Guest Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Minkälaisella myrkyllä pesit teltan ja missä kunnossa se oli alun perin? Oma Combi Camp tuoksuu edelleen melko miehekkäästi parin pesun jälkeen. Quote
Guest ElBata Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Telttakärryn kankaat oli yllättävän hyvässä kunnossa. Itse kärryn kankaassa ei ollut yhtään reikää, mutta muutama tumma läntti, sivuteltassa oli enemmän länttejä (punaviiniä tai vastaavaa). Kankaat oli ollut liiterissä halkokasan alla noin 10-15 vuotta. Ihmeen kaupalla ei ollut hometta, eikä hiiren paskaa ollenkaan. Pesussa leväytettiin vanhaan matala laitaiseen peräkärryyn pressu ja sen päälle muovi. Sitten vaan muuripadasta lämmintä vettä ja mäntysuopaa. Annettiin kankaiden uida litkussa tunti jos toinenkin ja hierottiin kankaat läpi juuriharjalla. Sen jälkeen kuivateltiin ja tuuleteltiin kankaita kaksi vuorokautta. Quote
Guest ElBata Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Kiva kun muutkin tykkää. Minä olen ihan liekeissä tän projektin kanssa! Quote
Guest ElBata Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Jos jollakin on tietoa nuiden Skif-M telttakärryjen historiasta, niin kertokaa toki ihmeessä minullekin. Koska niitä on tuotu Suomeen? Paljonkohan on maksaneet aikoinaan jne. Quote
Tanhis Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Jos jollakin on tietoa nuiden Skif-M telttakärryjen historiasta, niin kertokaa toki ihmeessä minullekin. Koska niitä on tuotu Suomeen? Paljonkohan on maksaneet aikoinaan jne. Mullakin löytyy juurikin samanlainen mistä teltta ja yksi jalka hukassa. BTW kun ton verta hyvin olet omasi lläpikäynyt niin mistä löytyy runkonumero tuohon kärryyn. Aisan päällä on joku numero mutta en usko että se olisi runkonumero. Quote
Guest ElBata Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Ainut löytämäni numero oli stanssattu kärryn etureunaan kannen alapuolelle niiden lukitinkahvojen väliin. Quote
Tanhis Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Ainut löytämäni numero oli stanssattu kärryn etureunaan kannen alapuolelle niiden lukitinkahvojen väliin. Kiitokset tiedosta pitää käydä teräsharja mukana ihmettelemässä. Quote
Guest ElBata Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 Ja varsinainen projekti jatkuu taas. Quote
Guest ElBata Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 Korin alaosat tuli putsattua ruosteesta. Tämän jälkeen tuli happomaali, pintamaali ja massa. Kori on nyt pultattu pohjaan kiinni ja pohjatöiden viimeistelyt jatkuvat huomenna. Quote
Guest ElBata Posted September 30, 2013 Posted September 30, 2013 Kolaroitu lokasuoja paukuteltu muotoonsa. Quote
Guest ElBata Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Rasvat puhdistettu pinnasta ja auto lykätty aurinkoa ihmettelemään. Quote
Guest ElBata Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Hiontaväri pinnassa. Heti paljon "ehjemmän" näköinen. Sitten alkaakin pohjatöiden viimeistelykittaukset. Quote
Guest ElBata Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 takaa maalattu sinkillä ja hammeritellä. Quote
Guest ElBata Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 itse sekoitettu kermanvalkoinen (valkoista, mustaa ja keltaista) Quote
Guest ElBata Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 ja yksi pakollinen sontiainen siellä rämpii tuossa vanteen oikeassa reunassa. Quote
Henkar Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Hienot on vanteet, tuollaiset olis ajatus jostain pöllästä tuohon meidänkin seiskaneloseen. Itekkö nuo väsäilit? Sorvihommia varmaan kuitenkin? Mites en lukenut vielä tarkkaan topicia läpi, mutta onko autolle jo väriä valittu? Sen verran tuli kyllä katottua että vähän tuli ajatus kokeilla itsekkin tuota koritinaa kunhan alkaa laittelemaan, ilmeisesti jotain etuja kuitenkin kittiin verrattuna. Quote
Guest ElBata Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Kiitos. Ajattelin pitää tuon alkuperäisen vaaleansinisen sävyn. Joo takavanteen kyhäilin itse mersun vannekehistä. Tein kuplan olka-akselista ja jarrurummusta ruuvipenkkiin kuvassa näkyvän sinisen työkalun, johon vanteen saa kiinni ja suhteellisen tarkkaan (ainakin luulen) sai kehät keskitettyä. Quote
Guest ElBata Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Kyllä tuo korin tinaaminen kannattaa ainakin opetella. Mielenkiintoista hommaa. Monessa vanhassa autossa on tinat säilyneet täydellisessä kunnossa vuosikymmenet. Kyllä se käy järkeen että metallia metallille. Kyllähän kittikin toimii, kunhan oikein tekee eikä senttitolkulla työnnä. Monta melko ikävää pakkelipommia on ainakin meidän tallilla saatu todistaa. Quote
Guest ElBata Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Pohjia tuli taas leivottua pari viikkoa ja autoon sain ruikittua maalin pintaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.