Guest gregere Posted October 22, 2012 Posted October 22, 2012 Terve. Nyt tarttis saada vähän fakta tähän hommaan. Elikkä mulla on Vm-60 kupla, Ja tarkoitus ois asentaa Vm-73 1300:sen kone! Onko mahdollista? Ja mitä joutuis muuttaa? Vauhtipyörä, startti, kytkin???? Mulla on toki vakio kone tallessa, mutta sen kunnostamiseen menee vielä varmasti 1000€... Vinkkejä otetaan vastaan Quote
P_Valtonen Posted October 22, 2012 Posted October 22, 2012 Lue toi vaikka aluksi http://www.fvwa.fi/yleista/187-volkswag ... orifaktoja Quote
Simo Posted October 23, 2012 Posted October 23, 2012 Eli käytännössä jos otat vauhtiksen + kytkinhilut vanhasta niin melkein polt on, riippuen tietty onko autossa 6 vai 12v sähköt. Quote
-AP- Posted October 23, 2012 Posted October 23, 2012 Ei ihan noin helppoa. Uudempi o-renkaalla varustettu vauhtipyörä ei taida sopia yhteen vanhan kampiakselin kanssa. Paineasetelma sitten vaihteiston/painelaakerin mukaan ja startti vauhtipyörän mukaan sopivaksi. Quote
x-pj Posted October 23, 2012 Posted October 23, 2012 Ei ihan noin helppoa. Uudempi o-renkaalla varustettu vauhtipyörä ei taida sopia yhteen vanhan kampiakselin kanssa. Tässä ymmärtääkseni tarve toisinpäin, eli vanhempi vauhtis (vm60) uudempaan kampeen (vm73). Se pitäis Petterin mukaan onnistua: "Ratkaisevana on kampiakselin vauhtiksen keskityspinta; 6v vauhtis menee 12v kampeen" Quote
Guest Harri126 Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 Ei ihan noin helppoa. Uudempi o-renkaalla varustettu vauhtipyörä ei taida sopia yhteen vanhan kampiakselin kanssa. Tässä ymmärtääkseni tarve toisinpäin, eli vanhempi vauhtis (vm60) uudempaan kampeen (vm73). Se pitäis Petterin mukaan onnistua: "Ratkaisevana on kampiakselin vauhtiksen keskityspinta; 6v vauhtis menee 12v kampeen" Näin on toiminut täällä. Kerran koitin laittaa pari milliä isompaa vauhtipyörää KG:hen. Ei mahtunut. Muistona hampaiden (ei suussa olevien) jäljet kytkinkopassa. Quote
Tanhis Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 Ei ihan noin helppoa. Uudempi o-renkaalla varustettu vauhtipyörä ei taida sopia yhteen vanhan kampiakselin kanssa. Tässä ymmärtääkseni tarve toisinpäin, eli vanhempi vauhtis (vm60) uudempaan kampeen (vm73). Se pitäis Petterin mukaan onnistua: "Ratkaisevana on kampiakselin vauhtiksen keskityspinta; 6v vauhtis menee 12v kampeen" Näin on toiminut täällä. Kerran koitin laittaa pari milliä isompaa vauhtipyörää KG:hen. Ei mahtunut. Muistona hampaiden (ei suussa olevien) jäljet kytkinkopassa. Mulla on sellanen loota missä tälläinen viritys on laitettu pyörimään asti. Voin vain kuvitella kuin paljon sitä magnesium silppua on ollut siellä kytkinkopan sisällä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.