Guest Harri126 Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Palautin vanhan harrasteeni liikenteeseen perjantaina. Herättää edelleen ihmisten huomion. :) Quote
Guest Harri126 Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Eipä ne kuvat näkyneetkään. Tässä kuitenkin linkit: http://www.aijaa.com/v.php?i=6787422.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=6787420.jpg Quote
kuplatin Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Juu herätti ainakin meikäläisen huomion eilen, bongasin siinä kehä III:n ja vihdintien liittymän valoissa. Kiva valopilkku nykyautojen seassa! Quote
Guest Harri126 Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Olisko ollut kuitenkin Kehä 1? En ainakaan muista olleeni eilen Kehä kolmosella. Osuipa silmään mainos: Quote
Guest Harri126 Posted May 3, 2011 Posted May 3, 2011 Sunnuntaina haettu Karmann tallista. Kesä on alkanut vaikka lämpömittari muuta väittääkin. :) Quote
Guest Harri126 Posted May 8, 2011 Posted May 8, 2011 Luistava kytkin tuli korjattua viime viikolla. Oli öljyä pinnoilla. Toisaalta, eipä olis kulunut. :) Tuossa vielä fiilistelykuva: Quote
Guest Harri126 Posted May 31, 2011 Posted May 31, 2011 Nonni, mikähän nyt tuli? Ihme naputus. Ajattelin huomenna vilkaista venttiilien säädöt, mutta mikä muu voisi olla? Älkää videosta välittäkö vaan käyttäkää pelkkiä korvia. :) Muuten kone käy hyvin, eikä tehotkaan tunnu olevan kateissa. Alkoi, kun eräänä aamuna käynnistin auton. Quote
Guest Harri126 Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Kävinpä äsken kääntelemässä ykkösen männän yk:hon. Koitin venttiilien välyksiä, oli useampi milli. Jonkinlainen jousi painaa välyksen nollille, mutta keinusta nostamalla kasvaa välys useampaan milliin. Mikähän nyt? Koneessa (vm -95/meksiko) on hydraulinostajat, eikä sillä ole ajettu pariin viikkoon. Pitäisikö välys säätää ihan nolliin? Quote
-tipi- Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Hydraulinostaja säätää välyksen itse. Onhan sulla niille tarkoitetut öljyt koneessa? Quote
Guest Harri126 Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Motox 10-40W, kyljessä muistaakseni lukee, että sopii hydr.nostajille. Quote
ARTO Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Hydraulinostaja säätää välyksen itse. Onhan sulla niille tarkoitetut öljyt koneessa? Mikä on hydraulinostajalle tarkoitettu öljy? Quote
Guest Harri126 Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Kävinpä äsken kääntelemässä ykkösen männän yk:hon.Koitin venttiilien välyksiä, oli useampi milli. Jonkinlainen jousi painaa välyksen nollille, mutta keinusta nostamalla kasvaa välys useampaan milliin. Mikähän nyt? Koneessa (vm -95/meksiko) on hydraulinostajat, eikä sillä ole ajettu pariin viikkoon. Pitäisikö välys säätää ihan nolliin? Sanotaan tämä vielä toisella, ei niin sekavalla tavalla. (tähän kuuluisi sellainen nolosteluhymiö, mutta ne eivät toimi jostain syystä) Työntötankoa pystyy painamaan kohti nostajaa monta milliä, jousi painaa sen sitten takaisin, eikä venttiilin pään ja keinun välissä ole välystä. Noinko niitten kuuluu toimia? Quote
metake Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Työntötankoa pystyy painamaan kohti nostajaa monta milliä, jousi painaa sen sitten takaisin, eikä venttiilin pään ja keinun välissä ole välystä.Noinko niitten kuuluu toimia? Kyllä. Quote
-tipi- Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Mikä on hydraulinostajalle tarkoitettu öljy? Käsittääkseni mineraaliöljyillä nämä saa rikki. Esmes. noissa Mätänetin 10W-40:ssä on osasynteettisessä maininta kelvollisuudesta hydraulinostajille mutta mineraalissa ei. Quote
Guest Harri126 Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Mitenhän saisi selvitettyä nostajilla olevan öljynpaineen tai sen, onko sitä ollenkaan? Öljynpainevalo sammuu heti koneen käynnistyttyä. Voiko esim joku kanava mennä tukkoon niin, ettei nostajille mene ögeä, mutta muualla kiertää? Quote
metake Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Rikkinäisen/jumiutuneen nostajan kyllä kuulee, naputus on niin armoton ettei tarvii arvailla missä vika on. Quote
Guest Harri126 Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Kävin vähän ajamassa vikaa ulos. Ennen sitä kuitenkin pistin kolmosen stendikseen ja siellä oli pakovenassa selkeä välys ennen kuin jousi rupesi vastustamaan. Ajossa kierrokset ryytyi n. 4000 kohdalla ja pakoputkessa rupesi paukkumaan. Lämpimänä ei enää paukkunut, mutta pientä pykimistä oli kuitenkin. Puristukset mittasin joskus aiemmin ja olivat: 1. 11 2. 11 3. 10,5 4. 12 Kipinä on säädetty n. 7º eyk. Onkohan se sopiva tuolle koneelle? Aikaisempi oli laitettu korvakuulolta ja oli jotain 30 astetta. Ei kuitenkaan detonoinut. Katkojan kärkiväli on 0,5 mm. Jakaja Mallory. Btw, onko tietoa, mistä löytää uudet hilppeet ko jakajaan? Quote
-Puide- Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Kävin vähän ajamassa vikaa ulos. Ennen sitä kuitenkin pistin kolmosen stendikseen ja siellä oli pakovenassa selkeä välys ennen kuin jousi rupesi vastustamaan.Ajossa kierrokset ryytyi n. 4000 kohdalla ja pakoputkessa rupesi paukkumaan. Lämpimänä ei enää paukkunut, mutta pientä pykimistä oli kuitenkin. Puristukset mittasin joskus aiemmin ja olivat: 1. 11 2. 11 3. 10,5 4. 12 Kipinä on säädetty n. 7º eyk. Onkohan se sopiva tuolle koneelle? Aikaisempi oli laitettu korvakuulolta ja oli jotain 30 astetta. Ei kuitenkaan detonoinut. Katkojan kärkiväli on 0,5 mm. Jakaja Mallory. Btw, onko tietoa, mistä löytää uudet hilppeet ko jakajaan? Osta multa vara jakaja... =) -Puide- Quote
Guest Harri126 Posted June 29, 2011 Posted June 29, 2011 Venttiilit säädetty palstalta löytyneiden ohjeiden mukaan. Ei naputa enää niin pahasti ja kierroksillakin on hiljainen. Pari päivää ollaan kurvailtu, eikä ole hajonnut, ehkäpä mennään näin tämä kesä. :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.