Jump to content

tuplakaasari -koneen käyntiongelma


Recommended Posts

Käynnistelin bussia normi ihmisten ajokauden päätteeksi ja omani alkajaisiksi.

 

Kylmänä ei pysy käynnissä ilman pientä avustusta mutta vähän lämmettyään toimii minuutin ellei kauemminkin kunnes sitten sammuu. Kaasua välillä hipasee niin pysyy käynnissä ja kunnolla lämmettyään käy kauemminkin. Oottaa nätisti kierroksia mutta paluu tyhjäkäyntiin tapahtuu laiskasti (vaistomaisesti yrittää nostaa jalalla kaasupolkimen alta). Kierrokset jää ehkä 1000rpm tienoille ellei reippaamaksikin.

 

Kone 1776 ja nurkissa Dellortot.

 

- venttiilien välyksiä en ole katsonut

- tulppia en ole tarkistanut

- virranjakajan (ei ilmanpaineella toimivaa ennakkoa) sisälle en ole kurkannut

- kaasuttimia en ole säädellyt tai putsannut

- kaasuttimien synkkauksesta ei ole sen kummemmin hajua

 

Mistä kannattaa aloittaa kun ihmettely tapahtuu kylmässä, märässä pihassa halogeenin valossa vai löytyykö joku Sipoo-Helsinki akselilla paremmat olosuhteet vian paikallistamiseen? :)

 

Voisko kaasari muuten jopa vuotaa, kun mielestäni auto haisee "käyttäessä tai käyttämisen jälkeen" bensalle varsinkin polttoainetankin ollessa täydempi (nesteen pinta kaasuttimien yläpuolella). Tosin tämä ei välttämättä liity nyt yhtään mihinkään :)

Link to comment

Mulla oli samaa ongelmaa ettei pysynyt käynnissä (1835 / 2x40 dellortot) koneessa ja vaiva loppui kun vaihdoin uuden sytkän (123).

 

Bensanpaineen säädin kannattaa tuplien kanssa laittaa varsinkin jos ei ole kumikärkiset neulaventtiilit. Sytkää jouduin säätämään omastani aikaisemmalle kuin alkuperäiset 7.5 astetta, muuten ei tyhjäkäyntiä löytynyt. Ja jos ei ole ryyppyjä tuplissa niin ei se kylmänä oikein pysykään käynnissä.

Link to comment

Eipä oo ei ryyppyjä eikä myöskään ilmanpainesäätöistä ennakkoa mutta ehkä etsin ensin ilmavuotoja ja katson sytkäpuolen jutut heti perään.

 

Miten on, kaipaako tämmöinen pystynurkkasetti mitään talven varalle? Ei varmaan imusarjan pisaroitumisvaaraa noin lyhyillä imusarjoilla? Entä öljysuodatin (full flow) - kaipaakohan jotain lämmitystä kun sen verran kitkasilla öljyillä joutuu ajamaan :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...