Guest MonGooSe Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Minkähän lainen lambda-anturi pitäisi olla Autogaugen 2" seosmittarille? Montako johtoa pitää olla että toimii? Quote Link to comment
JaniM Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Anturiksi käy 1-4 piuhanen lambda mikä vaan melkein. Quote Link to comment
Guest Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Anturiksi käy 1-4 piuhanen lambda mikä vaan melkein. paitsi että 1 ja 2 piuhaisissa ei ole lämmitystä. Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein. Motonetistä Toyotan 4-piuhainen on toiminut hyvin ja hinta oli vertailussa viime kesänä alhaisin. Jan Quote Link to comment
Marko Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein. Jan Ei pidä paikkansa, kylmälläkin koneella pari reipasta kaasun painallusta riittää että rupeaa näyttämään. Quote Link to comment
Guest Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein. Jan Ei pidä paikkansa, kylmälläkin koneella pari reipasta kaasun painallusta riittää että rupeaa näyttämään. Kun lasket takas tyhjäkäynnille niin eipä riitäkään, alkaa näyttämään aika pian päin persettä. Taas joutuu polkemaan että näyttäis oikein.. joten siihen ei voi luottaa just yhtään. Monet yksi ja kaksilankaiset kokeiltu turhaan. Tosin 1776 ja pienemmillä koneilla, sullahan hönkii vähän enemmän. Jan Quote Link to comment
ozone Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Onko seosmittarit kovin herkkiä häiriöille? Mulla on vedetty mittarille yks piuha jossa 4kpl johtimia ja anturissa myös 4 piuhaa (signaali, maa ja lämmitykselle 2 johdinta). Joten tuleeko häiriötä jos hoidan anturin lämmityksen tällä samalla johdolla? En ole kyllä varma onko johtimet riittävän paksuja anturin lämmitykseen. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Vähän offtopic mutta juitenkin. Tärkeää on, että seosmittari näyttää oikein täydellä teholla ja täysillä kierroksilla. Quote Link to comment
JaniM Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Vähän offtopic mutta juitenkin.Tärkeää on, että seosmittari näyttää oikein täydellä teholla ja täysillä kierroksilla. Jolloin päästäänki laajakaistalambdan paremmuuteen tässä kohtaa. Toki säätöihin saa kapeallakin, mutta se ei kerro kuinka paljon on rikkaalla tai laihalla. Quote Link to comment
Tomppa Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Oliko Jani ne lambdat mitkä sulle tuli minkälaisia? Oletko ehtinyt testaamaan ja jos olet, niin minkä mittarin kanssa? Quote Link to comment
Guest Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Vähän offtopic mutta juitenkin.Tärkeää on, että seosmittari näyttää oikein täydellä teholla ja täysillä kierroksilla. Paitsi että sulatat männät jos cruisailet pintakaasulla yhtä soittoa pitkään liian laihalla..... Edit: tulipa mieleen, että pakosarjan teippaamalla saa lämmöt siirtymään lähemmäs kollektoria, eli teipatulla sarjalla varmasti toimisi lämmittämätön lambaada paremmin. Jan Quote Link to comment
JaniM Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Ne oli laajakaistalambdoja justiinsa. Niihin pitää vielä hankkia ohjain lisäksi. Niitä löytyy 200e ylöspäin. Ens viikolla olis tarkoitus kokeilla Wiimassa, jos sit Kremaqn tulis. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Noiden perinteisten lambdojen lämpötilariippuvuus on suurinta alle lambda 1 arvoilla. Ehkä juuri tästä johtuen jossain vanhassa Boschin lambdan datalehdessä sanottiin, että mittausalue on lambda 1-2. Laihalle mentäessä lämpötilan vaikutus oli merkityksetön. Datalehti muuten lupasi vasteajaksi jotain 1,5-2 sekuntia, muutoksen suunnasta riippuen. Quote Link to comment
Marko Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein. Jan Ei pidä paikkansa, kylmälläkin koneella pari reipasta kaasun painallusta riittää että rupeaa näyttämään. Kun lasket takas tyhjäkäynnille niin eipä riitäkään, alkaa näyttämään aika pian päin persettä. Taas joutuu polkemaan että näyttäis oikein.. joten siihen ei voi luottaa just yhtään. Monet yksi ja kaksilankaiset kokeiltu turhaan. Tosin 1776 ja pienemmillä koneilla, sullahan hönkii vähän enemmän. Jan Mulla ainakin toimii, tosin pakosarja teipattu niinkuin toisessa viestissä kirjoitit Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.