Racing Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Mitenkä homma menee jos esim. nyt pallokeulaan laittaisi vierasmoottorin,kun suurin vertailumalli on 1971cm3 / 70 hp ja auto joka on kyseessä on 1600 malli. ja auto on vuosimalli -79. Jos esim. asennan 1600 kuutioisen 70 heppaisen vierasmoottorin,joudunko vaihtamaan esim. vaihdelaatikon 2,0L mallista (ei suunnitelmiin kuuluisi),muutenhan autot on alustaltaan vastaavia. Pitää hieman mietiskellä vaihtoehtoja jos en jaksa tehdä typ 1 moottoria. Quote Link to comment
JaniM Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jos käytät vertailumoottorina 2L, niin jarrut pitää vastata kahta litraa. Ja prosentit menee moottorista ja muista muutoksista. Ja missään nimessä ei kannata laittaa mitään vierasmoottoreita. Siitä tulee vaan ongelmia ja kaiken joutuu uudelleen miettimään. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Ja missään nimessä ei kannata laittaa mitään vierasmoottoreita. Siitä tulee vaan ongelmia ja kaiken joutuu uudelleen miettimään. Juuei, eikä volsuun muutenkaan kannata mitään virimottia laittaa, isompaa pyttyä ja tuplia, tulee vaan onkelmia ja joutuu kaikkee miettii uusiks ;) Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 jarrut nois palloissa on samat koneesta huolimatta mutta lootissa eroja ainakin välitykset ja käsittääkseni myös tossa kytkinakselin pituudessa Quote Link to comment
Racing Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Lootaa ei huvita ruveta vaihtamaan joten joutuu pysymään vissiin typ 1 moottorissa. Quote Link to comment
Racing Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 No ajattelin katsastaa 1600 Golfin kaasutinmoottorille 70 hp aluksi,mutta jos lootakin pitää vaihtaa / siitä menee % niin sitten saa unohtaa koko jutun.Adapteri kyllä kävisi uskoisin. Dieselitölkin laatikon kestävyydessä ei ole hurraamista... Hurjan huhun mukaan dieselitölkin irrotettava kytkinkoppa menis bolt on pallon laatikkoon...saapi nähdä,kaikkea hullua pitää pyöritellä mielessä! Quote Link to comment
Fileas Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 > miksi loota pitää vaihtaa ??? Quote Link to comment
Racing Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Niin pitääkö se????? Jos auto pitää muuttaa vastaamaan 2.0L Mallia niin lootahan pitäisi silloin vaihtaa. Mutta käytännössä ei. Mitenkä käsitetään "alusta",Jarrutko riittää ja ohjauslaitteet? ja nehän on samat. Eipä kuplaankaan tarvitse muuttaa lootaa jos koneen vaihtaa. Ja varovaisten laskelmien mukaan jos Golf moottori+laturi niin alle 14% jäisi. Quote Link to comment
JaniM Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 No, mitä eikö mennyt jakeluun, lootaa ei tartte vaihtaa. Jarruthan on samat, kuten jo tiesitkin. Tai laita vaikka Porssen loota. Ai mut, eihän se kannata. Alustalla tarkoitetaan jousitusta, tukivarret ja jarruja, sekä osittain runkoa. Mikä siinä on niin vaikeeta lampsia konttorille ja kysyä se oikea tieto? Silloin ei tule epäselvyyksiä paperien kanssa ku meet dokumentit kourassa muutoskatsastamaan. Mutu tai kaverikerto että käy tieto ei riitä konttorilla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.