MESIKÄMMEN Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Sytytysennakon säätötietoja tarvittaisiin seuraavaan tapaukseen. Moottori on ollut alunperin Typ-3, 1600, nykyisin 1776. Nokka Scat C35, jakaja Bosch 009. Sytytysennakko perussäädetty 7,5 astetta ja jakajan keskipakosäädin toimii. Auto toimii kaikilla kierrosalueilla moitteettomasti. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus hienosäätää ennakko ajoituslampulla. Eli tarvitsisin tietoa em. tyyppiselle koneelle paljonko sytytysennakon pitäisi olla eri kierrosalueilla. esim. 1000, 3000, 5000 rpm / min. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 009 säädetään useiden lähteiden mukaan lähes aina ja poikkeuksetta 28-30 astetta ennen YKK:n 2500 kierroksen (max. ennakko tähän) kohdalle. Perusennakko on tietty hyvä asettaa ensin, mutta kun kone käy ja kukkuu niin yllä mainitun mukaan. Yleensä kai ennakkokäyrä on suht lineaarinen tuohon saakka, eikä ennakko tuon 2500 kierroksen jälkeen lisäänny pätkääkään, eli periaattessa lampun kanssa tuo säätö on erittäin simppeliä, etenkin mikäli sinulla on hihnapyörä josta käy asteet selville. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 Kiitoksia tiedosta. Kutakuinkin noin se jo onkin, mutta nyt pääsee tarkastamaan asian. Asteikollista hihnapyörää ei kylläkään ole. Onko sellaista edes tarjolla TYP-3:een Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Tää nyt ei paljoa auta ja on itsestäänselvyys, mut mä piirtelin asteikon vakiopyörään siten, et ensin leikkasin säteeltään 7,5 cm pahvisen puoliympyrän. Sit otin nollan keskelle ja siitä piirtelin astelevyn avulla viiden asteen välein merkit kehälle. Menin auton luo ja leikkasin pahvin suoralle kyljelle hihnapyörän pultin mukaan loven niin, et kun sen levyn pisti pulttia vasten niin se istui siinä jämptisti niin et nolla oli pyörän loven kohdalla. Siitä piirustelin teräväkärkisellä spriitussilla lukemat viiden asteen välein pyörälle. Tietenkin tuossa tulee varmasti muutaman asteen heittoa, mut ainakin suunnilleen voi katsoa että antaa ennakot oikein. Quote Link to comment
Guest Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 tästä printtaamaan sopivassa koossa astepyörä: http://www.tavia.com/free_degree_wheel.html Jan Quote Link to comment
Marko Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Voit Nalle tulla multa lainaamaan ajoitus lampun missä on säädettävä asteikko, nollakohtahan on sulla merkitty Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 Tänään säädetty ennakoksi 30 astetta / 2500 rpm ja ajettu koelenkki. Kolkki toimii kuin unelma. Ainut miinus huoltiksella, viereinen tankkaaja kysyi, että onks toi joku vanha passat. Quote Link to comment
Racing Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 että onks toi joku vanha passat. Hohohaaa hhaaa Sanoitko edes että ei,vaan kirvesmiehen barracuda ;) Quote Link to comment
Guest Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Tänään säädetty ennakoksi 30 astetta / 2500 rpm ja ajettu koelenkki.Kolkki toimii kuin unelma. Ainut miinus huoltiksella, viereinen tankkaaja kysyi, että onks toi joku vanha passat. HAHAHAHAHAHAHA*wheeeeeze*HAHAHAHAHAHAHAHAHA*cough*HAHAHAHAHAHA :D Otan osaa Jan Quote Link to comment
-tipi- Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Ei sentään pösöks luullu, niiku kerran notsia tankilla... Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 mä tankkaan enää vaan öisin ettei tuu turhia kommentteja ;) Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 Tuli kyllä tätä tankkaavaa herrasmiestä valistettua auton lempinimestä ja hieman muustakin. Kaveri oli itse liikkeellä transportterilla, eli selvästi VW-henkinen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.