Jump to content

Onko kukaan käynyt katsomassa tätä?


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi

Kannattiko ajella? Vastaus on Kannatti.

 

Tämä oli yksi parhaimpia alkuperäisiä kuplia mitä olen nähnyt.

 

Nyt havaittua:

 

Hitsaamaton kori.

Etulokasuojia lukuunottamatta alkuperäinen maali.

Kaikki alkuperäiset verhoilut jotka erittäin siistit.

Alkuperäiset vaaleat astinlaudat.

Puhaltaa todella hyvin tuulilasille molemmilta puolin lämmintä.

Kaikki toimii.

Kylki ja astinlaudan listat virheettömät.

Alkuperäiset työkalut mukana.

Hyvin vähän käytönjälkiä.

Ovet ei roiku ja lukittuu kuin kassakaapissa.

Auto toimii ja näyttää uudelta.

Ilmeisesti vaihtomoottori jossa niitattu peltikilpi ja numero oli joku 53351 F

 

Jotain huonoja puolia tietysti jäi huomaamatta mutta aika tyytyväinen olen.

Nyt on sitten tallissa 2 samanlaista ja ikäistä autoa.

Toinen alkuperäinen ja toinen entisöity. Kyllä on eroa kuin yöllä ja päivällä kun lähtee ajelemaan.

Edit. Kilometrit pitää aivan varmasti paikkansa ;) (65000km)

Jussi

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tämä olikin ihan paska.

Ei kestänyt edes Åkelle asti ehjänä kun jo oli vaihteiston siirto järjestelmä palasina. Aijai mitä (loppuunajettuja) romuja!

Link to comment

Joo, helvata, nyt loppu kaurapuuron syönti kun ei mun käsissä kestä mikään. Vaihdekepin nuppi jäi heti käteen kun hiukan urheilullisempaa kiihdytystä koitti :)

 

Melkoinen aikakone tuo kyseinen auto. Hienon tuntuinen kun missään paikassa ei ole väljää, vilkkuviiksi, valokatkaisija, penkin säädöt, jopa tuhkakuppi liikkuu äänettömästi ja täsmällisesti. Tuntui ihan ihan sellaiselta kuin eilen olis auto tullut tuotantolinjalta ulos. Hieno laite, vähän vielä isompaa rengasta alle, keulaa tonttiin ja jotain sellaista muuta pientä ;)

 

Edit: Ai niin, unohtu mainita että korjasin nupin, siis vaihdoin pussihousuvarastoistani löytyneen entistä ehomman tilalle, pitäähän se korjata minkä rikkoo...

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tämä auto keikkuu aika 50/60 -65 ja -66:n välillä. Täytyisi saada tarkka valmistusajankohta selville. Erikoista että esim. ovenkahvat on vanhaa mallia.

No eipä sillä väliä, nämä vanteet pysyy, kunhan värjätään ensin oikeisiin sävyihin.

Tuo ikämiesten aina rakastama vannehopea ei oikein istu. Talvipyörät olikin kyllä -66 vanteilla jotka alkuperäisessä maalissa ja hyvin siistit.

Voihan se olla että tähän ei ole otettu kuin yksi vannesarja johon asennettu talvirenkaat ja myöhemmin sitten hankittu piirun vanhemmat vanteet kesäpyöriin. Joka tapauksessa auto on sellainen että nuo nykyiset vanteet on varmaan pyörinyt alla ihan alusta alkaen. ;)

 

Vielä maalauksesta. Näyttäisi vahvasti sille että vain toinen etulokasuoja olisi maalattu uudestaan . :)

Link to comment

Kyllä tipi on ihan oikeassa, on se -66:n, syksyllä -65 käyttöönotettu. Ovenkahvat oli alkupään -66:ssa samat kuin -65, ja loppupään -66:ssa samat kuin -67, eli pyöreellä painonapilla. Turo varmaan osais tarkentaa koska tuo muutos tuli?

 

Ja onhan tuossa keskellä kojelautaa lämmityslaitteen ilmaritiläkin, jota ei vielä -65 ollut.

 

Olisko papalla ollut vanhempi volkkari joka on tuohon vaihdettu ja jäänyt vanteet/renkaat vanhasta, tiedä häntä mutta hyvin ne tuohon ulkoasun puolesta sopii, vaikka ovatkin vähintään vuoden liian vanhat.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Lueskelimpa tuossa ohjekirjaa -65 elokuu ja siinähän on kuvissa ilmeisesti tällainen helmenvalkoinen auto. Yhdessä kuvassa selkeästi näkyy että astinlauta on vaalea, ei musta. Tämä näkyisi kuvasta selvästi vaikkakin mustavalko kuva.

Eli onko nää -66 mallit ollut sitten värillisillä astinlaudoilla lähes kaikki? Mustaa tietysti lukuunottamatta.

Ja tietysti se että kuinka monessa kuplassa on vielä tehdas asenteiset astinlaudat? Ei näitä ainakaan tapahtumissa juuri näe.

Jussi

Link to comment

Jos en väärin muista, niin ainakin vuosina 1960-68 noita värillisiä mattoja ja lokasuojanuhoja käytettiin tietynvärisissä autoissa. Mattoja oli ainakin seuraavan värisinä:

 

schwarz (musta)

sandstein (hiekkakivi)

alpenblau (alpinsininen)

satinblau (satiininsininen)

türkis (turkoosi)

bleigrau (lyijynharmaa)

 

Pari vuotta sitten vaihdoin oman bahamablau-64sen alkuperäiset astinlaudat uusiin WW:n tarvikkeisiin ja niiden päälle putsasin entiset alpinblau -sävyiset matot. Ja esim. golfblau -62ssa oli uutena satinblau -väriset matot, jotka omaani löysin nossina Saksanmaalta...

Link to comment
Guest Jussinbussi

Niin tarkoitat matolla varmasti sitä astinlaudan kumimattoa. Tässä autossa tosiaan on lokasuojanauhat ja noi matot samanväriset (sitä yhtä maalattua lukuunottamatta). Olisko noi nyt sitten hiekan ruskeat? Minusta enemminkin beige.

Sisä kumimatot on ruskeat, ei kanssa ennen vastaan tullut.

Jussi

Link to comment

Ei mee pitkään kun tulee myyntiin ja hintalappuun onkin tullut ykkönen eteen ;-) Eipä silti, alkavat originaalit ton ikäiset ja kuntoiset sellaisissa hinnoissa jo ollakin. Onnittelut nyt vielä kulttuuriteosta!

Link to comment
Guest Jussinbussi

Bensan suodatin on ilmeisesti Åke Mether Oy huollon yhteydessä poistettu.

Ja se mitä auton myyntiin tulee niin sanoisin sen olevan kovin vaikeaa.

Vaikeaa siksi että uuden auton pitäisi olla prikulleen samanlainen ja saman värinen.Tämä siksi että ostin tällaisen auton tyttärelleni joka on kovasti autoon kiintynyt. Ja hölmöähän se olisi huonompaan vaihtaa.

Ja nyt tämä auto siis salaa vaihtuu hieman parempaan.

Tämä on tällä hetkellä Åkella piilossa kunnes saan vanhan kaupattua. ;)

Ehdotinkin jo Siirille josko vaihdettaisiin vähän penkkien verhoiluja autoon..

Link to comment
Guest Jussinbussi
Ihan sama kuplista minkä vuotinen,kuukautinen,värinen jne...ne on kuitenkin paskoja:)

 

Se on sitä kun on omistanut vain paskoja kuplia, tämä ei ole sellainen.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Nyt on Jani sellainen auto että tuskin tarvii vuodatella...

On tämä kyllä aivan uskomaton laitos ja paranee vaan. Alkuun kirosin kun noin hyvästä autosta ei löydy mitään papereita. No nyt vähän tutkin autoa ja sieltähän ne löytyi kansiosta etutilan pahvin ja korin välistä.

On muuten auto varmasti museokatsastettukkin ilman näitä ohjekirjoja + huoltovihkoja yms. Koska mm. edellinen omistaja oli ostanut autoon vuoden 63 ohjekirjan kun häntä harmitti kun autossa ei ole ohjekirjaa..

Löytyy Volkswagen huolto Suomessa karttaa, missä vika vw kirjaa.

On myyntiesitettä, hinnastoa, värikarttaa..

 

Tässä on nyt auto johon pätee vanha keltaisen pörssin klassikko Kuplan myynti-ilmoitus.

"Tule katsomaan miltä kupla näytti uutena" ;)

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Jussinbussi

Tähän romuun tuli viimein historiikki.

Ensimmäisellä omistajalla vuoteen -96, seuraavalla vuoteen 2008 ja sitten 2010 ja 2012. Olen siis viides omistaja.

Ensimmäinen omistaja lienee autuaammilla volkkarimailla, seuraavaan sain yhteyden ja hän (ainakin sen 90v) sanoi luopuneensa autosta kun joutui luopumaan ajokortista.

Että aika senioriliikenteessä auto on ollut. Oikeaan meni otaksunnat tuosta vanhojen herrojen rakastamasta vannehopeasta. ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...