Jump to content

Suorasytytys megasquirtilla.


Recommended Posts

Posted

Eli oon jossainvaiheessa päättänyt MSD:n vaihtaa suorasytytykseen, mahd. hukkakipinä tyyppiseen, jossa energiamäärä olisi yhtä iso tai melkein kuin MSD 6 al boksin kera. Ruiskuhan on jo megalla ohjattuna.

 

Triggeripyörän ja hall anturin kiinnikkeen aattelin teettää piakkoin isomman leike-erän yhteydessä. Olisko kellään antaa mittoja näille osille? Anturiksi on tulossa aika yleinen honeywell 1GT101DC. Juuri nyt ei oo kone kasassa kun ei ole lohkoa.

Posted

Suorasytytys ja hukkakipinä on aika eri asiat. Hukkakipinä toimii yhdellä anturilla, mutta jos suorasytytystä haluat, niin pitää lukea myös nokan asentoa. Tällöin saat sylinterikohtaisen ruiskutuksenkin toimimaan sen sijaan, että kaikki suuttimet ruiskii samaan aikaan.

Posted

Aivan, okei. Virranjakajan kuitenkin haluan heittää "mäkeen" ja saada tilalle tehokkaan sytytyksen, olkoot se sitten hukkakipinä sytytys. Mitä vähemmän lisää osia, niin sen parempi.

Posted

Kaiva netistä datasheet tuolle Honeywellille niin sieltä löytyy hammastuksen mitat. Hampaiden väli on vähintään yhtä tärkeä kuin itse hampaan koko.

 

VPV Motorracing Electronics myy myös Cherry GS 100502- anturia (tuotenumero 1111) joka voisi olla tuota Honeywellia parempi, ainakin hammastuksen koko saa olla pienempi. Lisäksi kiinnitys on kätevästi kahdella M12x1 mutterilla jotka tulevat anturin mukana (kova-anodisoitu alumiinirunko). Hinta kikareella 45eur

 

Speksit Cherryn hammastukselle tästä: http://www.cherrycorp.com/english/sensors/op_speed.htm

Posted

Melkein taidan ton honeywellin hankkia. Saako hukkakipinä sytytyksestä rakennettua yhtä tehokkaan kuin esim. MSD 6 al sytytysboksilla olevasta?

 

JaniM ehdotti tälläisiä puolia, toisiojännite olisi jopa 60-100kV:

 

 

http://www.hestec.fi/store/index.php?ma ... ts_id=3610

 

http://www.034motorsport.com/ignition-s ... -p-39.html

 

http://www.034motorsport.com/ignition-s ... -c-26.html

Posted

Mihin tarvitset noin rajusti kipinätehoa? Ahdettuun? Normaali Bosch-motorsportin hukkakipinäpuola riittää jo kohtuu pitkälle myös ahdettuna, poislukien alkoholimoottorit (oikeat, ei E85- laitteet).

Posted

No jos bosch motorsport puola riittää, niin se on hyvä. Aattelin vain jos hankkisi tehokkaat sytkävehkeet, mutta ilmeisesti ei tarvitse olla n. 200hv 2276cc ruiskukoneessa niin tehokkaita?

 

No mutta, tälläisen triggeripyörän piirtelin, kuvassa myös edellämainittu hall anturi ja sen kiinnike.

 

hihnapyrtriggeri.jpg

Posted

Ookei... Hihnapyörä on terästä, ja triggeripyörä on kiinni siinä, mahtaako toimia? Vai ottaako häiriötä? Jokatapauksessa joutuu triggeripyörää korottaan että anturi on keskellä hammasta.

Posted

Aattelin jos olis tehnyt sen rosterista, mutta aisi 304 ei ole ferriittistä, joten jos tekis tavallisesta teräksestä tai ferriittisestä rosterista sekä tigillä hitsais navan siihen kiinni. Vai tarttisko se tuota napaa erikseen, jos M8 pultin reiät ei oo väljät, vaan luokkaa 8.0-8.2mm? Varmaan kyllä keskittäis paremmin jos tekis navan kuten kuvassa.

Posted

Mulla ollut ihan holkkien varassa myös trikkereitä ilman keskeltä kiinni.

Hihnapyörä ekana perää antaa.

Posted

Mahdollisimman lähellä tietenkin ohjeiden mukaan. Sitä vartenhan ne mitat on annettu.

Turha alkaa kerjäämään ongelmia.

Posted

Miksi tota ei laiteta vp:n yhteyteen? Olis jonnii verran siistimpi+katkeava remmi ei tuhoa anturia.

Posted

Helpompi tehdä tuohon, kuin koneistaa reiät vauhtikseen ja lohkoon reikä, jos ei ole.

Eikä tartte irrotella konetta. Tietty jos kone palasina ja tekemässä muutoksia, niin silloin tietty.

Anturikin kannattais silloin vaihtaa pienempään, jos vauhtikseen laittais.

Posted

Niin, kone on kyllä auki tällähetkellä, eli vauhtipyörään pitäis porata 12(-1) reikää? Hiukan silti houkuttelee vielä ainakin tuo triggeripyörän ja anturikiinnikkeen teko..katotaan nyt.

 

Kyllähän se remminkatkeeminen varmaan rikkoo anturin jos anturi on bensapumpun laipassa kiinni kuten kuvassa. Mut jos virittelis suojan sille? :D

Posted

Useasti olen samassa paikkaa nähnyt anturin, enkä oo vielä kuullut että se olis mennyt rikki. Eikä ainakaan tuossa paikassa anturi nyt kauheen ruma ole. Triggeripyörä voi nyt vähän häiritä silmää, mutta sekin on makuasia.

 

Ei tuota lohkoa ole nyt, niin olisiko kellään antaa mittaa kampiakselilinjasta polttoainepumpun kiinnitystasoon?

 

Tässä on keskitetty triggeripyörä spaceriin ja spaceri taas hihnapyörään, vaikkei kuvasta näekään välttämättä.

 

663863.jpg

 

 

Löyty sit makee bussin konehuone, pakko laittaa tänne, onhan tässäkin mega ja triggeripyörä :)

 

P1010036.jpg

  • 3 years later...
Posted

Nostellaas vanhaa aihetta.

 

Tollanen suorasytty (tietokoneella säädettävä) olisi mietinnässä ja kysymys kuuluukin:

mikä olisi järkevä ohjainyksikkö tollaseen järjestelmään?

 

Toi mun mylly ei niin paljoa ole viritetty etteikö pärjäisi 12x12 kartalla.

 

Megan 2.2 ollut mielessä hintansa vuoksi. 

 

Entäs Hestec, älyääköhän ohjata pelkkää kipinää? Vai tarviiko tietoa esim. bensanpaineesta?

 

Suuttimien ja bensapumpun ohjaustakaan ei tarvitse olla koska ruisku ei ole suunnitteilla.

Posted

Nostellaas vanhaa aihetta.

 

Tollanen suorasytty (tietokoneella säädettävä) olisi mietinnässä ja kysymys kuuluukin:

mikä olisi järkevä ohjainyksikkö tollaseen järjestelmään?

 

Toi mun mylly ei niin paljoa ole viritetty etteikö pärjäisi 12x12 kartalla.

 

Megan 2.2 ollut mielessä hintansa vuoksi. 

 

Entäs Hestec, älyääköhän ohjata pelkkää kipinää? Vai tarviiko tietoa esim. bensanpaineesta?

 

Suuttimien ja bensapumpun ohjaustakaan ei tarvitse olla koska ruisku ei ole suunnitteilla.

 

 

Mega 2.2 toimii mutta sen kanssa voi olla haastetta, vaatii tehokkaan käynnistysjärjestelmän toimiakseen kunnolla starttausvaiheessa.

Tiedän useampia hammaskehän vaurioita ko. boxilla kun käynnistysennakon laskenta tökkii hitaan ja epätasaisen pyörityksen takia.

Lisäksi suurilla kierroksilla todellinen ennakko jää jälkeen siitä mitä sytytyskartoilla lukee mutta on pelkkä säätökysymys.

 

Hestecin voi asentaa myös pelkäksi sytytysohjaimeksi halutessaan, meillä yhdessä moottorissa MS3+AT Driveboard ohjaamassa kipinöintiä.

Kokoonpanossa Bosch 2x2 motorsport- puola, Cherryn hall- anturi ja kuormitustieto map-anturilta, täysi asennus pl. ruiskutukseen liittyvät kytkennät.

Posted

Kiitos vastauksesta wp! Onko tuohon starttaus ongelmaan muuta ratkaisua kuin laittaa

roheempi startti?

 

Ilmeisesti Hestec:n kanssa ei moista ongelmaa ole?

Posted

Niin tuo 2.2 on levy versio ja yleensä MS1, joka hidas.

MS2 tai jopa MS3, niin toimii jo nopeammin. Esim. Microsquirt on edullinen ja MS2 pohjainen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...