Guest fgronlun Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 tommonen bongattu http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=6924 paljonkos fgronlun teidän rullat painaa? Meillä rullat painaa noin 2000kg joten tuo innertia on luokkaa 48 kgm2 jos muistan oikein. Quote Link to comment
Guest HAP-Racing Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 En tiedä liittyykö asiaan ,mutta olis jouten ylimääräiset inertia rullat 2 kpl(tasapainoitus ja laakerit ovat, joten runko ja ohjelma puuttuu. Ohjelmakin saadaan jos haluaa, sama kuin Special motors ym monessa paikassa), ja vaikka moottorijarru muuntimellakin olis tarjolla parilla kaavelilla. Ja kysellä voi 044-2684654. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 http://www.scaime.com/ tuolta venymäliuska antura ja jarrutus vesipumpulla,sähköllä,turbiinilla tai hydrauliikalla.levyjarrulla kuorman tekemisessä on ongelmana lämpö ja se ettei saa aikasesti tasaista jarrutusta,siihen ei paljoa tarvita et kone tumppaa jarruttaessa,eli ei ole toistettavuutta. -pyöräkuormaajasta löytyy sen kokoista hydraulipumppua jolla jo jarruttelee -kuormaautojen sähköjarrut (löytyy käytettynä ameerikasta) -vesipumppuja tohon kokoluokkaan? -turbiinin saa muutettua monesta auton turbiinistakin sorvilla Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 -kuormaautojen sähköjarrut (löytyy käytettynä ameerikasta)Enemmän noita Telmoja löytyy paikallisliikenteen bussien alta (lähes jokaisesta). Mutta liikennöitsijät ei myy edes paloina, kun noiden varaosat maksaa hitosti uutena. Aikoinaan viimevuosituhannella soitin 82 puhelua enenkun löysin omani Mänksälä-Järvenpää välimastosta. Nyt tän pajan isäntä on jo eläkkeellä.Kusarilla on Heinolassa noita ollu pihalla maatumassa siirtolavallinen vuodesta 2003 alkaen. Huomasin 1kk sitten käynnilläni, että Telma kasa oli siirtyny n20m 7v aikana :) Telmat on lähes ongelmajätettä Kusarille, kun myllyyn ei voi kaataa noita (liian järeetä) ja purkaminen ei taas kannat. Valitettavasti noiden ostaminen voi olla vähintäänkin haastavaa, tavaran myyminen ei kuulu talon toimenkuvaan. Voin kysätä, vaikka vaihtokauppaa, jos noi jotakin kiinnostaa. Sitten muutama Telma penkkiwoto Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Vähän suurempaa Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Lisää, nyt vesijarrulla :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Sitten hyde ja etuvetoon Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Periaate kuvia Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Tossa vielä yksi näkemys: Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 itse olen ainakin 2 kuusankosken pisteeltä ostanut romukasoista romuja,pikkusen enenmän maksaa kuin sisään osto hinta.sellasia ei myydä ulos missä on tehty sopimus tuhoamisesta,sopimus on yleensä tuotantolinjoilta poistetuista tavaroista.ei muuta kuin kaupoille. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 http://www.nettikone.com/alo/turpiinikytkin/876021 nopeesti katottuna ois rokken rollia Quote Link to comment
multanen Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 http://www.nettikone.com/alo/turpiinikytkin/876021 nopeesti katottuna ois rokken rollia Tuo on muuten ilmeisesti oikea "turbiinikytkin". Se on eri asia kuin "momentinmuunnin" jota automaattilaatikkomies saattaa kyllä sanoa turpiiniksi.Molemmat saattaa käydä dynoon, käyneekö jompi kumpi paremmin sitten? Turbiinikytkin vaan kytkee, momentinmuunnin toimii myös "välityksenä". Momentinmuuntimen tuntomerkkinä on staattori jota turbiinikytkimessä ei ole. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Kävin kääntyy Heinolan Kusarilla eilen ja Telma läjä oli saatu hävitettyä :/ Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 http://www.superflow.com/ eiköhä Kiinalaisia kopioitaki jostain jo edullisesti saa Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 eiköhä Kiinalaisia kopioitaki jostain jo edullisesti saaVirtauspenkin copy'n tekivät Mikkelin hurjat jo viime vuostuhannella. . . . Toisaata tommoisen penkin kopiosta vois maksaa jo jotakin; 300hp Quote Link to comment
jaketech Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 mulla on alusta dyno. eka versio oli paineilmaohjatulla auton levyjarrulla ja jarrusatulalla. tä ratkaisu ei oo mikää hyvä. jarru lämpenee ja haju on sitä mukaan kaamee, pölyä kehitää myös. ei voi kovin pitää kuormittaa kieroslukua pitämällä paikallaan. dyno on nyt purettu ja rullia isonnetaan, sain hommattua 2 kpl pyörrevirtajarruja linjaautosta. tahtoo olla nuo käytetyt pyörrevirtajarrut suurin osa rikki. käämejä poikki ja yms joten kannattaa mittailla enne ku ostaa sellasen. pitä nyt kehittää ohjaus jarrulle että sais portaattomasti jarrua lisätä. mun penkissä tehon mittaus inertialla ja säätö tehää jarrulla kuormittamalla. Quote Link to comment
HSuomi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 En tästä mitään ymmärrä mutta jos tehoa pitää saada hukattua ni miten toimis iso lentokoneen potkuri? :) Ei kuumene. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 jaketech said: mulla on alusta dyno. eka versio oli paineilmaohjatulla auton levyjarrulla ja jarrusatulalla. tä ratkaisu ei oo mikää hyvä. jarru lämpenee ja haju on sitä mukaan kaamee, pölyä kehitää myös. ei voi kovin pitää kuormittaa kieroslukua pitämällä paikallaan. Onko toi Mikkelistä? Sotkeennuin ton mittaus puoleen hieman, mutta käsitin että ei olis ollu noin hiton surkea loppujen lopuksi :( jaketech said: pitä nyt kehittää ohjaus jarrulle että sais portaattomasti jarrua lisätä. mun penkissä tehon mittaus inertialla ja säätö tehää jarrulla kuormittamalla. PoVWoon ukoille olen tekemässä Telmalle tommosta poweria * Tehdas valmisteinen 0-400v säädettävä muuntaja 3~, tehonkesto 3x2000W, vaihekohtaset I ja A mittarit * Ton perään hitsausmuuntaja 400/24 + hitsauskoneen 3~ diodisilta Toinen vaihtoehto (mullon tämä, testattu että toimii) * 3 ~ tamu 5,5kw 400v * 3 ~ puikkokoneen muuntaja * 3 ~ sikanopeet diodit (normi puikkokoneen diodit ei pysyny vauhdissa mukana) Kolmantena vaihtoehtona: Tee itte oma poweri Mullon MJ 11016 NPN trankkuja läjä, virtaa kestää vaatimattomat 30A data sheet täältä. Näitä olis 16kpl, joten saisit ohjauksen vaikka joka käämille erikseen :) Mullon 1600nm telma ja toi ottaa 24v X 30A X 4kpl = 2880W, joten poweri ei tartte olle edes noiden esimerkkieni suuruinen Quote Link to comment
jaketech Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 P_Valtonen said: jaketech said: mulla on alusta dyno. eka versio oli paineilmaohjatulla auton levyjarrulla ja jarrusatulalla. tä ratkaisu ei oo mikää hyvä. jarru lämpenee ja haju on sitä mukaan kaamee, pölyä kehitää myös. ei voi kovin pitää kuormittaa kieroslukua pitämällä paikallaan. Onko toi Mikkelistä? Sotkeennuin ton mittaus puoleen hieman, mutta käsitin että ei olis ollu noin hiton surkea loppujen lopuksi :( jaketech said: pitä nyt kehittää ohjaus jarrulle että sais portaattomasti jarrua lisätä. mun penkissä tehon mittaus inertialla ja säätö tehää jarrulla kuormittamalla. PoVWoon ukoille olen tekemässä Telmalle tommosta poweria * Tehdas valmisteinen 0-400v säädettävä muuntaja 3~, tehonkesto 3x2000W, vaihekohtaset I ja A mittarit * Ton perään hitsausmuuntaja 400/24 + hitsauskoneen 3~ diodisilta Toinen vaihtoehto (mullon tämä, testattu että toimii) * 3 ~ tamu 5,5kw 400v * 3 ~ puikkokoneen muuntaja * 3 ~ sikanopeet diodit (normi puikkokoneen diodit ei pysyny vauhdissa mukana) Kolmantena vaihtoehtona: Tee itte oma poweri Mullon MJ 11016 NPN trankkuja läjä, virtaa kestää vaatimattomat 30A data sheet täältä. Näitä olis 16kpl, joten saisit ohjauksen vaikka joka käämille erikseen :) Mullon 1600nm telma ja toi ottaa 24v X 30A X 4kpl = 2880W, joten poweri ei tartte olle edes noiden esimerkkieni suuruinen ei oo mikkelistä. paljo tulis hintaa tommosille ohjauslaitteille. mun telma on cc160 Quote Link to comment
HSuomi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Multa voi kysellä yv:llä halpoja käytettyjä 3-vaihe taajuusmuuttajia. Löytyy laaja skaala eri teholuokkia 2-45kw. Mahdollisesti isompiakin, toimitusajalla. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 ei oo mikkelistä. *** Ok, hyvä. Säikähin jo. paljo tulis hintaa tommosille ohjauslaitteille. *** Siis meille noista? 1. vaihtoehto on menossa lainaan. En ole miettiny hintaa 2. vaihtoehto oli alle satku mulle aikoinaan. 3. vaihtoento maksaa lastut + ohjaus niille + jäähdytys profiilit + jonkinsortin hitsauskoneen power = en tiedä. mun telma on cc160 *** Mullon CC135, mutta pienennän ilmarakoa, että tuosta saa kikkailtua noin 160n: 24vdc / 4x30A. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Yksi poweri vaihtoehto olis jos laittas kaikki Telman nyt rinnan kytketyt (4kpl) käämit (4x30A / 24VDC) sarjaan, jolloin Telman tehontarve oliskin 1x30A / 96VDC. Ton vois hanskata ilman mtn muuntajia min 20,7kw taajuusmuuttajalla, jota ei ajas 0->400v, vaan ajan 0->96v jännitteellä. Tartis vaan tasasuunnata toi ennen Telmaa. Ja noi diodit sitte muuten maksaa maltaita kaupassa. Omaani sain vain testikäytössä olleet diodit laitevalmistajan takaoven kautta. Enää tuota reitti ei toimi, sorry Quote Link to comment
HSuomi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Lisäksi saattaa tarvii Du/Dt filtterin ettei tule läpilyöntejä käämeissä. Muuten jännitepiikki on 1,31 x syöttöjännite. Siitä vaan muodostuu 96V tehollisarvo kun taajuusmuuttaja sen sopivasti pätkii. Multa kyllä saa noita diodeitakin halvalla. Quote Link to comment
jaketech Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 kuulin että puikkohitsaus inverterikoneella vois myös ohjata pyörevirtajarrua. pitääkö paikkaansa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.