Jump to content

Diesel kupla???


Recommended Posts

Sambassa joku kommentoi diisselkoneen alhasemmista kierroksista, et ei toimi bensakoneen lootan kans. Eipä nää 25-30-34hp bensakoneetkaan kovin korkeelta laula...

 

Joo, mutta jos lähdetään siitä millä kierroksilla nämä nykydieselit laukkaa satkun vauhdissa eli +/-2000r/min, niin vanhan kuplan välityksillä mennäänkin jo ~3500r/min kiekoilla.

 

Ei hyvä, ei.

Link to comment
  • 1 month later...

Kerran kun itse tein kylärundia kuplalla Jyväskylässä niin jotkut jannut kovasti uhosi tekevänsä dieselkuplaa golffin koneella. Taisin kuulla tuon muistaakseni Paviljongin parkkipaikalla.

 

Itse en kys. rakentelijoita tunne mutta satuttiin kohakkain ja juteltiin niitänäitä :)

Link to comment

Yhden 1.6d dieselkuplan olen nähnyt. väriltään oli muistaakseni vaaleansininen. Käytin firman autoa yhdessä pienessä paikallisessa korjaamossa jarruremontissa joskus 2003 (?) niin tällä firman omistajalla oli. Jutusteltiin siinä sen verran että auto on leimattu tekniikalle mutta ollut pitkään seisonnassa.

 

Takapelti oli luonnollisesti porsche-tyyppinen spoikka että kone mahtuu olemaan :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...