Jump to content

ennakko vs lämmöt


Guest immi

Recommended Posts

Joo eli ongelmana on pienillä kierroksilla öljyn lämpöjen kohoaminen. Yli kolmen tonnin kierroksilla lämmöt pysyy kurissa. Ennakko max n.33 astetta.

 

Kuinka paljon korkea perus ennakko auttaa nostamaan lämpöä?

 

Löytyykö jostain ohjeita 009:n näpräämiseen. Tarvis saada ennakko muuttumaan enemmän kierrosten mukaan... Vai kokeilenko toista samanlaista, onko noi oikeasti niin usein erilaisia toiminnaltaan kuin isot pojat puhuu?

Link to comment

Hihnapyörä vaikuttaa paljon,samoin konetilan tiiveys kaikki pellit paikallaan jne. jopa ilmaputkien tukkiminen vähenti öljynlämpöä 5 astetta.

 

mulla on itsellä 80-85 astetta kaupunkiajossa ja 100km/h 100-105 astetta. Vakio doghouse ja Bugpackin musta 36hp style koppa.

Link to comment

Mitä tarkoittaa pienillä kierroksilla? Jos on iso ja vääntävä kone saattaa helposti ajaa isolla vaihteella. Koska peli kulkee ja äänitaso on mielyttävä tuntuu että kaikki on hyvin. Kone joutuu kuitenkin luovuttamaan paljon tehoa ja lämpenee luonnollisesti. Jos taas ajetaan pienemmällä vaihteella kone tekee saman verran työtä, mutta vähemmän työtä suhteessa kierroslukuun ja jäähdytys on tehokkaampaa.

Link to comment

Jäähdytys pellit on kaikki paikoillaan, hihnapyörä vakion kokoinen, öljy kiertää keulalle, luukku yläpäästä raollaan. Kone 2165cc. Mistäköhän mahtaa johtua lämpeneminen tyhjäkäynnin tuntumassa?

Link to comment

mulla tippu lämmöt reilusti kun vaihdoin suodatinmallisen suurtehopumpun. Minusta vakiopumppu ei riitä jos edessä on lauhdutin kuten itselläni!. Viimekesänä ei noussut kertaakaan yli 80c. Ja nyt olen muutaman lenkin heittäny uudella koneella niin alle 60c näyttänyt mittari. Mittari sijaitsee öljypohjassa. Lisäksi nyt on uusi 156 rivinen mesa cool jäähdytin kenno. Omaa cooleria ei ole ollenkaan paikallaan. Matalat lämmöt saattavat johtua myös automallista ....rantakirppu. Paljos muilla on lämmöt olleet ??

Link to comment

Suodatinpumpulle ääni. CB Maxi 2 26mm rattailla ja pelaa. Ei tarvitse leikkiä öljyletkujen kanssa,eikä mitään viritelmiä full flow letkuja sinne kuuman pakosarjan ympärille. Mullakin on ollut Full flowt muutamas konees mutta nykyiseen ostin suodatinpumpun ja ei ole muuta kun hyvää kerrottavaa. öljynpaineet tosi hyvät myös kuumana. Pumppu/suodatin ei öljyä lämmitä enempää vaikka se lähellä pakosarjaa onkin legendaa...

Pumppujakin on monenlaisia osa niistä on sellaisia jotka eivät edes toimi rakenne tehty väärin. Schadekin valmistamat hyviä,kuten maxi 2. Öljynlämpöihin vaikuttaa : Koneenkoko,puristussuhde,kori onko hyvin tuuletettuna kirpussa vai umpinaisen pellin alla 60 luvun kuplassa ja myös kuinka kovaa ajetaan. Omalla autolla pystyy ajamaan vaikka 3 tuntia putkeen 100-120km/h vakiodoghousella normaalilämpöisenä päivänä (ei helteellä). ilman että öljynlämmöt nousee yli 120 asteen.

Link to comment

Mulla laski öljynlämmöt 20 astetta kun vaihdoin tollasen suodatinjalkapumpun Mellingin teräspumppuun ja siirsin suodattimen lokasuojan puolelle. Kokemuksen perusteella en suosittele noita suodatijalkapumppuja. Ei noissa letkuissa mitään ihmettä ole, hydraulikkaliikkeesta niitä saa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...