Mika Vainio Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Eilinen ajelu päättyi siihen, että parkit polttavat 6 sulakkeen. Ensimmäisen kerran räpsähti kesken ajon ja sen jälkeen aina välittömästi, kun kytkee parkit. Olisko jotain ehdotuksia, mistä alan ongelmaa purkamaan? * Kaikki polttimot ovat ehjiä * Sulakkeita vaihdettu 8 - 25A, eikä mikään kestä * Kokeiltu toista katkaisijaa, mutta sama homma jatkuu Mika Niille, jotka tarvitsevat tarkkoja tietoja: * Auto: vw 1300 vm'66 * Moottori: vakio, solexin vakiokaasarilla * 12V vaihtovirtajärjestelmä * Kuski reilu 30V, suurinpiirtein terve mies (hieman ylipainoa) * Tapahtumapaikka Kurikasta 12km Pojanluomaanpäin * Klo 23.07 * Vilkku oli oikealle ja vauhtia hieman hiljennettiin jarrulla (jarruvalo syttyi) Lisää saa kysyä, jos jotain olennaista puuttui. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Arvaus. Toisessa ajovalossa polttimon kannan parkkivalolipare pääsee ottamaan kiinni runkoon. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Kiitos, lähdetään tarkistamaan asiaa. Quote Link to comment
metake Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 * Auto: vw 1300 vm'66 Paljonko ajettu? * Moottori: vakio, solexin vakiokaasarilla Mikä kaasari? Millaset sytystulpat? Paljo venttiilin välykset? * 12V vaihtovirtajärjestelmä Minkä kokoinen laturi? * Kuski reilu 30V, suurinpiirtein terve mies (hieman ylipainoa) Samaa mieltä, että reilu mies se on. * Tapahtumapaikka Kurikasta 12km Pojanluomaanpäin Mitä sä siellä teit? Olitko yksin? * Klo 23.07 Mikä päivä? * Vilkku oli oikealle ja vauhtia hieman hiljennettiin jarrulla (jarruvalo syttyi) Miks hiljensit? Näkikö joku? Mesikämmenen kanssa samaa mieltä, jostain osuu maihin. Jos ei löydy vikaa polttimon kannasta, niin tarkista johto läpivientien kohdalta ettei ole hankaantunut eriste puhki. Quote Link to comment
Guest Variant Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Itselläni ilmaantui vähän samanlainen vika vuoden vanhaan peräkärryyn. Lopulta huomasin, että polttimon sisällä helisi kun ravisteli. Siihen oli valmistusvirheen vuoksi jäänyt ilmeisesti joku tinapallo, joka pisti paikkoja oikariin lampun kannan sisällä. Ulospäin ei näkynyt lampussa mitään erikoista. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 * Auto: vw 1300 vm'66 Paljonko ajettu?* Moottori: vakio, solexin vakiokaasarilla Mikä kaasari? Millaset sytystulpat? Paljo venttiilin välykset? * 12V vaihtovirtajärjestelmä Minkä kokoinen laturi? * Kuski reilu 30V, suurinpiirtein terve mies (hieman ylipainoa) Samaa mieltä, että reilu mies se on. * Tapahtumapaikka Kurikasta 12km Pojanluomaanpäin Mitä sä siellä teit? Olitko yksin? * Klo 23.07 Mikä päivä? * Vilkku oli oikealle ja vauhtia hieman hiljennettiin jarrulla (jarruvalo syttyi) Miks hiljensit? Näkikö joku? Mesikämmenen kanssa samaa mieltä, jostain osuu maihin. Jos ei löydy vikaa polttimon kannasta, niin tarkista johto läpivientien kohdalta ettei ole hankaantunut eriste puhki. Åkelle olennaisia tietoja. :D Tulpat bosch w8ac Kaasutin solex 30pic-2 Ventiilinvälys 0,15 Laturi 51A, mutta fyysistäkokoa en mittaa Testasin kuplan toimintaa yksin. Miksi lähdin Seinäjoelta Kurikkaan ja vaihtoehtoreittiä pois, niin siihen en osaa vastata. Edellinen päivä viittaa 21.päivään. Hiljensin risteyksen takia. Tätä operaatio ei nahnyt kukaan, ei ainakaan vähäkarvainen olento. =) Ongelmakin ratkesi Vihdin sankarin vinkistä. KIITOS. Sen verran oon rynnäkkötimpuri, että olin saanut johdotuksen väärin. Sitä ei tiedä sitten erkkikään, miten se on edes voinut toimia aikaisemmin. Quote Link to comment
vwagen Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 Toinen kerta jo parin päivän sisään kun kun yritetään korjata sähkövikaa vaihtamalla isompi sulake,sulakkeet on suojaamassa sähköjärjestelmää ja johdotusta ja ihan suunnitellusti tietyn kokoisia,liian isoa sulaketta käyttämällä voi saada sulakkeen kestämään mutta silloin kärähtää johtosarja tai jotain muuta,pahimmassa tapauksessa koko auto. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted July 23, 2011 Author Share Posted July 23, 2011 Kyllä tuo on tiedossa, mutta jos ainoa oikean arvoinen sulake sanoo räps pimeällä mettätiellä, niin kuinka sitten toimittais. Quote Link to comment
Geronimo Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 Toinen kerta jo parin päivän sisään kun kun yritetään korjata sähkövikaa vaihtamalla isompi sulake,sulakkeet on suojaamassa sähköjärjestelmää ja johdotusta ja ihan suunnitellusti tietyn kokoisia,liian isoa sulaketta käyttämällä voi saada sulakkeen kestämään mutta silloin kärähtää johtosarja tai jotain muuta,pahimmassa tapauksessa koko auto. Tää oli varmaan mulle... Eli nyt on paikallaan normi sulake joka kanssa joutuu ajaan kaasun kans varovasti, isommat sulakkeet oli siis kokeilu. Tää ulosanti ei näköjään aina oo tarpeeks kohillaan. Sori off topic vaikka vähän asiaa viistääkin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.