Per Jernström Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Tuli T2 IRS laatikko vastaan jonka saisi omakseen jos vain jaksaa kantaa pois. Voiko sen viritää kuplaan vai oliko se niin ettei se mahdu siihen haarukkaan? Voi olla ettei ole muutenkaan sopiva välityksiltään jne. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Huonoja kuvia: http://www.mantykivi.com/kupla/vaihdelaatikko.htm Quote Link to comment
mikko k Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Kuten Sepon kuvista näkee, niin ihan Bolt On se ei ole. Sen lisäksi pakun perävälitykset ovat kaikki tiuhempia kuin kuplan loodissa. Eli ellet ole käyttämässä isoja maastokumeja, niin ei välttämättä ole järkevää vaihtaa. Sepon tekstistä lainaus: "Vetoakseleiksi tulee 1303:sen kuplan vetoakselit joihin pyörän puoleiseen päähän 1303:sen murrosnivel ja vaihteiston päähän bussin nivel. Vetoakselia täytyy hieman lyhentää." Miten Seppo laitat 03 vetarin noihin niveliin, kun pakun nivelessä on isompi boori? Ja aiotko tehdä molemmille puolille erimittaiset vetarit kun loota on autossa keskellä ja posket ei ole samalla etäisyydellä pyöristä? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Kyllä vetonivelet menivät 03-akseliin "heittämällä". Tai homma meni niin että, tilasin joltain vw-harrastajalta pallon vetonivelet, ja toiselta taas 03-vetarit niveleineen. Sopivasti sekoittamalla onnistui? Ainakin pooritus on sama. En ole vielä mitannut vetareiden tulevia pituuksia. Quote Link to comment
masajee Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Kyllä ne boorit on samat. Mulla on pakussa kuplan vetarit ja pakun nivelet. Pakun nivel on vaan paksumpi kuin kuplan eli sitä lukitusrengasta ei muistaakseni saanut paikalleen. Quote Link to comment
Per Jernström Posted April 3, 2005 Author Share Posted April 3, 2005 Kiitoksia vastauksista. Taidan jättää väliin kun on koppa ja kaikki paikoillaan. Kävin vilkasemassa lootaa tarkemmin. Ko laatikko oli ollut sähköbussiprojektissa ja akseli oli sahattu lyhyeksi niin ettei se olisi enää saannut tukea kampipultin laakerista. Quote Link to comment
mikko k Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Jaahas, no mulla oli sitten selkeästi väärä muistikuva booreista. Olisiko sitten uudemmissa tai 091 laatikossa isommat boorit ja vahvemmat akselit? Toisaalta mulla on itsellä 911 turbon nivelet ja niissä on vähän isommat boorit ja "aavistuksen" vahvemmat vetarit! :) Vetarien mitta on kyllä eripuolilla erilainen, jos pakun laatikon laittaa keskelle, katsottuna kytkinakselista. En tosin muista, että miten paljon tuota mittaeroa pitäisi olla. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Mikko, Nelostyypissä eli 411/412 on tuo mainitsemasi vaiva lootissa, eli toinen vetari o lyhyempi. Pallokeulan lootista menee ymmärtääkseni kaikista nivelet sekaisin vanhempien kanssa. Ainakin menee vielä 75 vuoden pakusta... Quote Link to comment
Racing Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Kyllä pallokeulan vetarit on samaa pituutta,hemmetti kun ei yhtään ole hyllyssä jotta voisi verrata vielä varmuudeksi,vuosi sitten niitä oli yli tusina... Quote Link to comment
mikko k Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Juu tiedän että pakujen vetarit on saman mittaiset, mutta kone ei ole tarkasti keskellä autoa, kun katsotaan kytkinakselin päästä. Jotenkin tähän tapaan joskus ajat sitten jenkit kertoivat, kun noita parempia vetareita olin ostelemassa. Eli perä on hieman sivussa laatikon keskilinjasta, tai jotain. Pitää vissiin ottaa yx pallon loota esille ja katsoa miten se oikein menikään. Quote Link to comment
Juki Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Käytetään tätä vanhaa topikkia hyödyksi. Mitkä kiinnikkeet 002 laatikolle kuplaan? Bergin keskittävät kiinteät yksi vaihtoehto, muita? Quote Link to comment
-Alex- Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Mulla on cad malli takakiinnikkeestä jaa etukiinnikkeestä, tein sellaiseen omaan 091 berg 5 vaihteistoon sopivaksi. Oli tarkoitus alunperin laittaa bergin omat kiinnikkeet mutta isommat tukikumit ja IRS tukivarret vaateivat uuden designin. Quote Link to comment
Juki Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Tuokin voisi olla yksi vaihtoehto, mutta varmaankin päädyn kiinteään. Onko takakiinnikkeessä myös kumit välissä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.