Jump to content

Sytytysennakosta


Recommended Posts

Posted

Sytytysennakon säätötietoja tarvittaisiin seuraavaan tapaukseen.

Moottori on ollut alunperin Typ-3, 1600, nykyisin 1776. Nokka Scat C35, jakaja Bosch 009.

Sytytysennakko perussäädetty 7,5 astetta ja jakajan keskipakosäädin toimii. Auto toimii kaikilla kierrosalueilla moitteettomasti. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus hienosäätää ennakko ajoituslampulla.

Eli tarvitsisin tietoa em. tyyppiselle koneelle paljonko sytytysennakon pitäisi olla eri kierrosalueilla.

esim. 1000, 3000, 5000 rpm / min.

Guest Aircooled.fi
Posted

009 säädetään useiden lähteiden mukaan lähes aina ja poikkeuksetta 28-30 astetta ennen YKK:n 2500 kierroksen (max. ennakko tähän) kohdalle.

 

Perusennakko on tietty hyvä asettaa ensin, mutta kun kone käy ja kukkuu niin yllä mainitun mukaan.

 

Yleensä kai ennakkokäyrä on suht lineaarinen tuohon saakka, eikä ennakko tuon 2500 kierroksen jälkeen lisäänny pätkääkään, eli periaattessa lampun kanssa tuo säätö on erittäin simppeliä, etenkin mikäli sinulla on hihnapyörä josta käy asteet selville.

Posted

Kiitoksia tiedosta. Kutakuinkin noin se jo onkin, mutta nyt pääsee tarkastamaan asian. Asteikollista hihnapyörää ei kylläkään ole. Onko sellaista edes tarjolla TYP-3:een

Posted

Tää nyt ei paljoa auta ja on itsestäänselvyys, mut mä piirtelin asteikon vakiopyörään siten, et ensin leikkasin säteeltään 7,5 cm pahvisen puoliympyrän. Sit otin nollan keskelle ja siitä piirtelin astelevyn avulla viiden asteen välein merkit kehälle. Menin auton luo ja leikkasin pahvin suoralle kyljelle hihnapyörän pultin mukaan loven niin, et kun sen levyn pisti pulttia vasten niin se istui siinä jämptisti niin et nolla oli pyörän loven kohdalla. Siitä piirustelin teräväkärkisellä spriitussilla lukemat viiden asteen välein pyörälle.

 

Tietenkin tuossa tulee varmasti muutaman asteen heittoa, mut ainakin suunnilleen voi katsoa että antaa ennakot oikein.

Posted

Tänään säädetty ennakoksi 30 astetta / 2500 rpm ja ajettu koelenkki.

Kolkki toimii kuin unelma. Ainut miinus huoltiksella, viereinen tankkaaja kysyi, että onks toi joku vanha passat.

Posted
Tänään säädetty ennakoksi 30 astetta / 2500 rpm ja ajettu koelenkki.

Kolkki toimii kuin unelma. Ainut miinus huoltiksella, viereinen tankkaaja kysyi, että onks toi joku vanha passat.

 

 

HAHAHAHAHAHAHA*wheeeeeze*HAHAHAHAHAHAHAHAHA*cough*HAHAHAHAHAHA

 

:D

 

Otan osaa

 

Jan

Guest fastghia
Posted

mä tankkaan enää vaan öisin ettei tuu turhia kommentteja ;)

Posted

Tuli kyllä tätä tankkaavaa herrasmiestä valistettua auton lempinimestä ja hieman muustakin. Kaveri oli itse liikkeellä transportterilla, eli selvästi VW-henkinen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...