Jump to content

T2 IRS laatikko kuplaan?


Recommended Posts

Kuten Sepon kuvista näkee, niin ihan Bolt On se ei ole. Sen lisäksi pakun perävälitykset ovat kaikki tiuhempia kuin kuplan loodissa. Eli ellet ole käyttämässä isoja maastokumeja, niin ei välttämättä ole järkevää vaihtaa.

 

Sepon tekstistä lainaus:

"Vetoakseleiksi tulee 1303:sen kuplan vetoakselit joihin pyörän puoleiseen päähän 1303:sen murrosnivel ja vaihteiston päähän bussin nivel. Vetoakselia täytyy hieman lyhentää."

 

Miten Seppo laitat 03 vetarin noihin niveliin, kun pakun nivelessä on isompi boori? Ja aiotko tehdä molemmille puolille erimittaiset vetarit kun loota on autossa keskellä ja posket ei ole samalla etäisyydellä pyöristä?

Link to comment

Jaahas, no mulla oli sitten selkeästi väärä muistikuva booreista. Olisiko sitten uudemmissa tai 091 laatikossa isommat boorit ja vahvemmat akselit? Toisaalta mulla on itsellä 911 turbon nivelet ja niissä on vähän isommat boorit ja "aavistuksen" vahvemmat vetarit! :)

 

Vetarien mitta on kyllä eripuolilla erilainen, jos pakun laatikon laittaa keskelle, katsottuna kytkinakselista. En tosin muista, että miten paljon tuota mittaeroa pitäisi olla.

Link to comment
Guest Toheltaja

Mikko, Nelostyypissä eli 411/412 on tuo mainitsemasi vaiva lootissa, eli toinen vetari o lyhyempi. Pallokeulan lootista menee ymmärtääkseni kaikista nivelet sekaisin vanhempien kanssa. Ainakin menee vielä 75 vuoden pakusta...

Link to comment

Juu tiedän että pakujen vetarit on saman mittaiset, mutta kone ei ole tarkasti keskellä autoa, kun katsotaan kytkinakselin päästä. Jotenkin tähän tapaan joskus ajat sitten jenkit kertoivat, kun noita parempia vetareita olin ostelemassa. Eli perä on hieman sivussa laatikon keskilinjasta, tai jotain. Pitää vissiin ottaa yx pallon loota esille ja katsoa miten se oikein menikään.

Link to comment
  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...