Guest Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Joo hankin tos pari viikkoo sitten 1200 motin varalle ja näyttäs olevan se 34 hp 1200 lohko eli kannattaako tosta ruveta rakentelemaan isompaa moottoria vai pitääkö vakiona? mahtuuko tuohon 1600 sylinterit ja mitä eroja tossa lohkossa on esim AS lohkoon? Quote Link to comment
tolvana Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Lukaseppa Petterin jorinoita tosta http://www.fvwa.fi/yleista/187-volkswagenin-moottorifaktoja?time=1335982754. Vahvasti väittävät ympäri maailman että 1200 koneesta ei kannata alkaa rakentamaan. Quote Link to comment
metake Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Vahvasti väittävät ympäri maailman että 1200 koneesta ei kannata alkaa rakentamaan. Ei piä paikkaansa kaikilta osin. Uudemmat 1200:t on kahdella öp-venalla ja isoilla öljykanavilla, ja samankokoisilla pytynreiällä kuin 1600. Quote Link to comment
vwagen Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Kerro moottorin numero niin siitä tiedetään minkä ikäinen se on ja minkäverran eroaa isommista. Quote Link to comment
tolvana Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Jep,pitää paikkansa mut jos koneeseen vaihdettava kampura,kiertokanget,sylttyputket,kannet jne. niin ei kovin hyvä lähtökohta ainakaan bolt-on budjettiviritykseen oo tuo. Onhan niitä koneita rakennettu ja rakennetaan esim. nokka-akselin ympärille. Mullakin on kampura+kkt+vauhtis tossa ja muut osat uupuu vielä vaan ajoon on tulossa tämäkin jonain päivänä. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 1385 1,25 kiikut 30pict Noi tuohon menee helposti... melkein kaikki muu vaatii koneistamista, tms. juttuja jos ei ole Metake:n löytämän moottorin kaltainen. TheSambaa selailemaan vaan, sieltä löytyy kosolti lisävinkkejä 1200 koneen piristämiseen. Tosin ei sillä sitten sen piristämisenkään jälkeen "kuuhun mennä" ;-) Quote Link to comment
vwagen Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Sambalaiset tuntevat D moottorin vain vuosimalliin-65 asti sen jälkeen tehtiin vielä paljon muutoksia. En tarkoita sitä ettei noita samban tietoja voisi käyttää soveltuvilta osin. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Lähdekritiikki kannattaa muistaa aina nettiä selaillessa, myös samban kanssa... Myös siellä on kaikenmoisia ihmeellisiä "pellepelottomia" väsäämässä mitä ihmeellisimpiä virityksiä. Myös eri konemallit näyttävät menevän iloisesti sekaisin, tms. häröä on ilmassa. Muistetelen hämärästi että tälläkin palstalla on joskus käsitelty 1200 piristämistä mutta en nyt löydä sitä ketjua. Quote Link to comment
Guest Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 D1212528 on koko numero.. aattelin vaan että ku se o arpa moottori ni jos ja kun joutuu kunnostamaan niin olis paljo 69 iskusen palikkaa tallis että kuinka vaihto kelposia ne on 12 voltin laturilla se on ainakin.. päälle päin näyttää samalta ku 1300 jos niitä mehupilli kansia ei ota lukuun :D Quote Link to comment
metake Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 D1212528 on koko numero.. Mun käsittääkseni tuo on juurikin uudempi malli, mihin käyt 1600:n palikat "heittämällä". Turo vahvistanee asian? Quote Link to comment
vwagen Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Moottori on valmistettu tammikuussa-74 eli kampikammiossa ainoat erot 1300/1600 moottoreihin on lyhyemmät kansien pinnapultit ja 6 mm öljynjäähdyttimen kiinnitys. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 joo kiitti.. hyvä tietää että on koneessa vähä potentiaaliakin vaikka onkin katsastus mosa :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.