Perttipee Posted June 1, 2012 Author Posted June 1, 2012 ...ja kiitti Tommi... näin se vaan on kun sanot :) Quote
Tanhis Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 seuraava katsastusajankohta, eli suomeksi sanottuna ajoaika päättyy 30.9.2013...rekkarin viim. numeron mukaan ja sitten ne tietyt ajat kauanko täytyy olla kulunut jne. , niin menee tuollain sopivasti :) Ok eli siis auto on talvella 2013 katsastamaton ja sitten keväällä 2014 sopivasti kun katsastus aika alkaa niin sitten viet auton leimalle. Olenkin aina miettinyt että miten niin kahden kesänleima mutta näinhän se onnistuu. Quote
-tipi- Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Pitänee katsastaa vasta 2014 kesäkuussa, jos meinaa saada jatkettua joka toinen vuosi katsastusta? Jos katsastaa yli 4kk ennen viimeistä katsastuspäivää (esim. toukokuu 2014), joutuu katsastamaan uusiks ennen 30.9.2014, tai taas 2015 keväällä. Eikö? Joka tapauksessa hirvee säätäminen 30e säästön takia. Quote
Tanhis Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Pitänee katsastaa vasta 2014 kesäkuussa, jos meinaa saada jatkettua joka toinen vuosi katsastusta? Jos katsastaa yli 4kk ennen viimeistä katsastuspäivää (esim. toukokuu 2014), joutuu katsastamaan uusiks ennen 30.9.2014, tai taas 2015 keväällä. Eikö? Juu eikös se kolme kk ennen viimeistäpäivää saa katsastaa. Quote
Tanhis Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Neljä kk. Joo ei nyt ei oikein perjantaina enää leikkaa kun on kaikkensa jo antanut ;) Niinhän sä jo tuossa ylhäälläkin kirjoitit. Quote
Guest Jussinbussi Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Mulla on bussissa myös 7:n päättyvä kilpi juurikin tuon takia, toinen ajokausi on syksystä pidempi ja toinen keväästä. Äärettömän järkevää, varsinkin jos on useampi auto. Katsastus vituttaa aina. Quote
Kemin Karavaanari Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Itelläkin pitää leimata Elokuun viiminen päivä ja joka vuosi tulee harkittua että leimais vasta seuraavana keväänä ja säästäis. Toisaalta on mukava kun syksyllä leimaa niin keväällä ei oo muuta kuin lähteä ookaamaan! Quote
Guest Hanppa Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Oliko se isompi ukko, joka katsasti? Kun viime kesänä käytin kuplaa tuolla, niin äijä tuuskas ovella että "Taas näitä paskoja, joutasivat paaliin kaikki"... Kommentista huolimatta meni kuitenkin läpi. Silti, en käytä enää mitään vehettä tuolla konttorilla. Quote
Perttipee Posted June 10, 2012 Author Posted June 10, 2012 Oli joo, mutta täytyy sanoa, että tosi asiallisesti turhia nipottamatta löi leiman lappuun... No jokatapauksessa eilen tuli viihdeosastoa päivitettyä näytöllisellä soittimella ja tänään on laitettu sitten mittaristoon lisää tietoa, öljynpaine-, öljynlämpö- ja seossuhdemittarin muodossa. Öljyosaston mittarit on VDO:ta kromikehyksin, mutta jenkkiasteikoilla, seos mittari on FMI 1.4 lämmitettävällä Boschin anturilla. Alkuperäisen johtosarjan väliin tehtiin jatkopala samanlaisilla AMP:in liittimin, kun mittarin johtosarjassakin oli. Öljynlämmön anturi on öljypropun paikalla ja paineanturi orggis paikalla. Seuraavana projektina olisi tiputtaa ajokorkeutta vielä pikkusen alemmas...täytyis vissiin harkita noita rengasprofiileja uusiksi, eturenkaat taakse ja eteen jotain muuta nykyisten tilalle...kattotaan nyt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.