vesav Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Eli mikä stefa olis sopiva tolaseen kompoon kun istutetaan kuplan orkkis jarrulevy olkatappiakseliin ilman levyn sorvausta?? vai tartteeko levyyn sorvata stefalle oma kolo tms? Vesa Quote Link to comment
vesav Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 muotoillaan kysymystä hieman.. mikä on alkuperäisen pallonivenlekuaisen jarrulevyn stefan ulko ja sisä halkaisija entä mikä on alkuperäises olkatappi jarrurummun stefan ulko ja sisä halkaisija?? Vesa Quote Link to comment
metake Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 kun istutetaan kuplan orkkis jarrulevy olkatappiakseliin ilman levyn sorvausta?? Pääsiskö tuon kanssa helpommalla, sopis jarrusatulakin kiinni suoraan: http://www.aircooled.fi/tuote/676/dropp ... pi-levy-65 Quote Link to comment
Kujis Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Eikö alkuperäinen(4 pultti) levy ole" bold on" olkatappi olka-akselille "stefan" suhteen? Laakeri jumppaa voi olla. Quote Link to comment
vesav Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Eikö alkuperäinen(4 pultti) levy ole" bold on" olkatappi olka-akselille "stefan" suhteen? Laakeri jumppaa voi olla. Kaikki muu tarvittava on jo hankittu mutta sopiva stefa mietityttää... Ja olisi kiva saada varmistus siitä mikä stefa on sopiva.. Eli siis normaali levyjarruleulan stefan pitäisi siis tiivistyä myös olkatappiakseliin? Ja mielestäni esimerkiksi mahdollinen stefan poteron sorvaaminen on hivenen mielekkäämpi homma toteuttaa kuin olkaakselien vaihto ottaen huomioon että kaikki muu on bolt on molemmissa tapauksissa... Asiasta toiseen mikä on kuplan vakio jarrusatulan pultin kierre ja lujuus? Quote Link to comment
Kujis Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Pallonivel olka-akselin tiivisteen kohta on muistaakseni 40mm joten sisäreikä tiivisteellä on 40mm (ei nyt ole tässä olkatappi akselia mistä voisin mitata onko sama, epäilen että on). Jos sulla on levy jo ostettuna niin siitä pitäisi nähdä ulkohalkaisija sekä leveys, vai mitä? Quote Link to comment
metake Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Ja mielestäni esimerkiksi mahdollinen stefan poteron sorvaaminen on hivenen mielekkäämpi homma toteuttaa kuin olkaakselien vaihto ottaen huomioon että kaikki muu on bolt on molemmissa tapauksissa... Mä en nyt ihan ymmärtänyt tätä, koska jos et vaihda olka-akselia niin hommahan ei ole bolt-on, vai saako jostain adapteria valmiina jolla saa satulan kiinni rumpujarrullisen olka-akseliin? Quote Link to comment
vesav Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Tarttee tuota olkaakselia mitata kun pääsen taas viikonloppuna tallille... Kiitos pallonivel akselin mitasta! Ja metakelle: ameriikasta saa... Quote Link to comment
metake Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Ja metakelle: ameriikasta saa... Et viittis mitenkään laittaa linkkiä tai tarkempaa tietoa paikasta, kun olisi omassani edessä jossain vaiheessa tuo levyjarru hommeli. Kiitos. Quote Link to comment
JM Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Tosss... http://www.vwparts.net/MB22-2880.html Quote Link to comment
metake Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Tosss...http://www.vwparts.net/MB22-2880.html Muuten hyvä linkki, kiitos siitä, mutta tarkoitin sellaista jolla orkkis 4-pulttisen jarrulevyn + satulan saa asennettua olkatappiakselliin. Quote Link to comment
JM Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Joko kelpaa? http://www.vwparts.net/MB22-2881.html Quote Link to comment
metake Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Joko kelpaa? Ei :D Mikäli ymmärsin oikein, niin vesav on löytänyt jostain adapterin jolla saa orkkis levyjarrusatulan alkuperäiseen olkatappiakselin olkaan. Tuossa edellisessä linkissä oli mukana droppiolat, jota tarjosin vesav:llekin ratkaisuksi kun en tiennyt noista adaptereista, ja nuo adapteri kiinnostaisi nyt löytää. Quote Link to comment
Kujis Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Tossa ensimmäisessä linkissä oli adapterit jolla saadaan alkuperäiseen olkatappiin jarrusatula. Eli lähellä jo ollaan. Nelipulttilevyn saa sovellettua olkatappi olkaan, ja sitten tehdään melkein tuon kuvan näköinen adapteri jarrusatulalle. Niin... saako näitä kaupasta sitä en tiedä, mielummin teen itse. Quote Link to comment
metake Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Raivokkaan googlettamisen tuloksena löytyi tämä: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-4120 Tuossa on siis se mitä tässä nyt haetaan, näyttäis melko simppeliltä tuo adapteri kun on pelkkä suora levy. Edit: Tuossa setissä ei kyllä taida olla vakio 4-pulttisen levy vaan spesiaali juurkin olkatapilliseen tehtynä, saattaa siis olla levyn mitoitus muutenkin eri jotta satula sopii suoralla adapterilla? Quote Link to comment
aki Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Ei se levy eroa kuin laakeripesien ja laakerien osalta. Pesien suhteen on kaksi koulukuntaa: Soviterengas tai sorvaus. Itse käytin jälkimmäistä. Adapteri itsessään on tosiaan suora. Mulla on tuossa hyllyssä laserleikatut aihiot jolla saa olkatappiakseliin isommat 912/356C satulat. Myös satulat eteen ja taakse löytyy jos kiinnostaa koko paketti. Aki Raivokkaan googlettamisen tuloksena löytyi tämä: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-4120 Tuossa on siis se mitä tässä nyt haetaan, näyttäis melko simppeliltä tuo adapteri kun on pelkkä suora levy. Edit: Tuossa setissä ei kyllä taida olla vakio 4-pulttisen levy vaan spesiaali juurkin olkatapilliseen tehtynä, saattaa siis olla levyn mitoitus muutenkin eri jotta satula sopii suoralla adapterilla? Quote Link to comment
vesav Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Hoh täällähän on kuhinaa :D no olin näköjään hidas ja metake itse itselleen vastasi... tuollaiset adapterit mulla juurikin on... ei kovin erikoiset niinkuin kuvista näkee... ja ovat suorat noin 8mm paksusta plootusta meistatut lätkät... saa nähdä miten ne sitten lopulta istuu ja toimii tarkotus olis jarrupäivitys tehdä samalla kun vaihdan kesärenkaat alle... Vielä kun joku kertoisi sen orkkis jarrusatulan pultin kierteen niin tietäisin verrata sopiiko orkkis pultit... lätkiin ei ainakaan m10 1.25 ,1.75 jenkatapit sopinu joten oisko sitten m10 1.5 sellasta tappian enkä pulttia kerenny vielä mistää kaivaan... niin ja se orkinelli pultin lujuuskin olis kiva tietää... PS: jos jollain hyllyssä nököttää uudet tai testatut jarrulevyt niin olisin halukas edukkaasti ostamaan... Vesa Quote Link to comment
DOODAH Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Pultin kierre on M10. Eli tavallinen jossa nousu 1,5. Orkkispulteissa taitaa lukea vaan kamax. Ja normaalit käy, mutta jos pelottaa laita 10.9. Vakiolevyt ei paljoa maksa uutenakaan. Niistä 1mm sorvissa pois laakeripesista, niin löytyy konversiolaakeritkin helposti. Sisä 30205-CZ ulko 32004-CZ Nuo on FAG koodit. Quote Link to comment
0551 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 noin 8mm paksusta plootusta meistatut lätkät Jos nyt muistan oikein, niin satulan kannakkeet piti tehdä 10mm paksusta levystä. Silloin satula asettuu levyyn nähden keskelle. Toki jos laakeripesiä sorvailee, niin silloinhan voi ehkä levyn paikkaa siirtää ja 8mm paksu kannake riittää. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 tein ovaaliin -66 jarruille just noilla doodahin mainitsimilla lakruilla. Tuli bueno, mutta joutu kikkailemaan jarrukilpee ulommas että passasi sopivasti rumpuun. Ja oli suht arvokkaat laakerit jos vertaa kuplan "omaan sarjaan" :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.