Jump to content

typ3 rattilukko jumissa


Recommended Posts

Olisiko vinkkejä tälläisen ongelman ratkaisuun. Eli homman nimi on se että tuttavan -68 typ3 fastbackin rattilukko meni kaupan pihalla lukkoon ja ei suostu aukeamaan millään keinolla. Aukaisua on koetettu kaikilla autoon saatavilla olevilla avaimilla ja on väännetty rattia samalla ja koputeltu lukkoa ja öljytty yms. mutta ei aukea. No homma päättyi siihen että auto vedettiin trailelin kanssa talliin jossa se on nyt maannut parisen kuukautta. Ja nyt edessä olis auton siirto talvisäilöön ja asia olisi tietysti kiva ratkaista ennen talvea ettei autoa tarttisi trailerilla siirtää säilöön.

 

Ja jos homman nimi on se että virtalukko pitää alkaa väkivalloin kaivamaan ulos niin onko tähän olemassa jotain fiksua tapaa ettei koko rattiputkea tarvitsisi ruveta vaihtamaan.

 

Ja tietty jos jollain on hyvä lukko missä olisi avain tallella niin sellaisen osto voisi kiinnostaa.

Link to comment
Guest huoppari

Koitappa teettää uus avain sellasella suutarilla (Oulusta ainaki löytyy , hinta noin 18e +pk) joka jyrsii sen NUMEROLLA, EI KOPIOIMALLA ( jyrsin numero avaimessa tai siitä tulkkaamalla) ja jos joudut irroittaan lukon niin eiköhän sen voi porata paskaks irrottamatta rattiputkea.

Link to comment
Ei patruuna lähtisi irti, jos purkaa ratin ja viiksen ensin pois?
Ovat tainneet tarkoituksella tehdä tuon rattilukon avaamisen ilman avainta hankalaksi...

 

Monessa autossahan lukkopesän saa irti jos avain kääntyy lukossa. Sitten on joku reikä josta vapautetaan puikolla lukkopesä.

Ilmeisesti tässä autossa avain ei käänny yhtään?

 

Itse kokeilisin toiseksi viimeisenä keinona avaimen kääntämistä putkipihdeillä tms. Jos saisi sen verran kääntymään että lukkopesän saa pois (olettaen että -68 typ3:ssa on tämmönen systeemi, joku varmaan tietää?).

Link to comment
Guest huoppari
Tuo avaimenkin teettäminen kävi mielessä mutta miksi se sitten olisi toiminut kokoajan muuten ja nyt sit vain lakkasi yhtäkkiä.

 

Ja varmaankin poraamis puuhiin täytyy ryhtyä.

 

Avaimesta kuluu pikkuhiljaa jyrsinnät pyöreiksi ( pitäis olla n.45 asteen kulmassa jotka tulee kun avain jyrsitään numerolla , kannattaa kertoa avaimen tekijälle vika , niin se tietää vähä plussata) jolloin haitat ei nouse/laske tarpeeksi

Link to comment
Patruuna on lukittu kiinnityspalalla/ruuvilla rattiakselin sisältä viiksipaketin alta.
Tartteekos avainta kääntää ennen kuin patruuna irtoaa?

 

Siis tässäähän se ongelma onkin kun avain ei käänny niin sitä pesää ei saa pois. Ja ainakin omassa '65 ghiassa siittä pesästä tuli ulos sellainen tappi joka ei mennyt sisään jos avain ei ollut lukossa eli. Poraamis puuhiksi taitaa mennä jokatapauksessa tai sitten täytyy purkaa vitusti kamaa pois edestä että homman saa onnistumaan.

 

Mutta pitää silti koettaa että saako sen tapin työnnettyä sisään jollain puikolla jos avainta ei ole lukossa.

Link to comment

>nakki ja muusi, eli 90 luvun alussa.

 

-Vai nakki ja muusi! Toihan on melken eilispäivää, cal lookkereilla oli ajettu jo monta vuotta.

- Mitä rattilukkon tulee niin ainakin kun erääseen ei vw konsernin tuoteeseen tehtiin "isompi"avain niin johan rattilukko rupesi toimimaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...