Guest Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Olisi tiedossa vm. -63 kupla, josta on tehty laikka-avo, ja omistaja on tullut toisiin ajatuksiin ja räkinyt silputun katon takaisin kiinni, lopputuloksen ollessa melko "mielenkiintoinen." Samaan kauppaan kuuluisi ovaalin kori, joka on aikalailla hapantunut, mutta ehjän katon siitä saisi otettua. Kysymys kuuluukin, että onko ihan mahdoton homma tällainen katonvaihto? Katto olisi tarkoitus vaihtaa ikkunakarmeineen, eli takasivulasit ja tuulilasi tulisi olemaan ovaalista. Kuuskolmosen ja ovaalin etuovien lasit taitaakin olla samankokoiset, eli ovet kävis silloin tuosta kuuskolmosesta? Quote Link to comment
NO H2O Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Jos koko ovaalin kori on olemassa en silppuaisi pelkkää kattoa tuohon paksutolppaan... Vaan leikkaisin tuon huomattavasti alempaa, siksi että siten ovaalista saisi myös kojelaudan, tms. kilkkeet tuohon paksutolppaan... Olisi huomattavasti helpompi "katonvaihto"... Muistaakseni joku jenkkilän poppoo tuommoisen jo toteuttanut... Vanha volsu vain hieman lämpökoteloiden yläpuolelta laikalla poikki, uusi koppa päälle ja miggiliimaa saumoihin ;-) Harkitsin joskus tuommoisen tekemistä kun löytyi "metsäovaali" jonka pohja oli totaalisesti pois ruostunut, koppa sen sijaan oli jokakuinkin ehjä lämpökoteloiden yläpuolelta. Quote Link to comment
Guest Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Itseasiassa tuon kojelaudankin vaihto kävi mielessä, mutta siinähän se vaihtus katon mukana. Saattas tosiaan olla järkevintä leikata kori mahdollisimman alhaalta, sais hitsisaumatkin sitten mukavasti piilotettua lokareiden alle. Ovaalin katon vahvikkeeksi pitänee hitsailla väliaikaiset rautaputkivahvistukset ennen leikkaamista, että ei notkahda kieroon. Kiitoksia tuosta linkistä, pitää illemmalla katsella, josko vaikka löytys kyseinen projekti. Quote Link to comment
aki Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Henkilökohtaisesti en näe tuossa turaamisen korjaamisessa turaamisella kauheasti lisäarvoa. Jos haluat ovaalin, osta ovaali. Jos haluat paksutolpan osta sellainen. Kun aihion olet valinnut tee siihen muutokset jotka haluat tehdä jolloin työ on pienempi, lopputulos parempi ja kustannukset pienemmät. Lisäksi auto säilyttää jälleenmyyntiarvonsa paremmin kuin sekasikiö. Viimeinen kommentti kannattaa muistaa vaikka auto on tarkoitus tehdä itselle eikä myyntiin, viiden tai viidenkymmenen vuoden aikajaksolla kiinnostuksen kohteet saattaa muuttua. Poikkeuksena edelliseen on, jos tarkoituksesi tehdä muutoksia (choppaus, channelointi, vesikourujen poisto jne.) jotka yleisesti ottaen nollaa aihion arvon. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Ei ole mahdoton projekti, tälläinen yksi seisoo täälläkin hetkellä mulla säilytyksessä. Quote Link to comment
Guest Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Henkilökohtaisesti en näe tuossa turaamisen korjaamisessa turaamisella kauheasti lisäarvoa. Jos haluat ovaalin, osta ovaali. Jos haluat paksutolpan osta sellainen. Kun aihion olet valinnut tee siihen muutokset jotka haluat tehdä jolloin työ on pienempi, lopputulos parempi ja kustannukset pienemmät. Lisäksi auto säilyttää jälleenmyyntiarvonsa paremmin kuin sekasikiö. Viimeinen kommentti kannattaa muistaa vaikka auto on tarkoitus tehdä itselle eikä myyntiin, viiden tai viidenkymmenen vuoden aikajaksolla kiinnostuksen kohteet saattaa muuttua. Poikkeuksena edelliseen on, jos tarkoituksesi tehdä muutoksia (choppaus, channelointi, vesikourujen poisto jne.) jotka yleisesti ottaen nollaa aihion arvon. Oletko kuullut ikinä tekemisen ilosta? Quote Link to comment
aki Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Kyllä ja muutaman projektin läpivieneenä rohkaisin miettimään miten ja mihin suuntaa sen tekemisen ilon, jotta sitä riittää koko projektin ajan ja myös seuraaviin projekteihin. Samalla tarkoitus oli herättää miettimään vaihtoehtoja. Jos maalina on ovaali, niin vaihtoehtona voisi ostaa toinen projektikuntoinen ovaali (papereilla jos tuossa niitä ei ole) ja käyttää tuossa paketissa oleva huonokuntoinen ovaali sen varaosiksi. Paksutolpan raadosta voi saada myös jotain osaa (akselit, laatikko jne), loput voi myydä ja tai kierrättää. Lopputuloksena ovaali oikealla identiteetillä, silti varmasti riittää tekemistä. Mutta omalleen tekee jokainen mitä haluaa, onnea projektiin joka tapauksessa mihin suuntaan sitten päätätkin lähteä ja laita tarina tuonne projektiosastolle kun pääset alkuun. Oletko kuullut ikinä tekemisen ilosta? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Siis jos on jo valmiiksi pilattu niin en näe mitää järkeä miksi ei tekisi vaikka rolssikuplaa ja henkilökohtainen mielipide on että ovaalikaollinen kupla voittaa ulkonäöllä 90%laikka avoista Quote Link to comment
aki Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Niin no, sitähän tuohon ylös kirjoitin: kiinnostava osuus tuossa on se ovaali, laikattu '63 on jo pilalla ja siitä voi korkeintaan saada jotain osia. Kannattaako näitä yhdistää vai pyrkiä pitämään ovaali ovaalina? Paksutolpan pohjalevyä ja runkonumeroa siitä ei kannata käyttää koska pohjassa on vahvikepalkit ja papereissa lukee avo -> prosentit tulee vastaan ja katsastuksesta voi tulla mielenkiintoista. Nostaisin tuota prosenttilukua lähelle sataa ;) Mutta nämä on vain minun 0,02€ Siis jos on jo valmiiksi pilattu niin en näe mitää järkeä miksi ei tekisi vaikka rolssikuplaa ja henkilökohtainen mielipide on että ovaalikaollinen kupla voittaa ulkonäöllä 90%laikka avoista Quote Link to comment
Guest Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Paksutolppa on seisonut vuosia, ja katonlaikkailu on tehty seisonnan aikana. Ei siis ole ollut ikinä liikenteessä avona. Quote Link to comment
Ketsa Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Komppaan Akia ehdottomasti tässä aiheessa. Oleellinen osa tekemisen iloa on myös tekeleen valmistumisen ilo. Surkeimmista aihioista iloa aiheuttavan lopputuloksen aikaan saaminen tulee oikeasti kalliimmaksi kuin kohtuullisen aihion hankinta ja siitä tekeminen. Ai, mistäkö tiedän... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.