vilkku Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Jokkiksessa käyttävät ilmeisesti kuplan laatikossa jonkunlaista suorakytkentä ratassarjaa ykös ja kakkos vaihteessa. Nopeuttaa tietenkin lähdössä vaihteen vaihtamista! Vaatii tietenkin laatikon räjäyttämistä osiin ja uudelleen kasaamista uusilla osilla, tosin onhan siellä ennenkin käytetty puolikasta vaihteistossa! Ja kempin lukkoperää! Kun en mistään mitään tiedä, niin kertokaas jokkiskurut mitenkäs tämä suorakytkentä käytännössä toimii? Onko sillä mitään menestystä siviilissä? =) Quote Link to comment
HSuomi Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Mihin tarvii suorakytkentälootaa siviilissä? Quote Link to comment
Roope Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 tuolla on joku http://www.raak-racing.com/shop/index.p ... t&Itemid=1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Mihin tarvii suorakytkentälootaa siviilissä? Nopeuttaa tietenkin lähdössä vaihteen vaihtamista! Quote Link to comment
JM Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Ymmärtääkseni nykyään käytetään kaikkien vaihteiden suorakytkentää. Ainakin he joilla on rahaa/halua käyttää sitä. Quote Link to comment
juujoo Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 1:ltä eteenpäin ilman kytkintä.....? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Jokkis suorakytkennät on jokkis suorakytkentöjä.. Hyvin tehty normi laatikko aivan tarpeeksi nopea katukäyttöön. Tässä linkki kirpulla vedettyyn vetoon ihan vakio VW laatikolla normi synkroilla mutta kunnossa olevalla.. http://www.youtube.com/watch?v=To9BWwB8-F0 Jälkeenpäin tullu kokeiltua tuollasta jokkis suorakytkentää ja ittelle ei jääny ainakaan laatuvaikutelmaa kyseisestä laatikosta. Quote Link to comment
Racing Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Etuhan perustuu siihen että ykköseltä kakkoselle täysillä kaasu pohjassa vaihto ilman kytkintä ja tällä tulee jo kiihdytyksessä lähtösuoralla noin auton mitta etua verrattuna normi 2.5 askiin ilman kytkyä,jos oletetaan että muuten samanlaiset autot ja riippuu toki monesta muustakin asiasta. Quote Link to comment
Jope Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Suorakytkyhän on kiertävissä koneissa vielä varmistamassa että vaihde kytkeytyy myös kunnolla. Kierroksia 7000-9000 rpm esim twincamit jokkiksessa. Quote Link to comment
Roope Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Eikös toi 7000-9000rpm ole ihan kuplankin jengat jokarissa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.