Guest Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Mulla on kuplassa säätökeula, mutta en ole siihen vielä kajonnut. Nyt olisi aikaa, mutta ei mitään hajua, kuinka se säädetään. Nyt ohjeita tulemaan, niin saa nokan alas. Laitanpa kuvan säätösysteemistä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Löysää säteen suuntaisien pulttien päällä olevat mutterit, mutta älä ruuvia. Ne pitää olla kireellä. Sitten ruuvaat tuota toista ruuvia löysemmälle, niin tulee alas. Tämän jälkeen toki tiukkaat ne mutterit. Quote Link to comment
Guest Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Noinhan se toimikin, kiitos neuvosta. Nyt tarttee miettiä, kuin paljon sitä vielä laskee? Quote Link to comment
mikan Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Keulan tietty nostat pukeille ennen säätöä, niin pultit kääntyy helpommin. t. Mika Quote Link to comment
spege Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Ja huomaa että auraus kasvaa kun raidetangot tulee enemmän vaateriin. Quote Link to comment
Guest Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Nyt on n 10cm laskettu keulaa. Odotetaan sateen lakkaamista ja käydän kokeilemassa. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Säädä ne raidetangot muuten voi olla jännä ajaa. Quote Link to comment
Guest Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Säädä ne raidetangot muuten voi olla jännä ajaa. Eli millaseksi muuttuu ajo? Tuossa on pirun jäykkä alusta, on kuin microautolla ajais. Ja mihin suuntaa tarttis säätää? Jos koeajossa tuntuu ajettavalta ja en sitten säädäkkään, niin mitkä on seuraukset? Quote Link to comment
Jorrma Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Hakee, ei palauta, syö renkaat..... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Niin tämä olettaen, että auraukset oli kohallaan alun alkaenkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Säädä ne raidetangot muuten voi olla jännä ajaa. Eli millaseksi muuttuu ajo? Tuossa on pirun jäykkä alusta, on kuin microautolla ajais. Ja mihin suuntaa tarttis säätää? Jos koeajossa tuntuu ajettavalta ja en sitten säädäkkään, niin mitkä on seuraukset? Aurauksen säädön voi toteuttaa vaikka niin että mittaat rullamitalla vanteen sisäreunasta sisäreunaan (oikea vasen) vanteiden etu ja takapuolelta ja säädät raidetangot niin että etupuolelta mitattaessa on millin verran vähemmän kun takaa näin saat aurauksen edes sinnepäin. Ja jos säädät tasaisesti molemmat puolet niin rattikin pysyy suorassa. Mutta jos sinun raidetankoihin ei koskaan ole edes koskettu niin voi olla vähän jäykässä noi säädöt. Ja tosiaan tulee ihan kököksi ajaa jos on auraukset päin persettä ja syö renkaat. Quote Link to comment
JiiAa Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Tyhmä kysymys aiheeseen liipaten, mutta menkööt. Yhdestä rytöläjästä löyty tämmönen (huono kuva... kaksi 13mm mutteria ja keskellä kuusiokolo sieltä löytyy). Ei näytä vakiolta, mutta ei oikein perinteiseltä säätöakseliltakaan kun nuo ruuvit ympäristöineen on niin "yksinkertaiset" kun tuossa mutterin reunoilla ei mene mitään avis tyylistä pykälää yms. Onko tämä säätöakseli vai ei, jos on niin samat säätöohjeet akselille ja aurauksen säädölle pätee? Quote Link to comment
Anpu Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Vakioakseli ilman säätöjä, jousilattojen lukituspultti lukitusmutterilla. Quote Link to comment
JiiAa Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Vakioakseli ilman säätöjä, jousilattojen lukituspultti lukitusmutterilla. No niin mä vähän aattelin, internettikuvien perusteella noita muttereita ei uusissa vakioakseleissa näy joten siksi piti kysyä asiantuntijoilta. Kuvan kotteron myyjä oli väittänyt että autossa olisi säätökeula joten tästä sekaannus :) Quote Link to comment
Anpu Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Onhan tietysti mahdollista että akseli on katkaistu ja keskipaloja käännetty, en muista mihin suuntaan pultit vakiossa sojottaa, näin saatu alustaa madallettua Quote Link to comment
JiiAa Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Onhan tietysti mahdollista että akseli on katkaistu ja keskipaloja käännetty, en muista mihin suuntaan pultit vakiossa sojottaa, näin saatu alustaa madallettua Ei tuossa yksilössä keula mitenkään matala ole, toisaalta liekkö katsastuskorkeudessa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.