Guest Jussinbussi Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/4704270 Vaikuttaisi aika hyvältä ja alkuperäiseltä. Kiinnostas kuulla jos joku tietäisi auton ja kertoisi että kannattaako ajella vai ei. Jussi Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Kannattiko ajella? Vastaus on Kannatti. Tämä oli yksi parhaimpia alkuperäisiä kuplia mitä olen nähnyt. Nyt havaittua: Hitsaamaton kori. Etulokasuojia lukuunottamatta alkuperäinen maali. Kaikki alkuperäiset verhoilut jotka erittäin siistit. Alkuperäiset vaaleat astinlaudat. Puhaltaa todella hyvin tuulilasille molemmilta puolin lämmintä. Kaikki toimii. Kylki ja astinlaudan listat virheettömät. Alkuperäiset työkalut mukana. Hyvin vähän käytönjälkiä. Ovet ei roiku ja lukittuu kuin kassakaapissa. Auto toimii ja näyttää uudelta. Ilmeisesti vaihtomoottori jossa niitattu peltikilpi ja numero oli joku 53351 F Jotain huonoja puolia tietysti jäi huomaamatta mutta aika tyytyväinen olen. Nyt on sitten tallissa 2 samanlaista ja ikäistä autoa. Toinen alkuperäinen ja toinen entisöity. Kyllä on eroa kuin yöllä ja päivällä kun lähtee ajelemaan. Edit. Kilometrit pitää aivan varmasti paikkansa ;) (65000km) Jussi Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Tämä olikin ihan paska. Ei kestänyt edes Åkelle asti ehjänä kun jo oli vaihteiston siirto järjestelmä palasina. Aijai mitä (loppuunajettuja) romuja! Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Paaliin vaan moiset romut! Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Joo, helvata, nyt loppu kaurapuuron syönti kun ei mun käsissä kestä mikään. Vaihdekepin nuppi jäi heti käteen kun hiukan urheilullisempaa kiihdytystä koitti :) Melkoinen aikakone tuo kyseinen auto. Hienon tuntuinen kun missään paikassa ei ole väljää, vilkkuviiksi, valokatkaisija, penkin säädöt, jopa tuhkakuppi liikkuu äänettömästi ja täsmällisesti. Tuntui ihan ihan sellaiselta kuin eilen olis auto tullut tuotantolinjalta ulos. Hieno laite, vähän vielä isompaa rengasta alle, keulaa tonttiin ja jotain sellaista muuta pientä ;) Edit: Ai niin, unohtu mainita että korjasin nupin, siis vaihdoin pussihousuvarastoistani löytyneen entistä ehomman tilalle, pitäähän se korjata minkä rikkoo... Quote Link to comment
-tipi- Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 IHAN VÄÄRÄN VUOSIMALLIN VANTEETKIN! Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 IHAN VÄÄRÄN VUOSIMALLIN VANTEETKIN! Eikä oo, rekisteriotteessa lukee -65 :P Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Tämä auto keikkuu aika 50/60 -65 ja -66:n välillä. Täytyisi saada tarkka valmistusajankohta selville. Erikoista että esim. ovenkahvat on vanhaa mallia. No eipä sillä väliä, nämä vanteet pysyy, kunhan värjätään ensin oikeisiin sävyihin. Tuo ikämiesten aina rakastama vannehopea ei oikein istu. Talvipyörät olikin kyllä -66 vanteilla jotka alkuperäisessä maalissa ja hyvin siistit. Voihan se olla että tähän ei ole otettu kuin yksi vannesarja johon asennettu talvirenkaat ja myöhemmin sitten hankittu piirun vanhemmat vanteet kesäpyöriin. Joka tapauksessa auto on sellainen että nuo nykyiset vanteet on varmaan pyörinyt alla ihan alusta alkaen. ;) Vielä maalauksesta. Näyttäisi vahvasti sille että vain toinen etulokasuoja olisi maalattu uudestaan . :) Quote Link to comment
-tipi- Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Eiks etuakseli kerro aika paljon, ja 1300-kone tuli vasta '66:seen. Ovipahvit ainakin on jo '66:sta. Edit: Ja musta ratti kans jo '66. Kaukovalot jo viiksessä? Eikö '65 ja '66 ovenkahvat ole samat? Quote Link to comment
metake Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Kyllä tipi on ihan oikeassa, on se -66:n, syksyllä -65 käyttöönotettu. Ovenkahvat oli alkupään -66:ssa samat kuin -65, ja loppupään -66:ssa samat kuin -67, eli pyöreellä painonapilla. Turo varmaan osais tarkentaa koska tuo muutos tuli? Ja onhan tuossa keskellä kojelautaa lämmityslaitteen ilmaritiläkin, jota ei vielä -65 ollut. Olisko papalla ollut vanhempi volkkari joka on tuohon vaihdettu ja jäänyt vanteet/renkaat vanhasta, tiedä häntä mutta hyvin ne tuohon ulkoasun puolesta sopii, vaikka ovatkin vähintään vuoden liian vanhat. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Lueskelimpa tuossa ohjekirjaa -65 elokuu ja siinähän on kuvissa ilmeisesti tällainen helmenvalkoinen auto. Yhdessä kuvassa selkeästi näkyy että astinlauta on vaalea, ei musta. Tämä näkyisi kuvasta selvästi vaikkakin mustavalko kuva. Eli onko nää -66 mallit ollut sitten värillisillä astinlaudoilla lähes kaikki? Mustaa tietysti lukuunottamatta. Ja tietysti se että kuinka monessa kuplassa on vielä tehdas asenteiset astinlaudat? Ei näitä ainakaan tapahtumissa juuri näe. Jussi Quote Link to comment
Luki Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Jos en väärin muista, niin ainakin vuosina 1960-68 noita värillisiä mattoja ja lokasuojanuhoja käytettiin tietynvärisissä autoissa. Mattoja oli ainakin seuraavan värisinä: schwarz (musta) sandstein (hiekkakivi) alpenblau (alpinsininen) satinblau (satiininsininen) türkis (turkoosi) bleigrau (lyijynharmaa) Pari vuotta sitten vaihdoin oman bahamablau-64sen alkuperäiset astinlaudat uusiin WW:n tarvikkeisiin ja niiden päälle putsasin entiset alpinblau -sävyiset matot. Ja esim. golfblau -62ssa oli uutena satinblau -väriset matot, jotka omaani löysin nossina Saksanmaalta... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Niin tarkoitat matolla varmasti sitä astinlaudan kumimattoa. Tässä autossa tosiaan on lokasuojanauhat ja noi matot samanväriset (sitä yhtä maalattua lukuunottamatta). Olisko noi nyt sitten hiekan ruskeat? Minusta enemminkin beige. Sisä kumimatot on ruskeat, ei kanssa ennen vastaan tullut. Jussi Quote Link to comment
velkke Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Allekirjoittaneelta löytyy tuohon vm 1966 kuplaan hienot suomenkieliset esitteet, mm. värikartta , hinnasto ja varsinainen myyntiesite. Siis kaupan. Yv:llä tavoittaa :-) Suorastaan pakollinen hankinta noin hyvään yksilöön... Quote Link to comment
SePi Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Ei mee pitkään kun tulee myyntiin ja hintalappuun onkin tullut ykkönen eteen ;-) Eipä silti, alkavat originaalit ton ikäiset ja kuntoiset sellaisissa hinnoissa jo ollakin. Onnittelut nyt vielä kulttuuriteosta! Quote Link to comment
metake Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Ei mee pitkään kun tulee myyntiin ja hintalappuun onkin tullut ykkönen eteen ;-) Omistajan tuntien rohkenen epäillä tällaista mahdollisuutta... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Ei mee pitkään kun tulee myyntiin ja hintalappuun onkin tullut ykkönen eteen ;-) Omistajan tuntien rohkenen epäillä tällaista mahdollisuutta... Kakkonen? :) Quote Link to comment
SePi Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Varmaan turha huoli, mutta eikös tuo bensansuodatin kannattais ottaa tosta välistä pois - jos ei jo ole otettukin? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Bensan suodatin on ilmeisesti Åke Mether Oy huollon yhteydessä poistettu. Ja se mitä auton myyntiin tulee niin sanoisin sen olevan kovin vaikeaa. Vaikeaa siksi että uuden auton pitäisi olla prikulleen samanlainen ja saman värinen.Tämä siksi että ostin tällaisen auton tyttärelleni joka on kovasti autoon kiintynyt. Ja hölmöähän se olisi huonompaan vaihtaa. Ja nyt tämä auto siis salaa vaihtuu hieman parempaan. Tämä on tällä hetkellä Åkella piilossa kunnes saan vanhan kaupattua. ;) Ehdotinkin jo Siirille josko vaihdettaisiin vähän penkkien verhoiluja autoon.. Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Ihan sama kuplista minkä vuotinen,kuukautinen,värinen jne...ne on kuitenkin paskoja:) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Ihan sama kuplista minkä vuotinen,kuukautinen,värinen jne...ne on kuitenkin paskoja:) Se on sitä kun on omistanut vain paskoja kuplia, tämä ei ole sellainen. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 katellaan vuoden päästä, ku sulla tulee vuodatusta tänne, koneen ja lootan poikiessa täyden jarrurempan jälkeen keväthuollon yhteydessä :D Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Nyt on Jani sellainen auto että tuskin tarvii vuodatella... On tämä kyllä aivan uskomaton laitos ja paranee vaan. Alkuun kirosin kun noin hyvästä autosta ei löydy mitään papereita. No nyt vähän tutkin autoa ja sieltähän ne löytyi kansiosta etutilan pahvin ja korin välistä. On muuten auto varmasti museokatsastettukkin ilman näitä ohjekirjoja + huoltovihkoja yms. Koska mm. edellinen omistaja oli ostanut autoon vuoden 63 ohjekirjan kun häntä harmitti kun autossa ei ole ohjekirjaa.. Löytyy Volkswagen huolto Suomessa karttaa, missä vika vw kirjaa. On myyntiesitettä, hinnastoa, värikarttaa.. Tässä on nyt auto johon pätee vanha keltaisen pörssin klassikko Kuplan myynti-ilmoitus. "Tule katsomaan miltä kupla näytti uutena" ;) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Tähän romuun tuli viimein historiikki. Ensimmäisellä omistajalla vuoteen -96, seuraavalla vuoteen 2008 ja sitten 2010 ja 2012. Olen siis viides omistaja. Ensimmäinen omistaja lienee autuaammilla volkkarimailla, seuraavaan sain yhteyden ja hän (ainakin sen 90v) sanoi luopuneensa autosta kun joutui luopumaan ajokortista. Että aika senioriliikenteessä auto on ollut. Oikeaan meni otaksunnat tuosta vanhojen herrojen rakastamasta vannehopeasta. ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.