-MITO- Posted February 26, 2004 Posted February 26, 2004 Minne olette yleensä tuon suodattimen sijoittaneet? Itse suunnittelin lokasuojan alle. Quote
Marko Posted February 26, 2004 Posted February 26, 2004 Mulla on vasemman lokarin alla takareunassa Quote
-MITO- Posted February 26, 2004 Author Posted February 26, 2004 Mitenkäs letkut ja liittimet? Budjettiratkaisuna klemmarikiristeiset vaiko puristetuilla liittimillä teetetyt letkut? Quote
Marko Posted February 26, 2004 Posted February 26, 2004 Haet konalasta HI-FLEXILTÄ kunnon letkut prässätyillä liittimillä ja unohdat kaikki klemmari viritykset tai jos käytät klemmareita niin pidä autossa aina mukana muutama metri varaletkua ja klemmareita niin ei tartte kävellä Quote
sebulba Posted February 26, 2004 Posted February 26, 2004 Mää teetin mun letkut Nestepaine Oyssä. Maksoi muistaakseni 22Eur. Ystävällinen palvelu -odotellessa sai kahvikupposen. seb. Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Millaisia pikaliittimiä sitten olette käyttäneet lohkoissa ja letkuissa ? Sehän ois ihan paras systeemi, pikaliittimet vaan lohkoon ja kliks kiinni. Sama homma suodattimeen ja mahdolliseen jäähdyttimeen. Liittimen kierreosahan pitäs olla sitten tuolla samalla kartiokierteellä, sama mikä noissa suodatinjaloissakin on. 3/8" vai mikä se nyt olikaan. Quote
-MITO- Posted February 27, 2004 Author Posted February 27, 2004 Ois juu hyvä konetta irrottaessa jne jos ois pikaliittimillä. Quote
JaniM Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Temalta löytyy esim. pikaliittimiä. Mut ihan hydrauliikka liikkeistähän noitakin saa. Quote
Guest Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Pistin kerran puhallinkoppaan filtterin kiinni, hyödynsin yhtä puolan kiinnityspannan pultinreikää flektikopassa. Tuli ihan mukavan kompakti paketti, filtterin vaihto helppoa eikä ole kiville alttiina jne. siellä auton alla. Irrotettaessa tuli vaan joskus öljyä lirahtaneeksi peltien päälle pikkuisen. Siihen kun oppi varautumaan laittamalla rätin alle, niin ei olut hätää. Ja koneen irrotuksessa ei tarvinnu miettiä filsun ja letkujen irrottelua erikseen. Ko. kone oli semmoinen jota riuhdottiin pari kertaa kuussa irti ja taas takaisin, joskus eri autoon. Kaikki piuhatkin oli pikaliittimellä (peräkärryn sähköpistoke). Tuota pistoketta käytän edelleen kaikissa volkkareissa. Kun noita koneita tulee vaihdelluksi ja irrotelluksi ihan noin rutiinin omaisesti kuitenkin... Jan Quote
JaniM Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Joo mullakin moniliittimet sähköissä, Wiimassa, ruisku erikseen ja muut toisessa. Quote
Guest fastghia Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Konetilassa filtteri vain ei pääse "nauttimaan" ajoviiman tuomasta jäähdyttävästä vaikutuksesta, niinkuin esim. lokasuojan alla kiville alttiina jne. Quote
Guest Raggare Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 eikö sinne loksuun voi tehdä jonku verkon filsun ympärille ettei se ihan oo hiekkapuhalluksessa? Quote
-MITO- Posted February 27, 2004 Author Posted February 27, 2004 Joku suoja vois olla paikallaan. Quote
Guest fastghia Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Riippuu vähän minkälaisessa maastossa ajelee... Jos meinaa Hasselholmaan mennä kesällä niin ehdottomasti kanaverkkoo ympärille :D Kehä I on siinä ja siinä. Quote
-MITO- Posted February 27, 2004 Author Posted February 27, 2004 Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :( Quote
Guest Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :( Filsu konehuoneeseen, kotelo ympärille, ja 12V tietokoneen powerin flekti puhaltamaan tai imemään ilmaa kotelon ja filsun välistä, lämmin ilma johdetaan ulos vaikka pyöräkoteloon tms... :) Jan Quote
-Puide- Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :( Filsu konehuoneeseen, kotelo ympärille, ja 12V tietokoneen powerin flekti puhaltamaan tai imemään ilmaa kotelon ja filsun välistä, lämmin ilma johdetaan ulos vaikka pyöräkoteloon tms... :) Jan Onko tota testattu? Mulla olis nääs noita kotelotuulettimia kasa ja niille pitäs järkevää käyttöä keksiä... :D Quote
Guest Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :( Filsu konehuoneeseen, kotelo ympärille, ja 12V tietokoneen powerin flekti puhaltamaan tai imemään ilmaa kotelon ja filsun välistä, lämmin ilma johdetaan ulos vaikka pyöräkoteloon tms... :) Jan Onko tota testattu? Mulla olis nääs noita kotelotuulettimia kasa ja niille pitäs järkevää käyttöä keksiä... :D Idea on kokonaista 10 minuuttia vanha, en oo kokeillu, heh Jan Quote
Guest ARTO Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 minä jättäisin kaikki konehuoneeseen jätettävät suodatinsuunnitelmat toteuttamatta. kuuma konehuone ja tulloo lisälämpöö vaan öljyihin. laitetaan vaan se suodatin viilempään paikaan. niitä paikkoja kyllä löytyy ilman että suodatin on kuin haulisateen jäljiltä ensimmäisen soratiemetrin jälkeen Quote
Marko Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 mull on pyöräkotelossa eikä oo yhtään lommoa tai jälkeä kivestä Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted February 28, 2004 Posted February 28, 2004 Samoin minulla, ei jälkeä haulisateesta vaikka asunkin 5km päässä lähimmästä asfalttitiestä. Ei se ainakaan puhki mene ! Quote
Guest Mikko Posted February 28, 2004 Posted February 28, 2004 minä jättäisin kaikki konehuoneeseen jätettävät suodatinsuunnitelmat toteuttamatta. kuuma konehuone ja tulloo lisälämpöö vaan öljyihin. laitetaan vaan se suodatin viilempään paikaan. niitä paikkoja kyllä löytyy ilman että suodatin on kuin haulisateen jäljiltä ensimmäisen soratiemetrin jälkeen Onko kukaan todennut oikein kokeilemalla tätä teoriaa, meinaan että onko mitään todellista vaikutusta öljyn/moottorin lämpöihin suodattimen sijoituksella? Volsun puhallinhan vetää ihan tajuttomat määrät ilmaa läpi, niin äkkiä tämmöinen "maallikko" vetää semmoisen johtopäätöksen ettei sillä voi olla suurtakaan merkitystä. (Hyttysen paska Itämeressä) Kertokaa ihmeessä jos on jotain omakohtaisia kokemuksia... Quote
Guest ARTO Posted February 28, 2004 Posted February 28, 2004 tuskin kukaan on tieteellisien pätevää ja täydellisen kattavaa testiä tehny, mutta konehuoneen jokaisessa paikassa se ilman virtauskaan niin hirvee ole vaikka puhallin ja kaasarit sitä ilmaa repivätkin hirmuisesti. samalla vois aatella öljystä kuuman suodattimen lisäävän koneen puhaltimelle menevän ilman lämpötilaa- ei sekään ainakaan plussaa. auton alla esim sopivassa kohtaa takapyörän takana hiukan sivussa kitenkin suoralta renkaan pinnan suihkutukselta käy jo melkoinen ilmavirtaus. pellepelottomat voivat vaikka tehdä pienet scoopit jostain vaihdelaatikon alta suodattimen kylkeen. varmasti voittaa kuumassa konehuoneessa olevan asennuksen vaikka kuinka siellä joku tietsikkaan suunniteltu jäähdytinpropellisto vatkais. jos oon väärässä kertokaa lisää... Quote
Guest fastghia Posted February 28, 2004 Posted February 28, 2004 Saattaa jopa nostaa koneen käyntilämpöjä tuo filtteri konetilassa. Sehän tuo sinne letkua pitkin lisälämpöä koneen "alapuolelta", joka on muutoin eristetty pelleillä "yläpuolesta". YMMV Quote
Guest Toheltaja Posted March 6, 2004 Posted March 6, 2004 kannattaa varmistaa sitten öljyletkuja ostaessa että ne oikeesti on sitä mitä ostat. Jotkut ei kestä painetta tai lämpöä.. Hi-flexit mullakin oli, kierrettävillä liittimillä ja osa puristetuilla. Liittimet o kalliit mutta kannattaa hommata, letku oli muistaakseni 6eskoa metri. Liittimiin sitten menikin kaikkinensa sumppusysteemiin about 200eskoa... Kierrettävät on painavempia, ja pidempiä mutta hyöty niissä on että saat vaihdettua letkut niihin uudelleen kotioloissa. Prässättyjä ku joutuu käyttämään liikkeessä ja ostaa uudet helat aina. Quote
mikan Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Ja jos hommaa prässätyt liittimet joissa on vieläpä 90 mutkat niinkuin mulla, niin kannattaa miettiä valmiiksi että mihin suuntaan ne sitten asennettaessa tulee. Mulla nimittäin tuli pieni "mutka matkaan" kun ne ei meinannut taipua paikoilleen. Niin ja sama juttu pituuden kanssa, eli syytä mitata tarkkaan ennen teettämistä. Filsu on mulla kans pyöräkotelossa, roikkuu oikealla puolella puskurinkiinnitysraudasta. Hyvin se on siellä killunut, enkä ole huomannut lentävistä kivistä olevan mitään haittaa. t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.