Jump to content

Kytkin levisi :(


Recommended Posts

Osaisko täälä joku kertoa mitä tapahtui paineasetelmalle?

 

Nakertelin talven pimeinä tunteina parilitraisen turbomoottorin kuplaani ja nyt vihdoin moottorin valmistuttua aloin suorittamaan

säätöajoa. Ensin rauhallisemmalla kaasulla ja sitten rykäisin moottoritienramppiin kaasu pohjassa ja kytkin alkoi luistaa oikein huolella.

sen jälkeen se ei enään kiinni tarrannut.

 

Asetelmana Kennedy stage 2 vakio kytkinlevyllä. Oletin että vakiolevy ei kestänyt rasitusta tai joku stefa petti.. mutta kun purin paketin niin asetelman

"viikset" sojottavat sinne sun tänne.. ja kytkinlevy oli kuin uusi.

Painelaakeri oli ihan normaalin näköinen niinkuin kaikki muukin??

 

Tuleeko tuosta enään kalua jos väännän viikset oikeaan asentoon?

 

Mitäs tää ny o?

post-4391-13888365095543_thumb.jpg

post-4391-13888365095648_thumb.jpg

Link to comment

Tuo ei ole todennäköisesti asettunut kunnolla vauhtiksen vastinpintaan vaan jäänyt kantamaan jostain kiinitys pultin kohdalta.

 

Omissani huomannut samaa ogelmaa, asettuvat oikein kun kiristelee tasasesti. Joku noita "jousisakaroita" kait oikonu ja käyttänyt uudelleen mutta mä vaihtasin asetelman.

 

-Puide-

Link to comment

Niin, unohdin mainita että tuolla asetelmalla ajelin vaparina SCC: hen Norjaan ja takaisin. Hyvin toimi ja en sitä konetta tuunatessa irroitellut paikaltaan.. Eli jotenkin tuntuis että se tuohon ahtimen asennukseen liittyisi?

 

Noi pienet pisteet ympäri asetelmaa on tulleet irronneista vauhtipyörän hampaista, sitä ongelmaa on ollut kyllä ton "tako" vauhtiksen kanssa alusta asti.

 

Nuo vääntyneet osat ovat nyt ilmeisesti sellaisessa asennossa että kytkin on "puoliksi pohjassa" koko ajan ja siksi luistaa.

 

Ehkä ostan uuden painelaakerin, suoristan, vaihdan uuden paremman levyn ja testaan..? Kyllähän kuplamies joutuu moottorin irroittaan 5-6 kertaa ajokaudessa muutenkin..

Link to comment

Onko nuo asetelman "käpälät" vääntyneet, vai onko sinne väliin mennyt noita vauhtiksen kappaleita? Mulla hajosi painelaakeri väärän combon vuoksi ja painelaakerin kappaleita meni tuonne väliin ja asetelma näyti juuri tuolta. Varovasti vääntelin käpäliä yksi kerrallaan ja kaivoin muruset pois ja asetelma oli taas sen näköinen kuin pitikin.

Link to comment

Minä en ainakaan tykkää moottorin irroituksesta tuplakaasareilla y.m.s. niin paljon että laittaisin tuota asetelmaa takaisin jos käpälät ovat vääntyneet, eri asia jos on jotain välissä joka estää kytkimen palautusta.

 

Kun tuosta puuttuu se rinkula niin se on sitten tarkoitettu -73 uudempaan kytkin kombinaatioon, onko muut osat näin ohjainholkilla painelaakereille ja uudemmalla painelaakerilla?

 

Sitten herää kysymys onko se Kennedy vai kopio Kennedy (minulle on tarjottu kumpaakin), itsellä myös stage II (pitäisi olla aito) Dee Engineeringin Pro Grip massalevyllä ja hyvin on toiminut

 

Dennis

Link to comment

No niin, homma selvis.

 

Kytkinkombo oli ihan oikein painelaakeria myöden, mutta tarkempi tiirailu paljasti että metake oli asian ytimessä. Lampun kanssa kun asiaa tutki niin vauhtiksen hampaankappaleita oli kiilautunut käpälien juureen ja syvälle..

 

En meinannut millään saada niitä pois ja mietin jo että keltähän tilais uuden asetelman mutta sitten kun laitto asetelman ruuvipenkkiin ja puristi kasaan niin nehän suorastaan putosivat sieltä ( taas kesti että tuonkin tajusi.. ).

 

Asetelma näyttää taas kuin uudelta :)

 

Kiitoksia vastanneille, lähdenkin tästä talliin niputtaan asetelmaa..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...