vesav Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Eli kuplasta sano kytkin sopimuksensa irti... oireet: Jos et paina kytkintä kerralla pohjaan vaan pysähdyt painamasta tyyliin 2/3 osaa liikematkasta on kytkin todella jäykkä ellei mahdoton painaa kokonaan pohjaan Ravistaa liikkeellelähdettäessä ja vaihdoissa ennen kun kytkin on kokonaan ylhäällä Pamaus ja kytkin ei enään totea mitään ensimmäisen 3/4 osan aikana kytkimen liikeradasta sitten siitä eteenpäin tuntuu normaalilta?! Otin kytkinvaijerin molemmista päistä irti ja se vaikuttaa ehjältä.. olisiko painelaakerin haarukka murtunut? paineasetelma hajonnut? vai kytkinvaijjerin kuori päässyt lipsahtaan koloonsa paremmin? (vaihteiston vaihdoin ~7000km sitten) onko muilla ollut vastavia oireita ja mikä oli vikana?? en viitsisi heti ensinmäisenä ottaa moottoria irti... vesa Quote Link to comment
MU Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Eipä tuossa taida olla muuta tehtävissä kuin motti alas, sieltä se selviää. Quote Link to comment
vesav Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Eipä tuossa taida olla muuta tehtävissä kuin motti alas, sieltä se selviää. niin se vaan taitaa olla :/ viimeksi kun tuon koneen laitoin tonne paikalleen vannoin etten sitä ota pois sieltä kuin isomman tieltä... tarttee varmaa pistää vehkeet talviseisontaan ja asennella uuteen mosaan ruiskut sunmuut paikalleen niin on valmiina korvaajaksi... vesa Quote Link to comment
vesav Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 otin koneen irti nöyrästi ja ensimäinen arvio vahingosta sen tapahtuessa osui oikeaan... Eli sieltä oli siitä akselista mikä painaa painelaakeria katkennut se toinen haarukka... Mitenkäs onkos muut hitsannu noita haarukoita kuinka?? vaikuttaa kohtalaisen kovalta tavaralta... tuikkasin sen itse mikillä uudestaan kiinni mutta mitenkä on keston kanssa?? olettasin sen kyllä kestävän... Mitä tästä muut voi hyötyä on se että jos autosi ravistaa kytkintä oudosti vaikka vaijjerissa on oikeaoppiset tyhjävarat ja lenkit niin kannattaa varautua mahdolliseen matkanteon äkilliseen loppumiseen lähitulevaisuudessa. Vesa Quote Link to comment
mikan Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Monasti jäykemmän asetelman kanssa, on kotisepät jo kasausvaiheessa laittaneet hieman lisää palkoa haarukkaan. Aika yleinen vaiva siis, jota voi ennaltaehkäistä. t. Mika Quote Link to comment
vesav Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Monasti jäykemmän asetelman kanssa, on kotisepät jo kasausvaiheessa laittaneet hieman lisää palkoa haarukkaan. Aika yleinen vaiva siis, jota voi ennaltaehkäistä. t. Mika Älä käännä puukkoa haavassa :D kun laatikon sinne vaihdoin niin kattelin jo silloin että näyttää aika hepposelta... en sitten jaksanut silloin hinata hitsikonetta 10m auton luo ja vetää lisäpalkoa... olisi pitänyt siirtää moottoripyöräkin edestä kamala vaiva... näin se laiskuus sitten palkitsee... :D vesa Quote Link to comment
metake Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Voin lohduttaa sua sillä, että itse ajoin Hämeenlinnasta DWL:n bileisiin Joensuuhun ja kytkihaarukka petti 20 km ennen määränpäätä (vaikka oli Bugpack "supervahva" haarukka joka "ei koskaan hajoa"). Eipä siinä auttanut kuin järjestää työnäytös ja korjata se hitsaus koneella (kiitos vaan hitsaajalle, hyvin on kestänyt) jotta pääsi seuraavana päivänä takaisin kotiin. Quote Link to comment
pipo_esa Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Komee ykkönen Quote Link to comment
-Alex- Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Korkeaprofiiliset huterat maasturirenkaat takana :DD Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.