Jump to content

Pallonivelet


Recommended Posts

Tontittelin tuossa projektiani ja maavaraa on vielä liikaa.

Etuakselista poistin säätöpalan lukitteet jolloin akselin pitäisi liikkua vapaasti ja nyt näyttää pallonivelet olevan tapissaan.

Kuinka paljon saa lisää pelivaraa noilla HC:n palloilla jotka on tarkoitettu "paljon madalletuille"?

 

Entäs noi HC:n Kamber säätöpaloilla onko kuinka tarpeelliset?

 

Droppiolat on tulossa auttaako kuinka paljon asiaan?

 

"maavaraa korilla vielä kiusalliset 7 cm"

Link to comment

Pallonivelistä ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta olen kuullut sen verran että niiden suojakumit kannattaisi vaihtaa parempiin. Saattavat nivelet muuten olla käyttökelvottomat kesän ajeluiden jälkeen.

 

Camber-säätöpaloilla pystyy säätämään enemmän renkaan pystykallistumaa kuin alkuperäisillä. Omaan Volsuuni sellaiset joskus hankin ja kyllä niistä apua oli.

Link to comment

Ostin viime kesänä uudet pallonivelet, niin ainakin sanottiin että taitaa olla vain mainos kikka ne pallo nivelet madalletuille akseleille.

Ei kuulemma ole eroa liikeradoissa normaalin ja madalletun välillä.

Tiedä sitä sitten...ostin aivan normaalit.

Link to comment

Italialaisia / Brasilialaisia palloniveliä on sitten turha laittaa kuplaan ne menee tosi nopeeta loppuun. Pallonivelinä kestää TRW/Moog valmiste.

RT-päinä kestää myös brassit. Italialaiset nivelet on sellaista moskaa että ihmettelen miten niitä yleensäkkään saa myydä!!!

Link to comment

Joop ompi totta notta totaalisen paskan hinnalla saa myös käyttökelpoisia osia tarvii vaan puolueetonta käyttökokemusta erottaakseen toimivat joukosta..

TRW hyvä esimerkki palvelevasta tarvike osasta.

Sama pätee mun mielestä myös moniin muihin tarvike osiin esim. kytkimet, vetonivelet..

Tapahtuuhan toki sitäkin että täsmälleen sama tuote myydään monella eri merkillä varsin kirjavin hinnoin..

Link to comment

Itellekin tuli hankittua dropit, joten nivelten vaihto edessä. Särkyykö/vioittuuko vanhat pois otettaessa eli liekkö viisasta niitä enää laittaa takaisin uusiin olkiin?

 

Mistä TRW:t ja mihin hintaan?

Link to comment

Ei pallonivelolkien vaihto millään tapaa edellytä pallonivelten vaihtoa. Kartioltahan se olka vain irroitetaan.

 

TRW-palloniveliä löytyy "paikallisistakin" varaosaliikkeistä, en nyt jaksa vain muistaa kenenkä tukkurin osia nuo TRW:n kamat on.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Oikee asento on joo tärkee homma ja miulla ainakain kesti KK:sta hankitut pitkäliikkeiset vallan mainiaosti. Tsoin pakko myöntää, että se ei hirvaitä joustanu se keula muista syistä.. Iskareistakaan siis ei oo hitosti hajua, mutta Juhalta sai ainakin sillon pitkäliikkeisiä iskareita, eli sattuu kiinni olkot keula ylhäällä taiko tontissa. Ostakaan miulta vaikka Bugbackin lyhvät iskarit käyttämättömänä, niin saatte tietää mitä on vaihtaa irkareita vakioon kun mennään konttorille. Maailman turhinta puuhaa ainakin kun hintaa vertaa..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...