Jump to content

seosmittari ???


Guest MonGooSe

Recommended Posts

Anturiksi käy 1-4 piuhanen lambda mikä vaan melkein.

 

paitsi että 1 ja 2 piuhaisissa ei ole lämmitystä. Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein.

 

Motonetistä Toyotan 4-piuhainen on toiminut hyvin ja hinta oli vertailussa viime kesänä alhaisin.

 

 

Jan

Link to comment
Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein.

 

Jan

 

 

Ei pidä paikkansa, kylmälläkin koneella pari reipasta kaasun painallusta riittää että rupeaa näyttämään.

Link to comment
Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein.

 

Jan

 

 

Ei pidä paikkansa, kylmälläkin koneella pari reipasta kaasun painallusta riittää että rupeaa näyttämään.

 

 

Kun lasket takas tyhjäkäynnille niin eipä riitäkään, alkaa näyttämään aika pian päin persettä. Taas joutuu polkemaan että näyttäis oikein.. joten siihen ei voi luottaa just yhtään. Monet yksi ja kaksilankaiset kokeiltu turhaan. Tosin 1776 ja pienemmillä koneilla, sullahan hönkii vähän enemmän.

 

Jan

Link to comment

Onko seosmittarit kovin herkkiä häiriöille? Mulla on vedetty mittarille yks piuha jossa 4kpl johtimia ja anturissa myös 4 piuhaa (signaali, maa ja lämmitykselle 2 johdinta). Joten tuleeko häiriötä jos hoidan anturin lämmityksen tällä samalla johdolla? En ole kyllä varma onko johtimet riittävän paksuja anturin lämmitykseen.

Link to comment
Vähän offtopic mutta juitenkin.

Tärkeää on, että seosmittari näyttää oikein täydellä teholla ja täysillä kierroksilla.

 

Jolloin päästäänki laajakaistalambdan paremmuuteen tässä kohtaa.

Toki säätöihin saa kapeallakin, mutta se ei kerro kuinka paljon on rikkaalla tai laihalla.

Link to comment
Vähän offtopic mutta juitenkin.

Tärkeää on, että seosmittari näyttää oikein täydellä teholla ja täysillä kierroksilla.

 

Paitsi että sulatat männät jos cruisailet pintakaasulla yhtä soittoa pitkään liian laihalla.....

 

Edit: tulipa mieleen, että pakosarjan teippaamalla saa lämmöt siirtymään lähemmäs kollektoria, eli teipatulla sarjalla varmasti toimisi lämmittämätön lambaada paremmin.

 

 

Jan

Link to comment
Guest Forsbacka

Noiden perinteisten lambdojen lämpötilariippuvuus on suurinta alle lambda 1 arvoilla. Ehkä juuri tästä johtuen jossain vanhassa Boschin lambdan datalehdessä sanottiin, että mittausalue on lambda 1-2.

Laihalle mentäessä lämpötilan vaikutus oli merkityksetön.

Datalehti muuten lupasi vasteajaksi jotain 1,5-2 sekuntia, muutoksen suunnasta riippuen.

Link to comment
Kuplan pakosarja on PITKÄ ja lämmittämätön lambda (kkollektorin jälkeen) ei kuumene tarpeeksi tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Vasta kunnon kierroksilla alkaa näyttämään oikein.

 

Jan

 

 

Ei pidä paikkansa, kylmälläkin koneella pari reipasta kaasun painallusta riittää että rupeaa näyttämään.

 

 

Kun lasket takas tyhjäkäynnille niin eipä riitäkään, alkaa näyttämään aika pian päin persettä. Taas joutuu polkemaan että näyttäis oikein.. joten siihen ei voi luottaa just yhtään. Monet yksi ja kaksilankaiset kokeiltu turhaan. Tosin 1776 ja pienemmillä koneilla, sullahan hönkii vähän enemmän.

 

Jan

 

 

Mulla ainakin toimii, tosin pakosarja teipattu niinkuin toisessa viestissä kirjoitit

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...