Jump to content

Ahnendorp Sebring Exhaust


Recommended Posts

Omakohtaista kokemusta ei ole mutta toi olisi mielestäni hyvä lähtökohta kun halutaan säilyttää putkien ulostulot oikeilla paikoillaan, sekä pitää äänet kutakuinkin siedettävällä tasolla.

 

Niin ja tietysti oletan tuon putken sopivan paremmin paikoilleen kuin näiden muiden hieman halvempien samaa asiaa ajavien sommitelmien...

 

Ennen paikoilleen asennust kiepauttaisin tuon ympärille thermotech:n, tms. lämpösuojan...

 

Tähän käyttötarkoitukseen modaisin orkkiksia lämmön vaihtimia niin että poistaisin nuo alkuperäiset sisusputket ja korvaten ne j-putkilla, muistaakseni on olemassa "sport" lämmönvaihtimia joissa käsittääkseni sama idea? J-putkien halkaisija olisi tietysti hyvä olla kutakuinkin sama mitä tuossa vaimentajassa... Ja halutessaan ne lämmönvaihtimetkin voi kääräistä lämpösuojapakettiin ;-)

Link to comment

Juurikin melutason vuoksi kyselin kokemuksia. Aika vähän tuon tyylisiä putkistoja tuntuu olevan käytössä. Tarkoitus on myös tehdä jossakin välissä antin mainitsema muutos lämmönvaihtimiin. Kesäkäytössä riittänee lämpö vaikkei lämmönvaihtimissa sisällä rivastoja enään olisikaan.

 

Noita Vintage Speedin putkia on tullut kyllä ihasteltua ja hintaa kauhisteltua. Tosin ei tuota linkin mallia, vaan lämmönvaihtimien kanssa käytettävää versiota.

 

Tuosta Classic Performerista saa laittaa tarjousta YV:nä jos hinnassa on keskusteluvaraa :)

Aika samanlainen näyttäisi olevan kuin Ahnendorpin myymä malli. Liekö TüV hyväksytty?

 

 

-Toni

Link to comment

No joo... Tuota Oberin arvokkaampaa putkea tutkin viime kesän Biffissä, ihan ok tuntuinen oli... Olisi kiva nähdä & kuulla tuommoisen omistajan kommetteja?

 

Mutta näitä odotellessa kesän lopulla päädyin tekemään vakiovaimentajaan hieman muutoksia ja hylkäämään "ahnendorp" tyylisen putkiston & kärmespesän, oli liian "race" mulle...

 

Tuommoinen tuosta sitten tuli... Ihan itse tehdyn näköinen... Tarkoitus olisi keväällä tehdä tuo lämmönvaihtien muutos juttu, sekä päällystää tuo vaimentaja thermotech:lla... Pitää katsoa mitä tuosta tulee...

post-268-13888363021739_thumb.jpg

Link to comment

CSP:n putkiston kanssa tulee luultavasti tilan kanssa ongelmaa. 7 tuumaiset teledialit takana lyhyillä vetareilla ei jätä kovin paljon vaimentimille tilaa. Tästä on tosin varmistusmittaukset työn alla...

 

Tarkoitus ei ole missään nimessä hankkia väkisin kallista putkistoa :) Tuo antin vakioputken muokkaaminenkin kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ajatukselta ja saattaisi kuitenkin toimia vähän avarrettuna matalakierroksisessa koneessa. Muokkasitko Antti vaimenninta sisältäkin?

 

Alkuperäinen idea oli tehdä koko putkisto itse. Eihän se kovin monimutkainen ole. Laippojakin on tilattu iso pino valmiiksi. Onkohan noita kukaan tehnyt? Tuolta ideoita:http://www.turbothomas.com/

Näyttää vain pahasti siltä että aika loppuu kesken enkä aio jättää Wappuajoja tänäkin vuonna väliin.

 

-Toni

Link to comment
Tarkoitus ei ole missään nimessä hankkia väkisin kallista putkistoa :) Tuo antin vakioputken muokkaaminenkin kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ajatukselta ja saattaisi kuitenkin toimia vähän avarrettuna matalakierroksisessa koneessa. Muokkasitko Antti vaimenninta sisältäkin?

-Toni

 

No tuo meikäläisen putkisto on semmoinen testi, sisällä on kaksi ristiin menevää putkea jotka meinaan ottaa pois, en ajatellut laittaa tuonne enää mitään sisälle. Vaimentaa sen minkä vaimentaa ja virtaa sen minkä virtaa... En ollut halukas enää kesän lopulla investoimaan kokonaan uuteen putkeen vaan otin ensimmäisen vaimentajan romun nurkasta ja aloin siitä soveltamaan. Muistaakseni Sambassa oli joku jannu tehnyt tuommoisen samanmoisen modauksen ja kuvaan liittänyt aika tarkat kaavatkin muutoksista. Itse tosin rälläköin ja hitsasin kuin "synnin sumussa" (erään autokoulun opettajan sanojen mukaan) kuvassa näkyvin tuloksin.

 

Tällä hetkellä tuntuu siltä että matalakierroksiseen katukoneeseen ihan passeli putki. Lopullisen muokkauksen jälkeen näkee että paraneeko tuosta enää...

 

Lämpösuojanauhaa siksi että ei niin pahoin polta itseään näitä napratessa ;-) Sekä saahan sillä nuo hitsuusaumat piiloon...

Link to comment

"VW-sport" -putki ei kuuleman mukaan mahdu jos öljypumpun kansi on vaihdettu ulostulolla olevaan kanteen. Myöskään suodatinjalallinen pumppu ei mahdu.

 

Sen verran selvisi etteivät Ahnendorpin Streetsport eikä CSP:n Super Competition (molemmissa vaimentajat venttiilinkoppien sivuilla) mahdu paikoilleen.

 

Taitaa vaihtoehot olla sitten tässä: Sebring style putki (eka viesti), Tri-Mil 2 Tip (kuvassa, parempi kuin Empiläinen eikä edes paljoa kalliimpi) ja Vintage Speedin mallit (kalliita).

Harmi ettei Sebring putkista ole täällä kokemusta. Saksalaisilla sivuilla on jotakin puhetta niistä, muttei saksan kieli oikein suju.

post-1614-13888363026984_thumb.jpg

Link to comment
"VW-sport" -putki ei kuuleman mukaan mahdu jos öljypumpun kansi on vaihdettu ulostulolla olevaan kanteen.

 

En löytänyt sopivaa kuvaa, mutta se kone missä minulla on tuollainen sport putkin niin mahtuu kyllä ulostulolla varustetulla öljypumpun kannella. En ole varma kenen valmistama se putki on kun ostin hieman käytettynä. Pumppu on Melling 30mm valurautapumppu ja kansi Empin valurauta. Öljyletku liitetty pitkällä loivalla 90 asteen putkella (prässätty hydrauliikkaliitin).

 

Edit: Kävin katsomassa, ja meneehän se vähän turhan liki sitä kantta sport putkella. Kovalla mutkalla vielä menee kun ei ole vaaraa että ottaisi kiinni putkeen mutta kumiletkua tuohon ei sovi laittaa suoraan pumpunkanteen kiinni.

post-552-13888363085676_thumb.png

Link to comment

Kuulin tilaongelmista eräältä kauppiaalta. Tiedä sitten onko eri valmistajien versiot kuinka erilaisia?

"VW-sport" -putki ei kuuleman mukaan mahdu jos öljypumpun kansi on vaihdettu ulostulolla olevaan kanteen.

 

En löytänyt sopivaa kuvaa, mutta se kone missä minulla on tuollainen sport putkin niin mahtuu kyllä ulostulolla varustetulla öljypumpun kannella. En ole varma kenen valmistama se putki on kun ostin hieman käytettynä. Pumppu on Melling 30mm valurautapumppu ja kansi Empin valurauta. Öljyletku liitetty pitkällä loivalla 90 asteen putkella (prässätty hydrauliikkaliitin).

Link to comment

Tarkoittikohan öljypumppua jossa suodatin? Se ei ainankaan mahdu

 

 

 

Kuulin tilaongelmista eräältä kauppiaalta. Tiedä sitten onko eri valmistajien versiot kuinka erilaisia?
"VW-sport" -putki ei kuuleman mukaan mahdu jos öljypumpun kansi on vaihdettu ulostulolla olevaan kanteen.

 

En löytänyt sopivaa kuvaa, mutta se kone missä minulla on tuollainen sport putkin niin mahtuu kyllä ulostulolla varustetulla öljypumpun kannella. En ole varma kenen valmistama se putki on kun ostin hieman käytettynä. Pumppu on Melling 30mm valurautapumppu ja kansi Empin valurauta. Öljyletku liitetty pitkällä loivalla 90 asteen putkella (prässätty hydrauliikkaliitin).

Link to comment

On kokemusta. Kyseisen mallinen rosteri Ahnendorp oli jonkin aikaa omassa pikkukoneessa (1385cc) kiinni ja ihan mukavasti se siinä toimi. Ihan laadukkaan olonen tekele mm hienot paksut huilut. Ala vääntö ainakin perstuntumalla arvioituna parempi kuin kärmeksellä jolla taas kiersi herkemmin. Saundeja voisi sanoa matalaksi mutta kyllä kovemmaksi kuin vakio putkella. Tätähän saa myös normi pellistä väännettyjä jolloin hinta huokeampi. Rosterihan myös tavallaan soi.... Ihan jees putki.

 

Kokemuksia kaverin Empin Tri-millin näköisestä vastikkeesta: aivan kauhea mölyputki. Varmasti saat tällä päät kääntymään, lapset itkee kauhusta ja lehmät ja muut lypsävät piimii sekä mummotkin saa sydärin, ja mikä parasta omat kuuloelimet soi pitemmän maantien ajelun jälkeen. Ei voi suositella kuin S/M henkisille ja leivään masokismiin taipuville.

 

Empin sport käärmes kiinteällä vaimentimella eli malli joka on tossa Hotcarsin linkissä, ei ainakaan kaverin fullflow kannnen kanssa sopinut, muuta kokemusta siitä ei ole.

 

T. vakio putkilla mennään ens kesä

Link to comment

Kiitoksia Ari. Hyvä kun saa vähän kokemuksiin pohjautuvaa tietoa.

Varmaankin tuollainen Sebring-style lähtee tilaukseen.

 

Tuosta Empin putkesta olen kuullutkin samanlaista tietoa. Tiedä sitten on se aito Tri-mil yhtään sen hiljaisempi?

 

Meteli kysymys on aika hankala, kun toisen mielestä hiljainen putki on toiselle oikea mölytorvi.

 

-Toni

 

On kokemusta. Kyseisen mallinen rosteri Ahnendorp oli jonkin aikaa omassa pikkukoneessa (1385cc) kiinni ja ihan mukavasti se siinä toimi. Ihan laadukkaan olonen tekele mm hienot paksut huilut. Ala vääntö ainakin perstuntumalla arvioituna parempi kuin kärmeksellä jolla taas kiersi herkemmin. Saundeja voisi sanoa matalaksi mutta kyllä kovemmaksi kuin vakio putkella. Tätähän saa myös normi pellistä väännettyjä jolloin hinta huokeampi. Rosterihan myös tavallaan soi.... Ihan jees putki.

 

Kokemuksia kaverin Empin Tri-millin näköisestä vastikkeesta: aivan kauhea mölyputki. Varmasti saat tällä päät kääntymään, lapset itkee kauhusta ja lehmät ja muut lypsävät piimii sekä mummotkin saa sydärin, ja mikä parasta omat kuuloelimet soi pitemmän maantien ajelun jälkeen. Ei voi suositella kuin S/M henkisille ja leivään masokismiin taipuville.

 

Empin sport käärmes kiinteällä vaimentimella eli malli joka on tossa Hotcarsin linkissä, ei ainakaan kaverin fullflow kannnen kanssa sopinut, muuta kokemusta siitä ei ole.

 

T. vakio putkilla mennään ens kesä

Link to comment

Vaimon autossa on toi empin putki, muuten ok mutta hiukan äänekäs. Kuuluu sisään vaimeasti vielä 400 metrin etäisyydeltä ja tässä talossa on sentään metrin paksut seinät.

Myykö tota tri milliä kukaan suomessa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...