleria kävin etsimässä Olarista vaan ei löytynyt.

Teurastin epätoivossa vanhasta J-putkesta laipan irti. Oli tarkoitus vaihtaa koko setti vaan ei istukaan uusi putki. Hitsaan tai hankin uuden J-Putken ja uusin pelkästään äänenvaimentimen, uuden tai vanhan. Ei vaan kehtaa ajaa metriäkään ilman pakoputkea.

 

Espoossa oli komeita volkkareita kyllä. Samalla juttelin talviajosta palliksella. Helpoiten kyllä pääsisin jos löytyis joku riisikuppi pimeälle kaudelle. Joka tapauksessa pitäis jossain välissä taas vähän harrastaa eikä vain ajaa.

 

olari1.jpg

olari2.jpg

olari3.jpg

olari4.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Tänään korjailtu molempia volkkareita. Oli pakko siirtää bussia lumenpudottajien ja auraajien tieltä joten akkukaupan kautta. Marraskuusta seissyt ja startti ei toiminut ennenkuin käytin öljypohjanlämmitinta että nesteet vähän notkistu. Uusi 75Ah akku oli ehkä "turha" hankinta mutta onhan noille aina käyttöä.

 

Vieläkun löytyisi se talli 2vkoa-2kk ajaksi koska autosta pitää irroittaa moottori (pinnapulttijumppaa, pesua, mittailua ja kaasareiden korjaussarjat paikalleen, säädöt, synkkaus, penkitys yms.) ja vaihdelaatikko (jos löytyy kiva pitempi 4:nen / 5:nen) ja samalla vaihdevivuston puslat kun kaikki ulkona. Perää pitäisi myös tiputtaa yhden boorin alaspäin. Samalla katsoa mikä tuota starttia vaivaa.

Link to comment
  • 1 month later...

Katsastuksessa käynti tuotti iloisen pettymyksen. Kaveri kävi läpi ihan kaiken, ihan kuin tyyppi lukis tätä foorumia :)

Haki jopa erinäisiä erikoistyökaluja ja mittaili. Moitteita tuli heiluvasta takapuskurista ja hallin lattiaa raapivasta etupuskurista kun tultiin alas nosturilta :) Samalla mykkeni töötti. No tärkein asia hoidossa ja taas töötti toimii. Muiden ongelmien suhteen päätin luottaa Wagenhaussin jengiin. Tässä nopea otos kun bussi lähtee luottavin mielin kohti Porvoota. Ja kappas, toinen jarruvalo taitaa sittenkin toimia - siihen en kyllä kerenny itse koskemaan :)

 

wagenhaus.jpg

 

Vikalista ei ollut erikoinen mutta kyllä tuolla todo listalla oli muutakin.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Syy huonosti perille meneviin vaihteisiin löytyi ainakin osittain näistä:

 

- keppi heiluu pallossa (reikä kulahtanu, onneksi NOS osa hankittu joskus)

- laatikosta yksi prikka pudonnut vaihteenvalitsijasta alhaalta -> pääsi liikkumaan melko vapaasti

- etumainen pusla pitkästä tangosta lähtenyt paikoiltaan liikenteeseen

- y-kappaleen reunat kulahtanu (halpa 2v vanha tarvike osa)

 

nosecone002.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

630719.jpg

 

Kuvan punaisella rinkulalla korostettu tötteröhän puuttui itseltä setupista kokonaan. Jonkinlainen pelti siinä oli mutta ei mielestäni konetilasta ulos asti. Vaikka oli kyllä lämpömittari öljypaineanturin kohdilla ja ei sen puolesta hälyyttänyt.

Link to comment

Jäähypellinpalanen paikallaan. Kytkintä vähän kiristin, mutta ei auttanut sillä katsastukseen ajaessani vain ykkönen ja pakki päätti mennä päälle. Pihalla se toimi ihan hyvin. Toivottavasti vain tuo säätölevy huonossa asennossa (jääny löysälle tms.). Takajarruissa heittoa ja paluumatkalla toivottavasti polttoaine loppui. Piti kiiruhtaa töihin niin en osaa vielä sanoa kun auto jäi parkkiin lähelle säilytyspaikkaa.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Vaihdevivuston etummaisesta kappaleesta otin sen noin 10mm pois, eli lyhensin. Nyt menee vaihteet. 009 jakaja ei ole hyvä tässäkään moottorissa. Käyttäytyy hyvin samoin kuin vanhassa, eli matalilla kierroksilla vedättäessä ei juuri mitenkään vaan vasta korkeammilla kierroksilla alkaa toimimaan. Joko vakio virranjakaja tai 123 alipainekellolla äkkiä. :)

 

Kytkimessä vaijerille tehty mutka auttoi auton rynkytykseen liikkelle lähdössä. Vielä ongelmaa ilmenee, eli tärisytttää ajottain lähinnä oikea takarengas jossa mielestäni myös töyssykolinaa ja löysä laakeri.

 

Vakioputki heti kun löytyy sopiva.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...