Guest vrp-180 Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Moro, Minkäslaista hitsausjälkeä olette kelpuuttaneet tinaukseen? Nyt kun tuossa hioskelen saumoja tinauskuntoon niin väistämättä tulee pienen pieniä reikiä joista valopaistaa läpi? Pyrittekö aina hitsaamaan kaikki saumat umpeen ja sitten vasta ryhdytte tinaamaan vai voiko tinalla mielestänne täyttää "huonoja" hitsaussaumoja? Pistäkään näkökulmia tulemaan.. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Täytyy tunnustaa, että käyttökikottimiani olen yleensä hitsaillut vähän sinne päin ja tinalla on sitten paikattu mahdolliset hionnan jälkeen ilmestyneet "virheet". Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Ongelma reikäsessä saumassa se että tina voi herkästi valua läpi. Lisäksi pysyy huonosti jos ei saa hyvin kuonat pois reijistä. Samaten ruostuu herkästi kans jos etsaus jää takapinnoille. Quote Link to comment
Kape77 Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Virheetöntä saumaa ei olisi mitään mieltä tinata. Senkun hioisi tasaiseksi ja pintakäsittelisi :P Autonpelteihin tuntuu vaan olevan lähes mahdotonta saada sellaista. Mutu aiheesta siihen suuntaan, että virheet saumassa ei maailmaa kaada. Kunhan pitää huolen, että tinattava alue on molemmin puolin täysin puhdas kaikesta ylimääräisestä. Kääntöpuolen ruostesuojaus luonnollisesti muistettava kuten aina. Quote Link to comment
SePi Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Itte meinasin opetella näillä ohjeilla. Korjatkaa nyt jos on joku kohta tehtävä toisin. Miten mielipide vaihtelee sähköpuhaltimen ja tohon suhteen? Quote Link to comment
Tanhis Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Ne tinailut mitä itse olen tehnyt niin pitää kyllä sanoa että kuumailmapuhaltimella saa tinattua mutta en suosittelisi muutakuin johonkin ihan pieneen hommaan. Itse olen käyttänyt sellaista kädessä pidettävää nestekaasu tohoa missä itsessään on piezo sytytys ja täyttöpatruunat. Yksi täyttöpatruuna kestää yllättävän kauan ja vaihtopatruuna oli 2,5€. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Ainakin omissa hommissa sekä puhallin, että toho ovat ajaneet asiansa pikku paikoissa. Puhallin kun hajosi niin sen jälkeen olen käyttänyt vain tohoa ;) Quote Link to comment
Recommended Posts