Guest SirJussi Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Terve Olen tuore kuplan omistaja enkä etsinnöistä huolimatta ole löytänyt oululaisten harrastajien kerhoja tai yhteystietoja. Onko oululaisilla omaa kerhoa tai porukoita joihin pääsisi mukaan, niin ettei tarvitsisi yksin harrastella? Autokin on ensimmäinen vanha auto, joten ongelmien pähkäily yksikseen tuottaa turhan paljon päänvaivaa. Terveisin Jussi Quote Link to comment
tmm Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Moro, Onhan meitä täällä vaikka kuinka. Vappupaineet vaan pakottaa meidät talleihin, joten ei meitä näe missään muualla. Tuolta löytyy tietoa tapaamisistamme ja vähän muutakin: http://www.fvwa.fi/pohojonen -Tuomas, joka ajelee tällä: Quote Link to comment
Guest SirJussi Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Hyvä, että harrastajia riittää! Koitetaan selvitä vapun karkeloista niin, että pääsisin osallistuaan ajelulle ja sen jälkeen muihinkin tapahtumiin. Terveisin Jussi ja Vilma Quote Link to comment
Guest Sami Lahtimaa Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Kempeleessä löytyy kans. päivisin oulun Pörhöltä Volkswagen myynnistä. Neuvoja ja apuja saa kysellä ! Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Tosiaan, kyllä Oulun seudulla harrastajia on. Ei muuta kuin porukkaan mukaan. Jos ei vappuajoihin ehdi, niin kokoontumiset löytyy tuolta Jaoksen sivuilta jotka Tuomas jo linkittikin. Ja syksyllä sitten Kesäkauden päättäjäiset on alueen päätapahtuma. Quote Link to comment
Guest Antti87 Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Jep, onhan meitä täällä :) Itselläki kupla vielä viimeistelyn alla, jotta pääsee vappuajeluun. Mietin tuossa, että voisi perustaa Facebookkiin oman ryhmän Pohojosen jaostolle sikäli mikäli porukka on FB:ssä.. -Antti- Quote Link to comment
Guest Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Itekkin tässä Oulussa asustelen, ja voisin lähteä tuleviin tapahtumiin mukaan :) Vappuajot jää taas väliin festareiden takia mutta sen jälkeen tuleeki varmaan ajeltua. Jos facebookryhmä tulee ni oon ehottomasti mukana. -Kasper Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Joskus aikaisemmin oli yhdistyksen foorumilla puhetta tuosta Facebookin käytöstä. Siellä kun ei kuitenkaan kaikki ole, niin ei ole ainakaan kovin hyvä tiedonjakotapa. Mutta tuskin siitä lisänä isoa haittakaan on. Sitäpaitsi, kun muutenkin tahtoo volkkariharrastus mennä usin virtuaaliharrastukseksi, niin voihan ne kokoontumisajotkin pitää samalla periaatteella. Säästyy bensarahat eikä tarvi tuulessa pihalla värjötellä... Quote Link to comment
Guest Antti87 Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Totta, ei varmaan ole se paras tiedonjakoväline, mutta toimi varmasti lisänä hyvin. Facebook on kyllä vähän jo vanha kanava, mutta sen toimivuus onkin sitten eri asia :) Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Kokeillaanpas tästä, kun meinaa hoppu tulla.. Eli vakio 4x130 kuplan vanteilla 155r15 tai 145r15 renkaita kellaan ylimääräsinä? Vähintään yks 155 tai 145 rengasta vanteineen tarvis. Droppiolat asensin ja 165/80 renkaat raapii vähä turhan paljon ja ens viikonloppuna pitäs olla hääautona:) Jos jollain ylimääräsenä tai tietää paikan mistä löytäs niin ilmoa kiiitos! Kriteerinä tässä vaiheessa että on suht suora ja ilma pysyy renkaassa.. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Siis eikö sulle riitä pelkät kumit, 2 kpl. Asentaisit (asennuttaisit) ne sitten niille vanteille joissa sulla nyt on ne korkeammat. Taitais olla yhdet 165/65R15 kumit jouten. Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Kyllä aattelin tilailla myöhemmin uuet kumit ja laittaa ne sitte vanteille, mutta nyt lähinnä testimielessäkin olis tarvetta ihan vanteen kanssa. Näkee käytännössä, että miten mahtuu ja miltä näyttää. Ja jättäis ne aluksi alle ennen uusien tilaamista.. Mistähänpäin Oulusta/lähimaastosta kannattais kysellä? Jokkisharrastajia jossain tai vastaavaa? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Ahaa, ymmärsin että pitäis nopeasti saada auto ajoon. Ei ole nelipulttisella vanteella tuota kokoa itsellä. Onhan niitä paikallisia harrastajia joilla ainakin autossa paikallaan. Toivottavasti joku tarjoutuu apuun. Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Tuo 165/65 ei ole kyllä paljoa matalampi, mutta paljon pyytäisit noista jos en muita löydä? Quote Link to comment
xam1 Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Tuo 165/65 ei ole kyllä paljoa matalampi, mutta paljon pyytäisit noista jos en muita löydä? No onhan se jo melkein 5cm pienempi halkaisijaltaan verrattuna 165/80-15 renkaaseen. Eli pitäis varmaan mahtua pyörimään. Itsellä on alla 145/80-15 pelkillä dropeilla ja on just sopiva. Tosin makaavalamppusessa. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Tää on pirun näppärä renkaita arvottaessa. Quote Link to comment
Guest Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Tuo 165/65 ei ole kyllä paljoa matalampi, mutta paljon pyytäisit noista jos en muita löydä? No onhan se jo melkein 5cm pienempi halkaisijaltaan verrattuna 165/80-15 renkaaseen. Eli pitäis varmaan mahtua pyörimään. Itsellä on alla 145/80-15 pelkillä dropeilla ja on just sopiva. Tosin makaavalamppusessa. Joo totta ohan se aika paljonki pienempi. Laskupää teki vaihteeksi tenän.. Nyt on 155/80 renkaat alla ja näilläkin mahtuu pyöriin ilman että kääntäessä raapii. Oikean puolen rengas tällä hetkellä osottaa melkosesti oikealle ja raidetangonpää ei hievahakkaan kierteillä että sais säädettyä. Onko tuon irrottamiseen joku kikka vai crc:tä paljon ja putkipiheillä raa'alla voimalla koittaa vääntää? Ei tuosta raidetangosta oikein otetta saa.. Quote Link to comment
xam1 Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Tuo 165/65 ei ole kyllä paljoa matalampi, mutta paljon pyytäisit noista jos en muita löydä? No onhan se jo melkein 5cm pienempi halkaisijaltaan verrattuna 165/80-15 renkaaseen. Eli pitäis varmaan mahtua pyörimään. Itsellä on alla 145/80-15 pelkillä dropeilla ja on just sopiva. Tosin makaavalamppusessa. Joo totta ohan se aika paljonki pienempi. Laskupää teki vaihteeksi tenän.. Nyt on 155/80 renkaat alla ja näilläkin mahtuu pyöriin ilman että kääntäessä raapii. Oikean puolen rengas tällä hetkellä osottaa melkosesti oikealle ja raidetangonpää ei hievahakkaan kierteillä että sais säädettyä. Onko tuon irrottamiseen joku kikka vai crc:tä paljon ja putkipiheillä raa'alla voimalla koittaa vääntää? Ei tuosta raidetangosta oikein otetta saa.. On joskus jysähtäyt kovastikin kiinni. Pistä reilusti jotain rost offia ja anna vaikuttaa pitempään. Anna lämpöä ennen irrotusta jos mahdollista. Onko toinenkin pää raidetangosta jumissa? Quote Link to comment
Guest Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Joo totta ohan se aika paljonki pienempi. Laskupää teki vaihteeksi tenän.. Nyt on 155/80 renkaat alla ja näilläkin mahtuu pyöriin ilman että kääntäessä raapii. Oikean puolen rengas tällä hetkellä osottaa melkosesti oikealle ja raidetangonpää ei hievahakkaan kierteillä että sais säädettyä. Onko tuon irrottamiseen joku kikka vai crc:tä paljon ja putkipiheillä raa'alla voimalla koittaa vääntää? Ei tuosta raidetangosta oikein otetta saa.. On joskus jysähtäyt kovastikin kiinni. Pistä reilusti jotain rost offia ja anna vaikuttaa pitempään. Anna lämpöä ennen irrotusta jos mahdollista. Onko toinenkin pää raidetangosta jumissa? Kuskin puolelta lähti kyllä pyörimään helposti kun putkipiheillä väänsin päästä ja toisilla piheillä pidin kiinni tangosta. Apparin puolen pää on kyllä hyvässä kunnossa ulkoisesti mutta kunnolla jumissa. Mikä olis hyvä ruosteenirrotin? Menee kyllä hieman ohi aiheen nyt.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.