Jump to content

D-jetronic korvaaminen megasquirtilla


Guest kari lindholm

Recommended Posts

Guest kari lindholm

Hei!

Ajatuksena olisi korvata typ-4 2.0l koneen d-jetronic ruisku megasquirtilla. Onko kellään kokemusta? Millaiset suuttimet kannattaa laittaa? Miten triggeripyörä + vr-antiri toteutettu?

Link to comment

Hei!

Ajatuksena olisi korvata typ-4 2.0l koneen d-jetronic ruisku megasquirtilla. Onko kellään kokemusta?

*Luftdudesien urtsikilpurissa on nelkku megalla.

 

Millaiset suuttimet kannattaa laittaa?

*Sopivat. Jos et ole virittänyt, niin nykyiset riittää.

 

Miten triggeripyörä + vr-antiri toteutettu?

*Trikkeri sinne ropellin keskelle kiinni ja anturi puhallinkoppaan kiinni.

Link to comment
Guest kari lindholm

Alkuperäiset suuttimet ovat 3V ja megahan käyttää 12V suuttimia. Myös vanhat ja paljon nähneet suuttimet kannattaisi vaihtaa uusiin. Mitkähän mahtaisivat sopia suoraan imusarjoihin?

Link to comment

Mä oon luullut et ne ois ihan tavan 12v suuttimet. No eipä ole koskaan tullut nyplättyä.

Tavan bossityyliset. Voi joutua tekeen bensatukit, ellet etsi sellasia letkuliitoksella.

Noita on wasserissa ja vanhoissa Opeleissa ainakin.

 

Koko 200cc/min luokkaa, niin varaa vaikka pikkasen virittää, mut ei paljoa.

Link to comment

Mulla on sama projekti päällä, ja ajattelin ajaa putsatuilla vakiosuuttimilla. Vakiosuuttimissa on tosin mielestäni vähän epäilyttävät tiivisteet ja kiinnikkeet tiiviyttä ajatellen. Se imusarjaan työntyvä kärki on sama kuin monissa uudemmissa suuttimissa missä on O-rengas tiivisteenä. O-rengasmallista kun vääntää irti sen kärjen muovikupin ja ottaa O-renkaan pois niin täsmää. O-rengas ei mielestäni tiivistä tarpeeksi (ainakin ne vanhat kovettuneet mitä vanhoissa suuttimissa oli).

Mulla on jo muutama setti muita suuttimia sekä bensatukki mikäli tulee ongelmia vakiosuuttimien letkuilla. Uusin kaikki letkut kun menivät muruiksi pienestäkin taivutuksesta.

 

Ohmit niissä suuttimissa pitää huomioida. Eli jos on matalaimpedanssiset (muistaakseni näin on) niin "peak-and-hold" on millä ajetaan. Megamanualista selviää yksityiskohdat.

Link to comment
Guest kari lindholm

Alkuperäiset suuttimet näyttävät olevan Bosch 0 280 150 007 ( 346 cc/min ) ja nuo Janin tarjoamat

0 280 150 206 ( 204 cc/min). Onko vanhoissa ruiskuissa ollut ylisuuret suuttimet? Riittääkö tuo 204 cc/min?

Link to comment
Guest kari lindholm
Tiällä olis setti Wasser suuttimia for sale. Sanotaan 25e / 4kpl + MH kulut

"Pensatukit" 2e / kpl suuttimien ostajalle

 

Mielellään uudet kun kerran muutenkin laitetaan systeemit uusiksi!

Link to comment

Jos ostat uudet suuttimet, niin osta 4-reikäiset. 4-reikäisillä saat huomattavasti paremman alaväännön koska polttoaine sumu on hienompaa. Hinnaltaankaan eivät ole oleellisesti kalliimpia kuin 1-reikäiset, perstuntumalla sanottuna n. 85 € / kpl. Ainakin Bemareista löytyy n. 200 cc 4-reikäisiä Boschin-suuttimia.

Link to comment

Halvemmallakin saa, mutta letkulähtöisiä ei taida olla nykytekniikalla olevia suuttimia.

 

http://www.diyautotune.com/catalog/fuel ... 52_58.html

 

Olen tilaamassa tuolta tavaraa ison kuorman reilun viikon päästä varmaankin, niin samaan kuormaan tulee tarvittaessa.

Tietty noihin pitää sit tehdä pensatukit. Mut ei paha rasti tehdä alutangosta.

 

Ja jos joku muukin haluaa tuolta ruiskuosaa niin ilmoa mulle.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...