Guest kari lindholm Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Hei! Ajatuksena olisi korvata typ-4 2.0l koneen d-jetronic ruisku megasquirtilla. Onko kellään kokemusta? Millaiset suuttimet kannattaa laittaa? Miten triggeripyörä + vr-antiri toteutettu? Quote Link to comment
JaniM Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Hei! Ajatuksena olisi korvata typ-4 2.0l koneen d-jetronic ruisku megasquirtilla. Onko kellään kokemusta? *Luftdudesien urtsikilpurissa on nelkku megalla. Millaiset suuttimet kannattaa laittaa? *Sopivat. Jos et ole virittänyt, niin nykyiset riittää. Miten triggeripyörä + vr-antiri toteutettu? *Trikkeri sinne ropellin keskelle kiinni ja anturi puhallinkoppaan kiinni. Quote Link to comment
Guest kari lindholm Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Alkuperäiset suuttimet ovat 3V ja megahan käyttää 12V suuttimia. Myös vanhat ja paljon nähneet suuttimet kannattaisi vaihtaa uusiin. Mitkähän mahtaisivat sopia suoraan imusarjoihin? Quote Link to comment
JaniM Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Mä oon luullut et ne ois ihan tavan 12v suuttimet. No eipä ole koskaan tullut nyplättyä. Tavan bossityyliset. Voi joutua tekeen bensatukit, ellet etsi sellasia letkuliitoksella. Noita on wasserissa ja vanhoissa Opeleissa ainakin. Koko 200cc/min luokkaa, niin varaa vaikka pikkasen virittää, mut ei paljoa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Mulla on sama projekti päällä, ja ajattelin ajaa putsatuilla vakiosuuttimilla. Vakiosuuttimissa on tosin mielestäni vähän epäilyttävät tiivisteet ja kiinnikkeet tiiviyttä ajatellen. Se imusarjaan työntyvä kärki on sama kuin monissa uudemmissa suuttimissa missä on O-rengas tiivisteenä. O-rengasmallista kun vääntää irti sen kärjen muovikupin ja ottaa O-renkaan pois niin täsmää. O-rengas ei mielestäni tiivistä tarpeeksi (ainakin ne vanhat kovettuneet mitä vanhoissa suuttimissa oli). Mulla on jo muutama setti muita suuttimia sekä bensatukki mikäli tulee ongelmia vakiosuuttimien letkuilla. Uusin kaikki letkut kun menivät muruiksi pienestäkin taivutuksesta. Ohmit niissä suuttimissa pitää huomioida. Eli jos on matalaimpedanssiset (muistaakseni näin on) niin "peak-and-hold" on millä ajetaan. Megamanualista selviää yksityiskohdat. Quote Link to comment
janiman Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Mulla olisi iskemätön setti suuttimia jakotukkeineen myynnissä(muut ilmoitukset). Suuttimet ovat korkeaohmiset Boschilaiset ja wasserista, jossei mua ole hirveästi kusetettu,heh. Jani Quote Link to comment
Guest kari lindholm Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Alkuperäiset suuttimet näyttävät olevan Bosch 0 280 150 007 ( 346 cc/min ) ja nuo Janin tarjoamat 0 280 150 206 ( 204 cc/min). Onko vanhoissa ruiskuissa ollut ylisuuret suuttimet? Riittääkö tuo 204 cc/min? Quote Link to comment
JaniM Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 204 cc riittää noin 130 hepukkaan asti. Painetta nostamalla pikkasen lisää. http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#size Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Se nelkun vakio ruiskusekvenssi on hieman perverssi ja ruikkaa vain kerran per sykli (720 kampiastetta). Saattaa olla sen takia ylikokoiset suuttimet. Wasserissa ehkä jo modernimpi setti joka ruiskuttaa joka kampikierroksella ja sen takia pärjää pienemmillä suuttimilla. Tosin vain arvailua wasserin osalta. Quote Link to comment
Guest kari lindholm Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Meneeköhän tölkin suuttimet suoraan pallon imusarjaan? Quote Link to comment
JaniM Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Kyllä pitäis. Kuva sun nykyisistä varmistais asian. Quote Link to comment
Guest kari lindholm Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Tälläiset ovat tällä hetkellä Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Tiällä olis setti Wasser suuttimia for sale. Sanotaan 25e / 4kpl + MH kulut "Pensatukit" 2e / kpl suuttimien ostajalle Quote Link to comment
JaniM Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Sit passaa hyvin suuttimet. Quote Link to comment
Guest kari lindholm Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Tiällä olis setti Wasser suuttimia for sale. Sanotaan 25e / 4kpl + MH kulut"Pensatukit" 2e / kpl suuttimien ostajalle Mielellään uudet kun kerran muutenkin laitetaan systeemit uusiksi! Quote Link to comment
metake Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Jos ostat uudet suuttimet, niin osta 4-reikäiset. 4-reikäisillä saat huomattavasti paremman alaväännön koska polttoaine sumu on hienompaa. Hinnaltaankaan eivät ole oleellisesti kalliimpia kuin 1-reikäiset, perstuntumalla sanottuna n. 85 € / kpl. Ainakin Bemareista löytyy n. 200 cc 4-reikäisiä Boschin-suuttimia. Quote Link to comment
JaniM Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Halvemmallakin saa, mutta letkulähtöisiä ei taida olla nykytekniikalla olevia suuttimia. http://www.diyautotune.com/catalog/fuel ... 52_58.html Olen tilaamassa tuolta tavaraa ison kuorman reilun viikon päästä varmaankin, niin samaan kuormaan tulee tarvittaessa. Tietty noihin pitää sit tehdä pensatukit. Mut ei paha rasti tehdä alutangosta. Ja jos joku muukin haluaa tuolta ruiskuosaa niin ilmoa mulle. Quote Link to comment
Recommended Posts