Jump to content

typ 1 ´66 1300


Guest Ville Koo

Recommended Posts

projektina tämmöinen:

DSC01513.jpg

 

DSC01480.jpg

 

Autolla on yksi rekisteriin merkitty omistaja, katsastettu viimeksi 1985..

Seissyt sisällä. Sain auton yhdestä remonttihommasta, ajatuksena oli, että jos aihio olisi hyvä, sen voisi vaikka saattaa museokilpiin. Nyt yhden päivän asiaa tutkittuani, eipä taida olla ihan niin hyvä aihio, että kannattaisi sitä vaivaa nähdä.

Kaikenlaisia mukavia paikkauksia löytyy pohjalevystä:

 

DSC01517.jpg

 

DSC01516.jpg

 

DSC01519.jpg

 

DSC01520.jpg

 

Ja muutenkin joka paikka olisi käytävä läpi.

Moottori on _kuulemma_ täysremontin jäljiltä ja käynnistämättä. Se majailee vielä pihalla peräkärryssä, täytyy siihenkin perehtyä mitä pitää sisällään.

On tässä paljon hyvääkin, ei oo kukaan vielä pilannut mitään, saa sitten ihan ite pilata. Ja lokarit on uudet, vaikkakin jo tukevassa pintaruosteessa.

En tosiaan tiedä mitä tästä kehkeytyy, vaiko ei mitään, aika näyttää. Jokatapauksessa ajattelin tän saada kilpiin, vaikka sitten vaan ihan perus leimakunnostuksella ja tässä karussa lookissa.

DSC01507.jpg

Link to comment

Siihen on taidettu ruiskuttaa jotain kotelosuoja-ainetta paljaalle pellille, ihan niinkuin se yksinän estäisi ruosteen hammasta. Usein näkee jopa saman tehdyn alustamassallakin. Hienoa kun toikin etupään kolmiopelti, joka maksaa alle neljäkymppiä, on korjattu kolmella eri lapulla. Kokopellin vaihtamalla saa kuitenkin hieman siistimpää jälkeä aikaan...

Link to comment

Äläs ny, korjauksethan on jopa yllättävän siistejä kun ottaa huomioon että ne on tehty lähes 30 vuotta sitten. Tuollaisen käyttisauton kun vie ruosteroopelle korjattavaksi, niin samat taitaa olla metodit tänä päivänäkin. Päälle suihkastaan vähän pullosta suojaa ja sitten massa päälle. Sinne kotelon sisäpuolelle ei sitten laitetakaan mitään.

 

Mutta kun itselle tekee, niin tehdään toki ihan erilailla.

 

t. Mika

Link to comment

Ennen isompaa remontin aloittamista päätin kasailla mukana tulleita irto-osia paikoilleen, jotta voi vähän kartoittaa mitä puuttuu tai on huonoa. Ilmajäähdytteiset volkkarit on mulle ihan outoja vehkeitä vielä, vaikka autojen kanssa on tullutkin puuhattua jo parikymmentä vuotta. Toki oon itsekin sairaalasta tullut ekaa kertaa kotiin kuplalla, mutta olin 4 vanha kun se myytiin, eikä oo sen jälkeen ollut näihin vehkeisiin minkäänlaista kosketusta.

Tässä tämänpäivän kuvasatoa:

DSC01522.jpg

 

DSC01524.jpg

 

DSC01523.jpg

 

DSC01521.jpg

Link to comment

Ei mulla oo näitten koneistakaan vielä mitään hajua, mutta ton näkönen se on

DSC01534.jpg, ja tollanen numerosarja siitä löytyi,

DSC01533.jpg osaiskos kukaan kertoa, voisko toi olla ton oma kone? Autohan siis ymmärtääkseni on valmistettu 1965 joulukuussa?

DSC01481.jpg

Tossa vielä yks tunnelmakuva ikätoverinsa kanssa.

DSC01535.jpg

Link to comment
ja tollanen numerosarja siitä löytyi,

osaiskos kukaan kertoa, voisko toi olla ton oma kone? Autohan siis ymmärtääkseni on valmistettu 1965 joulukuussa?

Tuo moottori on 1964 Tammikuulta, joten tuskin on auton alkuperäinen.

 

Edit: Joulukuun 1965 autossa pitäisi olla moottori jonka numerosarja on välillä D0050314 - D0053048 (1200 moottori) tai F0442242 - F0521075 (1300 moottori)

 

Tuolta voit katsella lisää tietoja: http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... dating.php

Link to comment

Eli siis kun toi auto on 1300:nen alunperin, niin siihen on vaihdettu toi kone jälkeenpäin (tai onko edes, en ole varma onko toi kone ollut autossa edes koskaan kiinni, mutta toi kone tuli mukaan)...

Kiitos selvennyksestä, ihmettelinkin miksei numerosarjan edessä ole mitään kirjaimia.

Link to comment
Tuo moottori on 1964 Tammikuulta, joten tuskin on auton alkuperäinen.

 

Eikös helmikuulta. Moottorinumerot noudattanee samaa logiikkaa kuin runkonumerotkin.

 

Each chassis number is the last vehicle produced in that month.

No aivan totta. Tapani mukaan en katsonut kuin taulukkoa ja oletin että olis kuun eka auto, eikä vika. Joten tuo ko. auto on valmistettu siis Tammikuussa 1966, eikä joulukuussa 1965.

Link to comment

Joo, melko paljonhan tuota on hitsailtu, osa paremmin osa huonommin. Helmakotelot on tehty suorasta pellistä, varapyöräkotelossa useampi pelti päällekkäin, yms. Paljon tuossa on hyvääkin, mutta jos virheettömän haluaa niin koppa pitää nostaa pois pohjalevyltä ja vaihtaa peltiä jonkin verran. Ruostetta siinä ei enää paljoa ole ja suurin osa noista korjauksista jää piiloon, joten tästä vois olla parempi rakentaa jotain kivaa, alkuperäistä säälimättä. Eiköhän tästä vielä jotain tule, millaista ja kenen toimesta on vielä arvoitus.

post-948-13888363989641_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...