Jump to content

'78 pallokeula

KimmoH

Recommended Posts

Posted

Ei, ellei joku/itse ole merkkejä meistänyt ennen purkamista. Mulla ei ollut mitään merkkejä ja jos sellaiset on jossain ollut niin ei ainakaan enää näy.

Mun mielestä kaikissa service manuaaleissakin sanotaan että ennen irroitusta tee itelles merkit.

• Like 1
Posted
On 1/8/2026 at 9:15 AM, KimmoH said:

Kaksi vuotta tuntuu olevan käyttöikä lyijyakuilla mun tapauksessa. Tää 2023 keväällä hankittu 80Ah hupiakku oli tiensä päässä viime syksynä. Ei pysynyt Frezzerin kompurakaappi enää hengissä kuin yön yli kun alkuun sillä pystyi olemaan ilman imatran voimaa viikonlopun reissun. Tosin viime kesänä koko parin viikon reissun aikana yölläkin oli lähes +30 lämmintä joten kaappi huusi hoosiannaa jatkuvasti. 

Normaalisti on yöksi aina päässyt sähköpaikalle mutta viime kesänä kun pohojosessa ei ollut sähköä tarjolla niin ongelma kävi selkeämmin ilmi. Jos leirintäalueille pääsisi joka yö niin lyjyakuilla pärjäisi ihan kivasti. Parin vuoden välein vaan uusi 50 euron akku tarjouksesta konttiin. 

Vähän turhan kallis tuo litium akku + DC-DC laturi :( Pitääpä vähän googlailla jos edes tuon laturin löytäisi jostain halvemmalla. 

Kuinka te noita akkujanne käytätte? Mulla on tossa vaunussa ollu sama lyijyakku 8 vuotta. Vaikka sitä rangotaan tolla moverilla välillä oikein huolella.