Jump to content

Korin tinauksesta?


Guest vrp-180

Recommended Posts

Guest vrp-180

Moro,

 

Minkäslaista hitsausjälkeä olette kelpuuttaneet tinaukseen?

 

Nyt kun tuossa hioskelen saumoja tinauskuntoon niin väistämättä tulee pienen pieniä reikiä joista valopaistaa läpi?

 

Pyrittekö aina hitsaamaan kaikki saumat umpeen ja sitten vasta ryhdytte tinaamaan vai voiko tinalla mielestänne täyttää "huonoja" hitsaussaumoja?

 

Pistäkään näkökulmia tulemaan..

Link to comment

Virheetöntä saumaa ei olisi mitään mieltä tinata. Senkun hioisi tasaiseksi ja pintakäsittelisi :P Autonpelteihin tuntuu vaan olevan lähes mahdotonta saada sellaista. Mutu aiheesta siihen suuntaan, että virheet saumassa ei maailmaa kaada. Kunhan pitää huolen, että tinattava alue on molemmin puolin täysin puhdas kaikesta ylimääräisestä. Kääntöpuolen ruostesuojaus luonnollisesti muistettava kuten aina.

Link to comment

Ne tinailut mitä itse olen tehnyt niin pitää kyllä sanoa että kuumailmapuhaltimella saa tinattua mutta en suosittelisi muutakuin johonkin ihan pieneen hommaan.

Itse olen käyttänyt sellaista kädessä pidettävää nestekaasu tohoa missä itsessään on piezo sytytys ja täyttöpatruunat. Yksi täyttöpatruuna kestää yllättävän kauan ja vaihtopatruuna oli 2,5€.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...