Jump to content

Keulan madallus. Neuvoja kaivataan.


Guest marsku

Recommended Posts

Posted

Mulla on kuplassa säätökeula, mutta en ole siihen vielä kajonnut. Nyt olisi aikaa, mutta ei mitään hajua, kuinka se säädetään.

Nyt ohjeita tulemaan, niin saa nokan alas.

Laitanpa kuvan säätösysteemistä.

akseli.jpg

Guest Mika Raussi
Posted

Löysää säteen suuntaisien pulttien päällä olevat mutterit, mutta älä ruuvia. Ne pitää olla kireellä. Sitten ruuvaat tuota toista ruuvia löysemmälle, niin tulee alas. Tämän jälkeen toki tiukkaat ne mutterit.

Posted

Noinhan se toimikin, kiitos neuvosta. Nyt tarttee miettiä, kuin paljon sitä vielä laskee?

Posted

Ja huomaa että auraus kasvaa kun raidetangot tulee enemmän vaateriin.

Posted

Nyt on n 10cm laskettu keulaa. Odotetaan sateen lakkaamista ja käydän kokeilemassa.

Posted
Säädä ne raidetangot muuten voi olla jännä ajaa.

Eli millaseksi muuttuu ajo? Tuossa on pirun jäykkä alusta, on kuin microautolla ajais.

Ja mihin suuntaa tarttis säätää?

Jos koeajossa tuntuu ajettavalta ja en sitten säädäkkään, niin mitkä on seuraukset?

Guest Mika Raussi
Posted

Niin tämä olettaen, että auraukset oli kohallaan alun alkaenkin.

Posted
Säädä ne raidetangot muuten voi olla jännä ajaa.

Eli millaseksi muuttuu ajo? Tuossa on pirun jäykkä alusta, on kuin microautolla ajais.

Ja mihin suuntaa tarttis säätää?

Jos koeajossa tuntuu ajettavalta ja en sitten säädäkkään, niin mitkä on seuraukset?

 

Aurauksen säädön voi toteuttaa vaikka niin että mittaat rullamitalla vanteen sisäreunasta sisäreunaan (oikea vasen) vanteiden etu ja takapuolelta ja säädät raidetangot niin että etupuolelta mitattaessa on millin verran vähemmän kun takaa näin saat aurauksen edes sinnepäin. Ja jos säädät tasaisesti molemmat puolet niin rattikin pysyy suorassa.

 

Mutta jos sinun raidetankoihin ei koskaan ole edes koskettu niin voi olla vähän jäykässä noi säädöt.

 

Ja tosiaan tulee ihan kököksi ajaa jos on auraukset päin persettä ja syö renkaat.

Posted

Tyhmä kysymys aiheeseen liipaten, mutta menkööt. Yhdestä rytöläjästä löyty tämmönen (huono kuva... kaksi 13mm mutteria ja keskellä kuusiokolo sieltä löytyy). Ei näytä vakiolta, mutta ei oikein perinteiseltä säätöakseliltakaan kun nuo ruuvit ympäristöineen on niin "yksinkertaiset" kun tuossa mutterin reunoilla ei mene mitään avis tyylistä pykälää yms.

 

Onko tämä säätöakseli vai ei, jos on niin samat säätöohjeet akselille ja aurauksen säädölle pätee?

post-2675-13888364910998_thumb.jpg

Posted
Vakioakseli ilman säätöjä, jousilattojen lukituspultti lukitusmutterilla.

 

No niin mä vähän aattelin, internettikuvien perusteella noita muttereita ei uusissa vakioakseleissa näy joten siksi piti kysyä asiantuntijoilta. Kuvan kotteron myyjä oli väittänyt että autossa olisi säätökeula joten tästä sekaannus :)

Posted

Onhan tietysti mahdollista että akseli on katkaistu ja keskipaloja käännetty, en muista mihin suuntaan pultit vakiossa sojottaa, näin saatu alustaa madallettua

Posted
Onhan tietysti mahdollista että akseli on katkaistu ja keskipaloja käännetty, en muista mihin suuntaan pultit vakiossa sojottaa, näin saatu alustaa madallettua

 

Ei tuossa yksilössä keula mitenkään matala ole, toisaalta liekkö katsastuskorkeudessa...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...