Jump to content

sopiva stefa kompoon olkatappi napa pallonivel jarrulevy


vesav

Recommended Posts

Eikö alkuperäinen(4 pultti) levy ole" bold on" olkatappi olka-akselille "stefan" suhteen? Laakeri jumppaa voi olla.

 

Kaikki muu tarvittava on jo hankittu mutta sopiva stefa mietityttää... Ja olisi kiva saada varmistus siitä mikä stefa on sopiva.. Eli siis normaali levyjarruleulan stefan pitäisi siis tiivistyä myös olkatappiakseliin?

 

Ja mielestäni esimerkiksi mahdollinen stefan poteron sorvaaminen on hivenen mielekkäämpi homma toteuttaa kuin olkaakselien vaihto ottaen huomioon että kaikki muu on bolt on molemmissa tapauksissa...

 

Asiasta toiseen mikä on kuplan vakio jarrusatulan pultin kierre ja lujuus?

Link to comment

Pallonivel olka-akselin tiivisteen kohta on muistaakseni 40mm joten sisäreikä tiivisteellä on 40mm (ei nyt ole tässä olkatappi akselia mistä voisin mitata onko sama, epäilen että on). Jos sulla on levy jo ostettuna niin siitä pitäisi nähdä ulkohalkaisija sekä leveys, vai mitä?

Link to comment
Ja mielestäni esimerkiksi mahdollinen stefan poteron sorvaaminen on hivenen mielekkäämpi homma toteuttaa kuin olkaakselien vaihto ottaen huomioon että kaikki muu on bolt on molemmissa tapauksissa...

Mä en nyt ihan ymmärtänyt tätä, koska jos et vaihda olka-akselia niin hommahan ei ole bolt-on, vai saako jostain adapteria valmiina jolla saa satulan kiinni rumpujarrullisen olka-akseliin?

Link to comment
Joko kelpaa?

Ei :D

 

Mikäli ymmärsin oikein, niin vesav on löytänyt jostain adapterin jolla saa orkkis levyjarrusatulan alkuperäiseen olkatappiakselin olkaan. Tuossa edellisessä linkissä oli mukana droppiolat, jota tarjosin vesav:llekin ratkaisuksi kun en tiennyt noista adaptereista, ja nuo adapteri kiinnostaisi nyt löytää.

Link to comment

Tossa ensimmäisessä linkissä oli adapterit jolla saadaan alkuperäiseen olkatappiin jarrusatula. Eli lähellä jo ollaan. Nelipulttilevyn saa sovellettua olkatappi olkaan, ja sitten tehdään melkein tuon kuvan näköinen adapteri jarrusatulalle. Niin... saako näitä kaupasta sitä en tiedä, mielummin teen itse.

Link to comment

Raivokkaan googlettamisen tuloksena löytyi tämä: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-4120

 

Tuossa on siis se mitä tässä nyt haetaan, näyttäis melko simppeliltä tuo adapteri kun on pelkkä suora levy.

 

Edit: Tuossa setissä ei kyllä taida olla vakio 4-pulttisen levy vaan spesiaali juurkin olkatapilliseen tehtynä, saattaa siis olla levyn mitoitus muutenkin eri jotta satula sopii suoralla adapterilla?

Link to comment

Ei se levy eroa kuin laakeripesien ja laakerien osalta. Pesien suhteen on kaksi koulukuntaa: Soviterengas tai sorvaus. Itse käytin jälkimmäistä. Adapteri itsessään on tosiaan suora.

 

Mulla on tuossa hyllyssä laserleikatut aihiot jolla saa olkatappiakseliin isommat 912/356C satulat. Myös satulat eteen ja taakse löytyy jos kiinnostaa koko paketti.

 

Aki

 

Raivokkaan googlettamisen tuloksena löytyi tämä: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-4120

 

Tuossa on siis se mitä tässä nyt haetaan, näyttäis melko simppeliltä tuo adapteri kun on pelkkä suora levy.

 

Edit: Tuossa setissä ei kyllä taida olla vakio 4-pulttisen levy vaan spesiaali juurkin olkatapilliseen tehtynä, saattaa siis olla levyn mitoitus muutenkin eri jotta satula sopii suoralla adapterilla?

Link to comment

Hoh täällähän on kuhinaa :D no olin näköjään hidas ja metake itse itselleen vastasi... tuollaiset adapterit mulla juurikin on... ei kovin erikoiset niinkuin kuvista näkee... ja ovat suorat noin 8mm paksusta plootusta meistatut lätkät... saa nähdä miten ne sitten lopulta istuu ja toimii tarkotus olis jarrupäivitys tehdä samalla kun vaihdan kesärenkaat alle...

 

Vielä kun joku kertoisi sen orkkis jarrusatulan pultin kierteen niin tietäisin verrata sopiiko orkkis pultit... lätkiin ei ainakaan m10 1.25 ,1.75 jenkatapit sopinu joten oisko sitten m10 1.5 sellasta tappian enkä pulttia kerenny vielä mistää kaivaan... niin ja se orkinelli pultin lujuuskin olis kiva tietää...

 

PS: jos jollain hyllyssä nököttää uudet tai testatut jarrulevyt niin olisin halukas edukkaasti ostamaan...

 

 

Vesa

Link to comment

Pultin kierre on M10. Eli tavallinen jossa nousu 1,5.

 

Orkkispulteissa taitaa lukea vaan kamax. Ja normaalit käy, mutta jos pelottaa laita 10.9.

 

Vakiolevyt ei paljoa maksa uutenakaan. Niistä 1mm sorvissa pois laakeripesista, niin löytyy konversiolaakeritkin helposti.

 

Sisä 30205-CZ ulko 32004-CZ Nuo on FAG koodit.

Link to comment
  • 2 weeks later...
noin 8mm paksusta plootusta meistatut lätkät

 

Jos nyt muistan oikein, niin satulan kannakkeet piti tehdä 10mm paksusta levystä. Silloin satula asettuu levyyn nähden keskelle. Toki jos laakeripesiä sorvailee, niin silloinhan voi ehkä levyn paikkaa siirtää ja 8mm paksu kannake riittää.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Toheltaja

tein ovaaliin -66 jarruille just noilla doodahin mainitsimilla lakruilla. Tuli bueno, mutta joutu kikkailemaan jarrukilpee ulommas että passasi sopivasti rumpuun. Ja oli suht arvokkaat laakerit jos vertaa kuplan "omaan sarjaan" :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...