hyeena Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Käynnistelin bussia normi ihmisten ajokauden päätteeksi ja omani alkajaisiksi. Kylmänä ei pysy käynnissä ilman pientä avustusta mutta vähän lämmettyään toimii minuutin ellei kauemminkin kunnes sitten sammuu. Kaasua välillä hipasee niin pysyy käynnissä ja kunnolla lämmettyään käy kauemminkin. Oottaa nätisti kierroksia mutta paluu tyhjäkäyntiin tapahtuu laiskasti (vaistomaisesti yrittää nostaa jalalla kaasupolkimen alta). Kierrokset jää ehkä 1000rpm tienoille ellei reippaamaksikin. Kone 1776 ja nurkissa Dellortot. - venttiilien välyksiä en ole katsonut - tulppia en ole tarkistanut - virranjakajan (ei ilmanpaineella toimivaa ennakkoa) sisälle en ole kurkannut - kaasuttimia en ole säädellyt tai putsannut - kaasuttimien synkkauksesta ei ole sen kummemmin hajua Mistä kannattaa aloittaa kun ihmettely tapahtuu kylmässä, märässä pihassa halogeenin valossa vai löytyykö joku Sipoo-Helsinki akselilla paremmat olosuhteet vian paikallistamiseen? :) Voisko kaasari muuten jopa vuotaa, kun mielestäni auto haisee "käyttäessä tai käyttämisen jälkeen" bensalle varsinkin polttoainetankin ollessa täydempi (nesteen pinta kaasuttimien yläpuolella). Tosin tämä ei välttämättä liity nyt yhtään mihinkään :) Quote Link to comment
Lasse Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Sen verran voin auttaa, että kaasareita on turha säätää, jos sytkä on persiillään. Quote Link to comment
metake Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Mulla oli samaa ongelmaa ettei pysynyt käynnissä (1835 / 2x40 dellortot) koneessa ja vaiva loppui kun vaihdoin uuden sytkän (123). Bensanpaineen säädin kannattaa tuplien kanssa laittaa varsinkin jos ei ole kumikärkiset neulaventtiilit. Sytkää jouduin säätämään omastani aikaisemmalle kuin alkuperäiset 7.5 astetta, muuten ei tyhjäkäyntiä löytynyt. Ja jos ei ole ryyppyjä tuplissa niin ei se kylmänä oikein pysykään käynnissä. Quote Link to comment
hyeena Posted November 17, 2010 Author Share Posted November 17, 2010 Eipä oo ei ryyppyjä eikä myöskään ilmanpainesäätöistä ennakkoa mutta ehkä etsin ensin ilmavuotoja ja katson sytkäpuolen jutut heti perään. Miten on, kaipaako tämmöinen pystynurkkasetti mitään talven varalle? Ei varmaan imusarjan pisaroitumisvaaraa noin lyhyillä imusarjoilla? Entä öljysuodatin (full flow) - kaipaakohan jotain lämmitystä kun sen verran kitkasilla öljyillä joutuu ajamaan :) Quote Link to comment
-MITO- Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Jos talven meinaat ajaa niin öljypohjaan tuleva lämmitin kannattaa ostaa. Quote Link to comment
hyeena Posted November 18, 2010 Author Share Posted November 18, 2010 keittolevy löytyy, mutta sähköpaikka taitaa mennä talven aikana pois tai ainakin maksulliseksi :( Quote Link to comment
-MITO- Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Sit kannattaa tollanen ostaa kovia pakkasaamuja varten http://kauppa.rellunkulma.fi/product/35 ... ahti-1000w Quote Link to comment
hyeena Posted November 18, 2010 Author Share Posted November 18, 2010 2.5 kilowatin Mitsubishi löytyy :) Quote Link to comment
hyeena Posted November 18, 2010 Author Share Posted November 18, 2010 Kuten myös näitä pakkasennätyksiä ja sohjokelejä varten hankittu 70€ maksanut Clio -91 :) Quote Link to comment
PZQ Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Kuten myös näitä pakkasennätyksiä ja sohjokelejä varten hankittu 70€ maksanut Clio -91 :) Mikä on clio-91 auton pakkasennätys? :) Quote Link to comment
hyeena Posted November 18, 2010 Author Share Posted November 18, 2010 Rellu, ranskalainen kuten Citroenkin.: Quote Link to comment
PZQ Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 http://hiki.pedia.ws/wiki/Renault sorge on vaan pakko.) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.