P_Valtonen Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Otetaas tähän jatkoksi kampuroiden tehoja. Eli mistä tehoista olette kuulleet mitä kenenkin valmistajan kampiakseli on kestänyt? Tarkotus ei ole hakea suurinta vaihtoehtoa, vaan kattoo mitä löytyy kaiken kaikkiaan. Laittakaas myös käyttötarkotus, kun varttimaililla käyttö rasittavampaa kuin vaikka verrattuna krossiin. Sekä jos on eri materiaaleja (kuten AA tarjoaa), niin mainikkaa nekin. Juu ja ei tartte olla edes oma kone. Tai edes Suomesta :) Tossa oman muistikuvan mukaan; Jääskeläisen MRW vartti-kolkissa oli 82 BugPäkki kampura. Tehoa meni muistaakseni penkityspaprujen mukaan jotakin 300-350hp Harisen pankissä, kunnes tassut alko luistaa rullilla. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Hyviä kysymyksiä...demellon / dpr:n hitsattuja strokerkampuroita ovat käyttäneet jopa 500hv turbovolkkareissa, parissa lehdessä ollut juttua. Pitkäiskuinen akseli jossa porschen/vw:n kk kaulat ja T4 keskimmäinen kaula, on varmasti vahvemmasta päästä, ainakin mitoituksen puolesta. Näitä ei enään paljoa tehdä. Quote Link to comment
mikan Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Ainakin Bergin ja Bugpackin akseleita on pyöritetty ~400 hv turbomoteissa. Mutta varmaan hetkellisesti voi saada mitattua monellakin kampuralla huikeita tehoja, mutta kestääkö kymmeniä varttimailirykäsyjä? t. Mika Quote Link to comment
JM Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Oliko Helmanin turpossa joku 350 luokkaa ja vakio aksila. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Miksei nämä 4340 crm kiinanakselitkin ole tarpeeksi vahvoja 300+ hv käyttöön kun ottaa vw: kauloilla olevan 78 tai 82 iskuisen, siitä pitempi-iskuissa kaikissa taitaa olla nykyään chevyn kaulat, ja harvassa T4 keskimmäinen laakeri. Mitä pitempi isku, sitä enemmän akseli taipuu ja sitä myöden lohkokin kuluu, näin ainakin minun maalaisjärki sanoo.. Quote Link to comment
metake Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Sinänsä erikoista, että noita chevy kaulaisia pelätään heikomman tehonkestonsa puolesta, vaikka pikkulohko chevyissä niistä revitään 600 hv, mutta volkkareissako se ei sitten muka kestä? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Ittellä ollu kesän ajan vakiosta tehty hitsi vastapaino(mate in finland) 8 tapituksella ja orkkis pultilla. Liimaradalta varmaan 10-15 lähtöä ja siihen treeni lähdöt lisää(tallin edessä) 20-30 lähtöä. Tarkistuksessa ei ole löytyny vielä mitään mutta kone odottaa vielä lopullista tarkistusta.. Tehot vaihdellu 240-300hp paikkeilla. Ja tämä on 8pkl vakio tappia sekä vakio pultti liimalla. Kiristetty tosin momentilla taulukko momentiin. Yksi säästävä tekijä ollu että käsijarrulla aina vedetty löysät pois (ahtdot saa pakotettua hyvin samalla) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Onko kukaan selannu ulkomaanfoorumeilta projekti-topikeista mitä nämä nykyset Kiinan kammet on kestäny? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 pikkulohkoista nascarissa otetaan hondan 48mm kauloilla yli 4 tuuman männillä ( 700-1000hv ) kierrätetään lähelle 10 000rpm mutta ehkä VW kaulainen kampiakseli antaa vähemmän periksi. GB, Scat, Pukkpäkin kampiakselit olleet ulkoisesti huomattavasti laadukkaamman näköisiä ja muotoisia kuin kiinailomiö mutta kyllähä kiinalaasilla lujaa mennään ku oikeen antaa tykittää vaan .... on niitä kinuskeja menny makeuttaan mäsäksiki jo jokunen kipales siis rikkipoikkipäreix. Arrow tekee hyviä kampiakseleita joten siellä ku teettää niin ..... jaa niin tekeeki F1 osiaki Quote Link to comment
-Alex- Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Chevyn kampiakselissa on joka kk-kaulan välissä rk-kaula, toisin kuten volkkarin akselissa. Tosin yhdellä kaulalla on kaksi kiertokankea.. Subarun bokserissa tais olla viisi rk-kaulaa. Subaruun cosworthin tekemä billet akseli maksaa 2400 puntaa.. :D Porschen akseli on aika pitkän näköinen :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.